AnonymBruker Skrevet 15. januar #61 Del Skrevet 15. januar Klarer dere å sette ord på hvorfor dere føler at strengen er ekkel? Har dere de samme tankene om eggehvite? Anonymkode: 33945...8d6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 15. januar #62 Del Skrevet 15. januar Tar den helt klart bort. Får grøssninger av de der. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 15. januar #63 Del Skrevet 15. januar Det vil alltid være noen andre med tilsvarende tvangstanker. Særlig dersom det selges en "fjerner" på sosiale medier... 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #64 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Klarer dere å sette ord på hvorfor dere føler at strengen er ekkel? Har dere de samme tankene om eggehvite? Anonymkode: 33945...8d6 Fordi den er krøllete og "hard" og minner om en navlestreng. Har null problemer med eggehviten eller plommen. Anonymkode: 97a67...2df 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 15. januar #65 Del Skrevet 15. januar Tiuren skrev (29 minutter siden): Det vil alltid være noen andre med tilsvarende tvangstanker. Særlig dersom det selges en "fjerner" på sosiale medier... Vi har fjernet i mange år før den fjerneren ble en greie. Pølseklype funker fjell! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #66 Del Skrevet 15. januar Du spiser noe som kommer ut av baken til en høne, som egentlig er ment som næring til et foster (eggeplomme), og fostervann (eggehvite). Og har bestemt deg for at proteinstrukturen som holder plommen sentrert i egget er ekkelt. Mennesker, altså... Anonymkode: 2854d...761 8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #67 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Fordi den er krøllete og "hard" og minner om en navlestreng. Har null problemer med eggehviten eller plommen. Anonymkode: 97a67...2df Det er en proteinstruktur, akkurat som eggehviten. Den forsvinner under pisking eller tilberedning. Anonymkode: 2854d...761 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 15. januar #68 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du spiser noe som kommer ut av baken til en høne, som egentlig er ment som næring til et foster (eggeplomme), og fostervann (eggehvite). Og har bestemt deg for at proteinstrukturen som holder plommen sentrert i egget er ekkelt. Mennesker, altså... Anonymkode: 2854d...761 Samme kan man si om de som ikke spiser skinn, brusk og fjerner slintrer fra kjøtt. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #69 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Klarer dere å sette ord på hvorfor dere føler at strengen er ekkel? Har dere de samme tankene om eggehvite? Anonymkode: 33945...8d6 Jeg har lagt merke til den og fjernet den så lenge jeg kan huske. Egg syntes jeg er litt ekkelt uansett basert på lukt og konsistens, og da blir det å fjerne den strengete konsistensen og det uappetittlige utseende kompromisset for å spise dem. Ved baking spiller det ikke noen rolle da den blir oppløst og eggelukten forsvinner/endres. Anonymkode: f9d45...a4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #70 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er en proteinstruktur, akkurat som eggehviten. Den forsvinner under pisking eller tilberedning. Anonymkode: 2854d...761 Ja, men det hjelper ikke å vite hva det er. Det blir liksom ikke noe mindre ekkelt av den grunn. Den forsvinner slettes ikke alltid heller. Ved kraftig pisking - ja, sannsynligvis, men ofte er denne strengen såpass tykk og hard (ikke bare i ferske egg), at den forblir synlig og/eller merkbar i munnen ved steking og koking. Det er også noe rundt den som ikke lar seg blande like enkelt med plommen som resten av eggehviten. Den er selvsagt ikke hard i ordets rette forstand, og kan nok derfor fint skli ned helt ubemerket for folk som ikke bryr seg, men jeg som er veldig obs på det får grøssninger når jeg ser eller kjenner denne i munnen. Noen spiser fettet på ribba, mens andre skjærer det vekk. At noe er spiselig betyr ikke at alle har lyst til å spise det. Jeg vet hvordan pølser lages og kan fint spise det, og jeg spiser ellers mye som får andre til å rynke på nesen, men her går altså grensen for meg. Jeg spiser heller biter av eggeskall enn den ekle strengen. Det finnes sikkert noe du ikke spiser også, selv om andre synes det er uproblematisk. Anonymkode: 97a67...2df 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 15. januar #71 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): ... Jeg spiser heller biter av eggeskall enn den ekle strengen. Det finnes sikkert noe du ikke spiser også, selv om andre synes det er uproblematisk. Anonymkode: 97a67...2df