Gå til innhold

Fecal transplantasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har ibs her som har blitt frisk? Eller som har prøvd sibo test eller fekal transplantasjon?

Er så lei av å ha ustabil mage og diare for absolutt all mat. Før kunne jeg unngå visse matvarer. Men jeg kan ikke leve resten av livet på kun ris og glutenfritt knekkebrød 

https://tidsskriftet.no/2019/05/sprakspalten/tarmflorabehandling

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
lille_fiol skrev (21 minutter siden):

Noen som har ibs her som har blitt frisk? Eller som har prøvd sibo test eller fekal transplantasjon?

Er så lei av å ha ustabil mage og diare for absolutt all mat. Før kunne jeg unngå visse matvarer. Men jeg kan ikke leve resten av livet på kun ris og glutenfritt knekkebrød 

https://tidsskriftet.no/2019/05/sprakspalten/tarmflorabehandling

De som har fått prøve eller være med på forskningsprosjektene ble bedre en periode før de ble like ille igjen. Derfor ble behandling stoppet. 

Anonymkode: 43c2e...09d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk aldri til lege med det, men hadde de fleste symptomene på SIBO. Ble bra når jeg kuttet ut gluten, melkeprodukter, egg og rapsolje. Det med fecal transplantasjon er jeg skeptisk til, da man ikke vet hva slags bakterier den andre har i tarmene.

Anonymkode: 4e08d...3a9

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke prøvd fecal transplantasjon, hører mye ymse om det. Jeg har fått ganske kontroll på magen med langvarig utprøving av kosthold og visse kosstilskudd/probiotika. Animalsk protein, noen få typer frukt/bær i smoothie (lettere å fordøye flytende), noen få grønnsaker. Jeg kan ikke spise korn i det hele tatt. 

Anonymkode: d86bb...cdf

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De som har fått prøve eller være med på forskningsprosjektene ble bedre en periode før de ble like ille igjen. Derfor ble behandling stoppet. 

Anonymkode: 43c2e...09d

Det var jeg ikke klar over,har du noen kilder som henviser til det du sier?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...