Gå til innhold

Lei av å bli forskjelsbehandlet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var nylig på et opphold på barneavdeling med sønnen vår. Der er det mange barn og foreldre. Jeg sliter med at jeg er for tykk. Det var mange mødre på avdelingen som var slanke. Jeg er hyggelig mot både leger og sykepleiere og andre foreldre. Men….. alle sykepleierne gikk rundt og snakket med alle de slanke mødrene. Jeg ble totalt oversett, selv om jeg prøvde å spørre spørsmål som Gjaldt barnet mitt. De så rart på meg i skjul. Jeg er ikke veldig stor , men litt tjukk. Jeg er heller ikke veldig ansiktspen.  Synes det var et veldig ubehagelig opphold. Er det ikke barnet det skal fokuseres på da? Foreldre som er med er vel ikke i fokus ang vekt eller utseende ? Det var ikke innbilning heller 😳

Anonymkode: c58f5...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tviler sterkt på at du ble forskjellsbehandlet av sykepleierne på grunn av utseendet. Ser du sur ut? Oppførte du deg masende? Nådde du ut til sykepleierne når de hadde dårlig tid?

Anonymkode: 3aa99...580

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo, dette tror jeg er innbilning. Helsepersonell er mer profesjonelle enn som så, hadde det vært en person så kunne jeg kanskje trodd deg, men nekter å tro at en hel gruppe oppfører seg sånn. 

Anonymkode: a83a7...627

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tviler...

Det virker som du har bestemt deg for at det er vekten din som er grunnen! Jeg tenker det er noe annet.

Anonymkode: 6b791...cb9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo, dette tror jeg er innbilning. Helsepersonell er mer profesjonelle enn som så, hadde det vært en person så kunne jeg kanskje trodd deg, men nekter å tro at en hel gruppe oppfører seg sånn. 

Anonymkode: a83a7...627

Enig. Tror det er mer plausibelt at disse sykepleierne og legene hadde mye å gjøre og at derfor noen ble oversett. Kan godt være at det også var tynne mødre som ble oversett, men at trådstarter ikke fikk med seg det. 

Anonymkode: fcb9f...dc1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en hel del forskning som tyder på at overvektige forskjellsbehandles på negativt vis, særlig i kontakt med helsepersonell. 

Samtidig er det helt umulig for noen her å vite om det du opplevde var reelt eller mest i ditt hode, og om det eventuelt handlet om andre faktorer enn hvordan du ser ut. 

Anonymkode: 376e5...c94

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Høres ut som at du leter aktivt etter alle tegn som kan bekrefte dine negative tanker og antagelser(om deg selv). 

Helt vanlig, og like leit som det er vanlig. 

Anonymkode: 21738...6ee

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan kan du vite at det er pga utseendet og ikke oppførselen din? Sånn hvis det er reelt i det hele tatt.

Anonymkode: 25dce...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg har vært både tykk og tynn pga sykdom og jeg har kronisk syke unger, inn og ut av sykehuset i perioder over mange år og aldri opplevd det du beskriver ts. Jeg tror ikke vekten din har påvirket barnas hjelp. 

Anonymkode: b3f31...866

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er en hel del forskning som tyder på at overvektige forskjellsbehandles på negativt vis, særlig i kontakt med helsepersonell. 

Samtidig er det helt umulig for noen her å vite om det du opplevde var reelt eller mest i ditt hode, og om det eventuelt handlet om andre faktorer enn hvordan du ser ut. 

Anonymkode: 376e5...c94

Det finnes forskjellsbehandling pga utseende, men så ekstremt at ingen sykepleiere eller leger vil snakke med en som er overvektig det tror jeg ikke er realistisk. 

Anonymkode: fcb9f...dc1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...