AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Skjønner at jeg må svelge noen kameler, men noen ting er viktige for meg; at barnet ikke får sosiale medier før det er gammelt nok, og at skjermbruk begrenses i hjemmet. Kosthold er også en ting (barnefar lever over snittet usunt), men dette skjønner jeg at jeg ikke kan kontrollere. Barnefar laget barnet tiktok-bruker da det var 4 år. Den var begrenset til «barnevennlig» innhold, men dette var jeg helt uenig i, og kontoen ble derfor slettet. Han har også foreslått at barnet kan få snapchat, hvor det «kun» er begrenset til familie. Dette var et klart nei fra meg og jeg har prøvd å prate med han om ulempen og unødvendigheten av dette. Men nå som vi flytter fra hverandre, er jeg bekymret for at dette ikke er noe han vil overholde, når jeg ikke er der til å sette grenser (ja, for selv har han jo tydeligvis ingen grenser). Barnefar er også skjermavhengig, og spiller/bruker skjerm stort sett hele tiden når han er hjemme. Uavhengig av om barnet er tilstede eller ikke. Er ofte barnet ikke får kontakt med faren sin, fordi han er så oppslukt i skjerm. Far har naturligvis da heller ingen begrensning på hvor mye tid barnet får bruke på skjerm. De begge kan sitte timesvis(!) i strekk om ingen begrenser det. Vi snakker 8-9 timer på en søndag, for eksempel. Hvordan kan jeg samarbeide med far for barnets beste? Bekymrer meg for hvor mye oppmerksomhet barnet vil få og hvor mye far vil være mentalt tilstede når han sitter så mye med skjerm som han gjør. Og hvor gode valg han vil ta for barnet… han virker til tider ansvarsløs og ikke helt i stand til å ta gode valg for barnet. Anonymkode: ae785...f48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Barnet er forresten 7 år. Anonymkode: ae785...f48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Du kan informere om hva du mener, men må innse at du ikke har noe du skulle ha sagt om hva han gjør når barnet er hos ham. Han er like mye forelder som deg. Det er du som vil bli sett på som konfliktdrivende om du insisterer på å skulle bestemme disse tingene ut fra hva du mener er viktig. Anonymkode: 9f7fb...090 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå