Gå til innhold

Sykepleiere med erfaringer fra privat helsevesen

Bibilo

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet 10 år på offentlig sykehus. Jobber på en stor avdelingen med mange pasienter, travle dager og lite overskudd når jeg drar hjem til mann og barn. Jeg syns også det stadig blir et økt dokumentasjonskrav hvor absolutt alt skal dokumenteres, noe som fratar meg tid med pasientene. Jeg lurer på om det er noen som jobber i det private helsevesenet og kan dele noen erfaringer med meg. Hadde satt stor pris på det. Det er en "verden" jeg vet veldig lite om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har i flere perioder jobbet privat, det er både fordeler og ulemper. Bedre lønn, friskere pasienter og ferie samtidig med resten av samfunnet. På den negative siden er det (ofte)dårligere pensjon, lange dager hvis man ikke får sendt ut pasient, lite faglig påfyll, det tenkes profitt i alle ledd så forsvarligheten blir ofte bare reddet av at pasienten har lite eller ingen tilleggssykdommer.Pasienten er mer en kunde, du kan ikke bare ringe inn ‘sykt barn’ og dermed avlyse pasientens behandling som kan være verdt store summer for klinikken. På mindre klinikker er gjerne sjefen den som også eier klinikken, så du kan ikke vise for åpenlyst hvis du er uenig i noe.

Anonymkode: ef971...d15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...