Og det du skriver her sier det meste. En liten bit eggeskall i eggerøre eller omelett og alt stopper opp for meg. Jeg får ikke ned en bit til. Strengen i egg har jeg derimot knapt tenkt over eksisterer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #72 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi den er krøllete og "hard" og minner om en navlestreng. Har null problemer med eggehviten eller plommen. Anonymkode: 97a67...2df I så fall er vel plommen en morkake og hviten er snørr? Anonymkode: 228fe...cc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #73 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I så fall er vel plommen en morkake og hviten er snørr? Anonymkode: 228fe...cc8 Hviten er fostervann. Det er faktisk helt sant. Anonymkode: 2854d...761 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #74 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Du spiser noe som kommer ut av baken til en høne, som egentlig er ment som næring til et foster (eggeplomme), og fostervann (eggehvite). Og har bestemt deg for at proteinstrukturen som holder plommen sentrert i egget er ekkelt. Mennesker, altså... Anonymkode: 2854d...761 Jepp. Kg kan umulig være representativt for mennesker generelt. Jeg har i hvert fall aldri vært borti voksne mennesker som sitter og pirker i maten på denne måten. Anonymkode: 228fe...cc8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 15. januar #75 Del Skrevet 15. januar Jeg fjerner den kun når jeg skal lage marengs eller andre ting med stivpisket eggehvite i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #76 Del Skrevet 15. januar Fjerner den dersom jeg ser den. Anonymkode: d7930...ef4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #77 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi bruker endel egg, i tillegg til omelett, speilegg ol, bruker vi også egg til baking og sånt. Det sier seg selv at det blir endel navlestrenger å fjerne, er nesten et eget prosjekt😅 Men jeg har funnet en teknikk og nå går det egentlig ganske kjapt🤞 Mannen derimot syns det er tullete, og om det er han som skal lage mat, så gidder han ikke å styre med det😏🤔 Er det han eller jeg som er ute å kjøre her? Jeg er vel ikke alene om å fjerne dem, de fleste tar dem vel bort? For noe annet er jo ekkelt🤷♀️ Anonymkode: eefe4...ed0 Egg i seg selv er jo motbydelig 😅 Anonymkode: 3bbae...2ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #78 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hviten er fostervann. Det er faktisk helt sant. Anonymkode: 2854d...761 Jepp. Og hele egget er mensen til høna. Som kommer ut gjennom kloakken. Jeg spiser masse egg selv men får meg ikke til å skjønne hvorfor en liten uanselig struktur i egget er ekkel, mens resten av egget er nam. Kun fordi influencere selger noen pinner til å pirke bort... Anonymkode: 228fe...cc8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #79 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jepp. Kg kan umulig være representativt for mennesker generelt. Jeg har i hvert fall aldri vært borti voksne mennesker som sitter og pirker i maten på denne måten. Anonymkode: 228fe...cc8 Jeg håper da virkelig det. Er glad i å lage mat, har ofte gjester. Her serveres quiche og pai, gratenger i alle former, eggmuffins og eggs benedict til frokost, eggerøre, fritatta og omelett. Shakshuka til lunsj. Som bindemiddel i kjøttboller og kjøttkaker, og andre farseprodukter. I bakst, selvfølgelig, både for å gi volum, eller glans. Jeg lager majones og remulade fra bunnen. Lager også all panert mat selv. Pasta i alle varianter. Og selvfølgelig i en lang rekke desserter - creme brulle, iskrem, pavlova.... Hvordan klarer disse menneskene å omgås andre i sosiale settinger der mat er en del av det? Er det bare når man selv står på eget kjøkken og ser på egget dette er ekkelt? Eller alle gangene man er på besøk, på hotell, på arrangement, i lunsjen på jobb, kakefredag, på reise, restauranter, og alt mulig annet? Anonymkode: 2854d...761 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #80 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jepp. Og hele egget er mensen til høna. Som kommer ut gjennom kloakken. Jeg spiser masse egg selv men får meg ikke til å skjønne hvorfor en liten uanselig struktur i egget er ekkel, mens resten av egget er nam. Kun fordi influencere selger noen pinner til å pirke bort... Anonymkode: 228fe...cc8 Haha 😂 Du beskrev deg egentlig bedre enn meg. Bortsett fra at vi på toppen av livmorslimhinnen og blodet som gir næring (eggeplommen), også tar med oss fostervannet i samme måltid (eggehviten) Anonymkode: 2854d...761 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå