Gå til innhold

Vinterdress

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På vei hjem etter å ha hentet minstemann på SFO gikk vi forbi en gutt som jeg tror må gå i 7. klasse, basert på høyden hans. Jeg la merke til at han hadde på seg vinterdress noe jeg reagerte litt på. Gutten min hadde også vinterdress på, og det samme hadde noen andre gutter bak oss, men jeg stusset likevel over at en gutt i 7. klasse brukte det. Han gikk sammen med det som sannsynligvis er lillebroren hans, som kun hadde på seg jakke. Er det vanlig at gutter på den alderen fortsatt bruker vinterdress?

Anonymkode: df149...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Inspirert, tilfeldighet eller bare hang-up?

Anonymkode: 0d763...3d8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjør det noe?

Sikkert ikke så veldig mange 7 klassinger som bruker dress, men fortsatt en del. Vinterdress finnes i alle størrelser, helt opp til voksen. 

Anonymkode: e2bee...47f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste 7. klassinger bruker jakke og bukse, men hva så? Er det et problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 30 og bruke vinterdress. Er det dumt mener du?

Anonymkode: d8357...67d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg bruker også vinterdress når jeg er ute og leker med barna i snøen. Det er veldig praktisk. Er 42:) 

Anonymkode: 9bc6d...892

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

På vei hjem etter å ha hentet minstemann på SFO gikk vi forbi en gutt som jeg tror må gå i 7. klasse, basert på høyden hans. Jeg la merke til at han hadde på seg vinterdress noe jeg reagerte litt på. Gutten min hadde også vinterdress på, og det samme hadde noen andre gutter bak oss, men jeg stusset likevel over at en gutt i 7. klasse brukte det. Han gikk sammen med det som sannsynligvis er lillebroren hans, som kun hadde på seg jakke. Er det vanlig at gutter på den alderen fortsatt bruker vinterdress?

Hvem bryr seg, andre enn du, på hva unge eller andre mennesker kler på seg?

Det viktig er at man holder kulden ute og ikke blir våt. 
Skal du liksom melde bekymring til barnevernet fordi en ungdom eller rettere en høy gutt går med skidress ute? 

Finn deg et bedre tema å lage tråd på.

Anonymkode: 85c72...46a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når man må opprette en tråd på kg fordi man ser et større barn i vinterdress 🙄

Anonymkode: 5447b...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min 4 klassing bruker vinterdress. Han synes det er pes med bukse og jakke. Jeg synder nok, men han har til og med foret regntøy. La barn være barn.

Anonymkode: 70903...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt vanlig her vi bor i -20 halve vinteren.

Anonymkode: 9fb31...bd5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 6. klassing liker dress best. Han misliker at jakka glir opp når han aker, så da velger han dress. Han er over 160 høy, så hvis du hadde sett han på gata, kunne det godt hende du hadde trodd han var større. Og lillebroren hans i 1. klasse nekter å ta på dress, så han ville nok hatt jakke på hvis du så han. Unger er forskjellige, og jeg skjønner ikke helt hvorfor voksne folk skal dømme dem for å ta de valgene som passer dem best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er null stress med dress ✌️

Anonymkode: d1835...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Flaut voksne mennesker henger seg opp i hva andre BARN har på seg. Mine har brukt dress hele livet, eldste er 17 nå og hun bruker fortsatt dress til/fra skolen når det er kaldt. Dress er best i -15. 

Anonymkode: 10dc1...6f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner at du reagerer, men jeg har etter hvert lært at slik er veldig individuelt, og de fleste barn er veldig enten eller. Selv har jeg en 7.klassing og en 2.klassing, og det kunne fort vært dem du så. 7.klassingen har alltid elsket hel dress, og det skal mye til for at han velger jakke. Jeg tror han brukte regndress ut 3. eller 4.klasse, og i år er første gang han ikke har egen parkdress. I følge han er det så mye lettere og raskere å ta på enn todelt, og så lenge han ikke har blitt mobbet for det har vi ikke blandet oss i det. 2.klassingen har derimot nektet å bruke det siden slutten av barnehagen, og bortsett fra at det blir dyrere siden han ikke kan arve noe yttertøy, er ikke det noe vi henger oss opp i.

Dette resulterer i at eldste ofte har på vinterdress, og tidligere regn- og parkdress, mens lillebror har på jakke. Vi kan skjønne at noen reagerer, men så lenge ingen sier noe er ikke det noe problem for oss. 

Anonymkode: 1b2d2...d8e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vil tro det avhenger av hvor det er. Noen steder er det sikkert helt normalt, andre steder mindre normalt. 

Anonymkode: 3c0bf...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her vi bor ser jeg flere som bruker vinterdress, men vi bor et sted med mye snø.

Anonymkode: 79c48...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min opplevelse er at det ikke er så uvanlig at gutter bruker vinterdress så lenge. På min skole er det ofte minst en gutt i hver 7. klasse som bruker vinterdress så lenge. Personlig er jeg veldig tilhenger av dette, for det er ikke tvil om at gutter oftere blir våte og skitne enn jenter. 

For noen år siden klarte en lærer i 6.klasse ved en feil å sende ut utstyrslista som egentlig er beregnet på barna på småtrinnet, og der sto det at vi anbefalte vinterdress da vi erfaringsmessig opplever at barn med todelt "glemmer" å ta på utebuksa, og ender med å base i snøen. Dette er veldig riktig for dem på småtrinnet, men som regel ikke noe særlig problem i 6.klasse. Der husker de som skal leke i snøen å ta på utebuksa, mens de uten heller bare snakker eller leker roligere. Jenteforeldrene skjønte at det var en feil, og det var det ingen som møtte opp i vinterdress. Gutteforeldrene derimot tok dette seriøst, og godt over halvparten av guttene endte opp med vinterdress. Om det var foreldrene eller barna som var mest tilhenger av det er jeg ikke sikker på, men hos akkurat det kullet var det ganske mange av guttene som hadde vinterdress også i 7. klasse.

Anonymkode: f062f...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her ser skolen ut som en reklame for FXR-dresser. Alle mulige aldre bruker dette. 

Anonymkode: c4f18...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...