Gå til innhold

Hva skjer ift søknad om uføregrad?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Har i flere år hatt plager med kroppen. Vært gjennom mange undersøkelser, men har hittil ikke funnet noe som har gjort meg helt frisk. 

Har vært sykemeldt litt av og på (i varierende grad fra 100-30%),siste gang for 8 mnd siden.  Nå er jeg på nytt sykemeldt 100%.

Legen nevnte sist gang at dersom de ikke kan finne en løsning på problemet, kan man vurdere å søke en uføregrad. 

Dette er for meg nå helt uaktuelt, da jeg vil prøve meg i annen type jobb først. 

MEN, dersom det skulle ende opp slik, fra hvilket tidspunkt vil utregning av uføre starte fra? Fra første gang jeg gikk til legen med plagene, eller?  Tenker selvfølgelig på økonomi da jeg var lærling da plagene startet. 

Anonymkode: d25d6...99f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fra uføretidspunktet, som vi være når inntektsevne ble nedsatt med minst 50 prosent. I praksis fra du ble minst 50 prosent sykemeldt og ikke har klart å øke det igjen. Kortvarige perioder du har jobbet mer enn det, vil man se bort ifra.

Anonymkode: c019c...2da

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Så gjennom tidligere sykemeldinger nå, ser at jeg var ferdig som lærling før jeg ble sykemeldt første gang.  

Noen som vet hvordan de regner ut hvor mye man evt får i stønad? Hvilke år som tas med i beregningen?

Anonymkode: d25d6...99f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...