AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Baby er 9 mnd nå og forkjølet. Han er så tett, sover dårlig både dag og natt. Vanskelig å smokken, vanskelig å amme, han får jo ikke puste skikkelig. Hater å være forkjølet selv, så jeg synes jo så synd på han. Hvor lenge pleier en forkjølelse å vare? Noen tips til ting vi kan gjøre for å lette pusten/få bedre søvn? Har saltvannsdråper og nesesuger. Han blir illsint, men jeg bruker det uten at jeg synes det hjelper så veldig. Anonymkode: 267c7...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Det er veldig variabelt hvor lenge forkjølelse varer, men ca 1 uke er vanlig. Ved RS er dag 4/5 den verste som regel. Du kan spørre legen om du kan bruke rhinox på barnet og kjøpe det på apoteket (0,1 mg/ml). Ellers er morsmelk bedre enn saltvannsdråper. https://www.koble.info/legemiddel/8900/oksymetazolin "1 måned til 2 år [3] [6] 0,1 mg/ml (0,01 %), i hvert nesebor: 1 dråpe(r)/dose, ved behov 1-3 ganger daglig. Doseringsintervall: Minst 8 timer. Behandlingsvarighet: Maksimalt 5 dager. Det er begrenset vitenskapelig grunnlag for bruk av oksymetazolin i denne aldersgruppen, og bruk av avsvellende legemidler i denne aldersgruppen anbefales generelt ikke. Oksymetazolin skal kun brukes i spesielle tilfeller, for eksempel når tett nese i alvorlig grad hemmer barnets evne til å drikke." Anonymkode: d356c...749 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 minutter siden #3 Del Skrevet 6 minutter siden Tusen takk for svar! Skal jammen spørre legen om det der, kanskje både han og jeg kan få litt søvn. Anonymkode: 267c7...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 minutt siden #4 Del Skrevet 1 minutt siden Dryppe nese med morsmelk. Anonymkode: 54df0...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå