Gå til innhold

Flere som fjerner navlestrengene i eggene? Mannen mener jeg er hysterisk og latterlig🤷‍♀️🙈 Er det bare meg som fjerner sånt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi bruker endel egg, i tillegg til omelett, speilegg ol, bruker vi også egg til baking og sånt. Det sier seg selv at det blir endel navlestrenger å fjerne, er nesten et eget prosjekt😅 Men jeg har funnet en teknikk og nå går det egentlig ganske kjapt🤞

Mannen derimot syns det er tullete, og om det er han som skal lage mat, så gidder han ikke å styre med det😏🤔

Er det han eller jeg som er ute å kjøre her? Jeg er vel ikke alene om å fjerne dem, de fleste tar dem vel bort? For noe annet er jo ekkelt🤷‍♀️

Anonymkode: eefe4...ed0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

men det er ikke navlestrengen mener jeg å ha lest..

Anonymkode: 85463...ebd

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke navlestreng, det er noe som heter chalaza som holder plommen sentrert i hviten slik at plommen ikke "slår seg". 

Jeg har ikke hørt om noen som fjerner det og jeg synes ikke det er ekkelt. 

• Liker 31
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar den aldri bort. Skjønner ikke helt hvorfor man skulle det. Hva gjør du med kokte egg? Bare unngår å spise de? 

Anonymkode: 0b1c7...422

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

jeg gjør det også, bare fordi det ser skikkelig nasty ut. men jeg spiser jo kokte egg, som nevnt over, eller alt annet av egg som andre har laget, sikkert uten å fjerne den. og jeg ser aldri noe til den, den forsvinner liksom når egget tilberedes, virker det som

Anonymkode: c928a...f87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja 😂 Hele livet mitt. Og mannen mente jeg var rar i flere år. Nå klarer han ikke lage egg til seg selv uten å fjerne 😅😉 

Anonymkode: d9556...b40

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fjerner det ikke (er som flere sier ikke navlestreng). Men jeg er ganske fintfølende på slikt selv, fjerner f.eks. alt for mye på kyllingfileter, så jeg har ikke noe problemer med å forstå deg. 

Anonymkode: 35d79...fb3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri tenkt tanken

Anonymkode: 31f7a...89b

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fjerne hva da??? 
Aldri hørt om...

Anonymkode: ba7d5...d31

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og samboer gjør det. Syns det er heslig hvis man ikke fjerner det. Spiser ikke ting folk har laget med egg når jeg ikke vet om de har fjernet den strengen.

Anonymkode: 01f6b...473

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

øøø nei. Jeg skjønner ikke hvordan det går an å synes at den tråden er ekkel, men du spiser resten av egget? Er jo noe slimete greier. Ikke misforstå, jeg synes ikke det er ekkelt, elsker egg jeg og spiser det nesten hver dag. Men hvordan orker du å spise resten da? Kommer ut av rompa (kloakken) til høna gjør de også.

Anonymkode: 228fe...cc8

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg og samboer gjør det. Syns det er heslig hvis man ikke fjerner det. Spiser ikke ting folk har laget med egg når jeg ikke vet om de har fjernet den strengen.

Anonymkode: 01f6b...473

🫢 🫢🫢 Du spiser aldri som gjest hos andre, aldri på restaurant og aldri noe ferdigmat? Hvis du har barn, lærer du de opp til raree merkverdigheter?

• Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er ikke alene. Jeg fjerner.

Anonymkode: 3590d...2f3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er akkurat den delen av egget eklere enn resten? :klo: Jeg har aldri tenkt tanken - jeg har knapt tenkt over at den er der - og skjønner ikke greia...

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vi bruker endel egg, i tillegg til omelett, speilegg ol, bruker vi også egg til baking og sånt. Det sier seg selv at det blir endel navlestrenger å fjerne, er nesten et eget prosjekt😅 Men jeg har funnet en teknikk og nå går det egentlig ganske kjapt🤞

Mannen derimot syns det er tullete, og om det er han som skal lage mat, så gidder han ikke å styre med det😏🤔

Er det han eller jeg som er ute å kjøre her? Jeg er vel ikke alene om å fjerne dem, de fleste tar dem vel bort? For noe annet er jo ekkelt🤷‍♀️

Anonymkode: eefe4...ed0

Nei jeg gidder ikke å bruke tid på å fjerne plommestrengen😅 Men jeg er nøye på å kontrollere egg både på lukt og hvordan det ser ut. Har vokst opp med høns, så jeg er litt over middels opptatt av eggkvalitet. Vet godt hva jeg skal se etter. Plommestrengen er ikke no mer ekkel enn plomme eller eggehvite 😅 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et tips til dere som ikke liker plommestrengen av en eller annen merksnodig grunn, er å la helt ferske egg ligge en tid. Har ikke eksperimentert med dette selv akkurar, da jeg ikke en gang har tenkt over at det skal være noe galt med den tråden. Men den skal bli mindre synlig i egg som ikke er ferske. 

Men så kan jeg tenke meg at dere som ikke liker tråden, kaster vel egg som har gått over datoen også, uten å sjekke de. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilken tråd/streng?? Har aldri sett noe slikt, jeg...

Anonymkode: 74e0b...7a1

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...