Gå til innhold

Flere som fjerner navlestrengene i eggene? Mannen mener jeg er hysterisk og latterlig🤷‍♀️🙈 Er det bare meg som fjerner sånt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvilken tråd/streng?? Har aldri sett noe slikt, jeg...

Anonymkode: 74e0b...7a1

Kan se det på bildet her. Er den delen av egget som tar litt mer tid å vispe. Jeg har aldri tenkt over at det skal være noe galt å spise den. Den forsvinner uansett etter tilbedredning og er laget av proteiner, som hviten. Så jeg skjønner ikke at de samme menneskene som spiser den snørrete/slimete hviten, ikke spiser tråden. (Jeg elsker egg altså, men hviten er jo som slim før steking) https://www.matprat.no/artikler/ravarer/studer-et-egg/

Anonymkode: 228fe...cc8

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ts, jeg skjønner jo at dette mest sannsynlig er en tulletråd. Men hvis ikke, har du noensinne sett matlagingsprogrammer på tv? Har du hatt skolekjøkken/mat og helse på skolen? Ta og kikk på et hvilket som helst matlagingsprogram, så har du svaret ditt. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg og samboer gjør det. Syns det er heslig hvis man ikke fjerner det. Spiser ikke ting folk har laget med egg når jeg ikke vet om de har fjernet den strengen.

Anonymkode: 01f6b...473

Seriøst? Så du har et eggefritt kosthold på alt annet enn det du lager selv? Du spiser ikke vafler og annen bakst andre har laget? Spør du om det er egg i når du får servert noe fra andre? Og du spiser ikke kokte egg?

Det er vanskelig å tro på deg.

Anonymkode: a79c6...d73

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri noensinne hørt om noen som fjerner det der eller som syns det er ekkelt. Selvfølgelig bruker vi hele egget akkurat slik det er, og mannen din har rett, det er virkelig tullete av deg. 

Anonymkode: e68aa...b6b

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan se det på bildet her. Er den delen av egget som tar litt mer tid å vispe. Jeg har aldri tenkt over at det skal være noe galt å spise den. Den forsvinner uansett etter tilbedredning og er laget av proteiner, som hviten. Så jeg skjønner ikke at de samme menneskene som spiser den snørrete/slimete hviten, ikke spiser tråden. (Jeg elsker egg altså, men hviten er jo som slim før steking) https://www.matprat.no/artikler/ravarer/studer-et-egg/

Takk 😊 Har aldri vurdert å fjerne en gang. Hvordan gjør man det med baking da? 2 egg med og 2 egg uten den tykke eggehviten må jo veie forskjellig....?

Anonymkode: 74e0b...7a1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjerne hva? Det finnes da vel ikke navlestreng i egg. Aldri hørt om før i hvert fall. Hvordan ser det ut? Bruker egget slik det er. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det har jeg aldri gjort 🙂. Men så en influencer som gjorde det, så da sprer det seg vel 🙃

Anonymkode: 8ed45...a2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dere vil miste troen på menneskeheten: det er en tråd til om det samme. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Navlestreng faktisk 🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: f5d64...554

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Utrolig at folk tror kyllinger har navle forresten. Har dere ikke  hatt biologi?

Jeg tror ikke kyllinger har navle, jeg vet at de ikke har det. Navlestrengen jeg snakker om, er de trådene inni egget som holder eggeplommen på plass inni egget. 

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ts, jeg skjønner jo at dette mest sannsynlig er en tulletråd. Men hvis ikke, har du noensinne sett matlagingsprogrammer på tv? Har du hatt skolekjøkken/mat og helse på skolen? Ta og kikk på et hvilket som helst matlagingsprogram, så har du svaret ditt. 

Det er absolutt ikke en tulletråd, jeg lurer oppriktig om det er flere som fjerner de.

Anonymkode: eefe4...ed0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fjerner det ikke (er som flere sier ikke navlestreng). Men jeg er ganske fintfølende på slikt selv, fjerner f.eks. alt for mye på kyllingfileter, så jeg har ikke noe problemer med å forstå deg. 

Anonymkode: 35d79...fb3

Da er vi to :) Fjerner alt det hvite på kyllingfileter og det røde også, jeg bare må, ellers synes jeg det er ekkelt🥴 

Fjerner også det hvite på egg, «navlestrengen» når jeg skal lage noe med egg, kaker osv.. Spiser ikke kokte egg.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner oppriktig ikke hva som fjernes? Bilde??

Anonymkode: 23f9e...4f5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Navlestreng 😂😂 Dagens

Anonymkode: 29cac...4ac

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fjerner det på hardkokte egg fordi da kan jeg risikere å kjenne konsistensforskjellen når jeg tygger, og er litt pysete på sånt 🙈

Men jeg merket det aldri før jeg var voksen. Tilfeldigvis dro jeg en bit i to og strengen satt fast mellom bitene 🤢

Anonymkode: 2c538...f2b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi bruker endel egg, i tillegg til omelett, speilegg ol, bruker vi også egg til baking og sånt. Det sier seg selv at det blir endel navlestrenger å fjerne, er nesten et eget prosjekt😅 Men jeg har funnet en teknikk og nå går det egentlig ganske kjapt🤞

Mannen derimot syns det er tullete, og om det er han som skal lage mat, så gidder han ikke å styre med det😏🤔

Er det han eller jeg som er ute å kjøre her? Jeg er vel ikke alene om å fjerne dem, de fleste tar dem vel bort? For noe annet er jo ekkelt🤷‍♀️

Anonymkode: eefe4...ed0

Aldri hørt om navlestreng i egg. Og tenker at det er nok andre ting du bør være mer bekymret for i maten du spiser, f eks alle mulige e-stoffer som de færreste av oss vet hva egentlig er. Søk opp egg her https://matinfo.no/, og sammenlign med nesten hvilket som helst annet produkt. Egg er absolutt blant den mest rene næringskilden.

Anonymkode: f629d...8fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg skjønner oppriktig ikke hva som fjernes? Bilde??

Anonymkode: 23f9e...4f5

IMG_7663.thumb.jpeg.85c7e70d8d0fe0a1c44b5f7a1b5a9beb.jpeg

de mener det hvite som er ved siden av plommen her. 

jeg har for øvrig aldri hørt om folk som fjerner den, og kunne ikke falle meg inn å gjøre det selv. Den forsvinner jo ved tilberedning uansett. 

Anonymkode: 7b03e...900

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fjerne hva da??? 
Aldri hørt om...

Anonymkode: ba7d5...d31

Enig. Hva er dette for noe?

Jeg spiser en del egg, men har aldri sett noe sånt som TS beskriver her. Visste ikke at det fantes.

Anonymkode: babdc...709

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg fjerner det på hardkokte egg fordi da kan jeg risikere å kjenne konsistensforskjellen når jeg tygger, og er litt pysete på sånt 🙈

Men jeg merket det aldri før jeg var voksen. Tilfeldigvis dro jeg en bit i to og strengen satt fast mellom bitene 🤢

Anonymkode: 2c538...f2b

Hvordan i alle dager klarer du å finne den strengen i hardkokte egg? 😅

Anonymkode: 7b03e...900

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fjerner det når jeg lager eggerøre, fordi de ikke er mulig å piske ordentlig inn og gir litt hite klumper syntes jeg. Ikke alltid jeg gidder 

Anonymkode: 19e1e...a87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...