AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Jeg tror jeg har fødselsdepresjon. Jeg merker jeg er ekstremt redd for å bli forlatt, vil ikke at samboeren min skal dra på jobb. Får jeg besøk blir jeg ekstremt lei meg og redd for at dem skal dra. Jeg har heldigvis ikke problemer med morsinstinktet og kjærligheten ovenfor barnet mitt. Men jeg har bare mye redsel for at det skal skje noe, eller skje noe med de jeg er glad i. Jeg føler meg også fort ensom og forlatt. Dette kom 6 dager etter fødselen. Og nå har det gått 3 uker. Føler jeg er i et sort hull og kjenner meg nesten ikke selv igjen. Vil dette bli bedre? Skal snakke med legen om dette, men har noen av dere som har gått igjennom det samme noen råd og tips tas det vell i mot. Anonymkode: 2a084...937 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Jeg hadde det også sånn. Prøv å kom deg ut og sosialisere! Det er ikke bra for psyken å gå alene med grublingen sin. Ta også en prat med fastlegen og/eller helsesøster. Lys, luft, liv, gode samtaler og fellesskap hjelper så mye! Anonymkode: 882e7...3ec 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Husk at det er ekstremt mye hormoner og følelser etter en fødsel. Ting kan føles "rart", man føler seg ikke som seg selv. Hormoner kan gjøre dette med oss. Men det vil roe seg, det kommer til å bli bedre. Jeg garanterer deg det. Du burde snakke med jordmor eller legen din om dette for å få litt hjelp og støtte. Er ikke sikkert du har en fødselsdepresjon, men hormoner og kluss i følelsene er ille nok i massevis. Det er en stor omveltning i livet å få barn, og jeg vil si at dette er normale følelser du kjenner på. Alt føles kanskje rart, fremmed og annerledes. Ting ble kanskje ikke sånn som man forventet. Det er helt normalt. Og det blir bedre. Men ikke steng deg inne, oppsøk folk, gå turer ute. Sånt vil hjelpe 🙂 Anonymkode: ae54d...044 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Skriv ned det som gjør deg godt og gjør akkurat de tingene. Si nei, og prioriter det som er viktig for deg. Be om hjelp når du trenger det. Høres ut som å være med andre er godt for deg, og at ekstra støtte er viktig for deg nå. Barseltiden, de første 6 ukene etter fødsel er et ras av hormoner og følelser. Etter dette blir det gradvis bedre. Jeg har hatt nedtelling etter hver fødsel for å holde ut. Når barna sover rundt og er ca 1 år har jeg kjent at ting endelig er normalisert. Frem til det så er det viktig å sette deg og baby først. Dagslys, jevne måltid, sosialisering, nok hvile og prioriter å sove nok. Dersom nettene er veldig vanskelige, vurder å la partner hjelpe til, evt med mme. Anonymkode: 18c62...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Jeg ble innlagt på psykiatrisk avdeling i noen måneder. Gikk via helsesøster og legevakt. Fikk bl.a ect behandling. Aller viktigst nå, er å komme seg til lege ❤️ Anonymkode: eeb03...b2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå