Gå til innhold

El smerter i flere uker

PiratKine

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi har vært prøvere i et år nå ca, og jeg lurer på om noen har lignende erfaringer som meg (og evnt har fått noen sakkyndige svar på hvorfor det er slik). Jeg finner svært få som sliter med det samme som meg.

1. Jeg har el smerter/ubehag/trykk i venstre eggstokk hver måned. Merker aldri noe på høyre. Er det en indikasjon på at høyre eggleder er tett siden jeg aldri kjenner noe på høyre side? Usikker på om det alltid har vært sånn, men etter vi ble prøvere så vet jeg at jeg alltid kjenner kun venstre.

2. De fleste andre har el smerter slik jeg tolker det i minutter eller kanskje noen dager. Jeg har det helt fra el/noen dager etter el helt frem til mensen. Altså ca. 2 uker. Veldig bekymret for hva dette egentlig betyr. Om det har noe å si så har jeg en vanncyste på venstre, men gyn sier at den er såpass liten (ca. 6 mm) at han tviler på at det er det jeg kjenner. Samtidig som at jeg kjenner jo kun dette fra el-mens.

Setter pris på alle svar og erfaringer,

hilsen små bekymret prøver.

Endret av PiratKine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sliter selv med sterke el smerter hver mnd, men på høyre side. Helt frem til mensen, og plutselig hogger det skikkelig til. Var til gynekolog før vi prøvde for å sjekke at alt så ok ut, hadde en pcos lignende eggstokk på høyre men ikke noe jeg skulle bekymre meg over. Eggløsning var litt uregelmessig og fikk derfor letrozol. Det tok kanskje 4-5 mnd så var jeg gravid. Hadde noe helt sinnsykt eggløsningssmerter når jeg ble gravid og det var så ømt! Mest på høyre side 

Anonymkode: 8bc6d...b7e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som cyster..tror ok du har eggløsning/ smerter i 2 uker. Ville kanskje få skjekket det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nok ikke eggløsningssmerter, men menssmerter. Før jeg fikk barn, hadde jeg også menssmerter sammenhengende fra eggløsning og helt til de første 2-3 dagene av mensen. Etter at jeg fikk barn, ble disse smertene nesten helt borte.

Anonymkode: 820af...e69

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Det setter jeg veldig pris på.

AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 8.15):

Sliter selv med sterke el smerter hver mnd, men på høyre side. Helt frem til mensen, og plutselig hogger det skikkelig til. Var til gynekolog før vi prøvde for å sjekke at alt så ok ut, hadde en pcos lignende eggstokk på høyre men ikke noe jeg skulle bekymre meg over. Eggløsning var litt uregelmessig og fikk derfor letrozol. Det tok kanskje 4-5 mnd så var jeg gravid. Hadde noe helt sinnsykt eggløsningssmerter når jeg ble gravid og det var så ømt! Mest på høyre side 

Anonymkode: 8bc6d...b7e

Jeg skal faktisk begynne på dette nå denne syklusen og er veldig spent! Vi får se om det blir verre eller bedre. Men artig du Letrozol. Takk for info!

Endret av PiratKine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...