Gå til innhold

Barnehagen virket brydd over at jeg sto klar kl. 07.30.

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi åpner også  kl 07.30 , og vi begynner på jobb 07.30. Er alltid 2-3 barn som kommer samtidig med oss. Det går helt fint, helt vanlig at det kommer barn så tidlig, men vi må gjøre andre ting også, i tillegg til å være med barna, kan ikke sette oss ned , å gi en til en oppmerksomhet. Vi tar i mot barna,  lager lekestasjoner, tømmer oppvaskmaskinen,  setter ned stolene, og  lager klart  frokosten, men barna er jo selvfølgelig med . 

Anonymkode: e6b30...0c4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vi åpner også  kl 07.30 , og vi begynner på jobb 07.30. Er alltid 2-3 barn som kommer samtidig med oss. Det går helt fint, helt vanlig at det kommer barn så tidlig, men vi må gjøre andre ting også, i tillegg til å være med barna, kan ikke sette oss ned , å gi en til en oppmerksomhet. Vi tar i mot barna,  lager lekestasjoner, tømmer oppvaskmaskinen,  setter ned stolene, og  lager klart  frokosten, men barna er jo selvfølgelig med . 

Håper og tror at de fleste foreldre har forståelse for det, selv om de må levere til åpning.

Det optimale hadde selvsagt vært at vaktene gikk sånn at noen var der før og etter åpning til å rydde og ordne til dagen, men det vil jo kreve flere ansatte, noe som igjen koster penger, noe barnehagene ikke har osv..

Anonymkode: c51d3...c3b

AnonymBruker
Skrevet

Jobber man f.eks på kundeservice på telefon, så må man være pålogget pc, åpnet alle relevante programmer og logger på telefoni på sekundet det klokkeslett åpningstid er. Det betyr jo at man selvfølgelig er til stede tidligere, det inngår i reisetid/klar for jobb helt naturlig mange steder. 

Anonymkode: 1283f...c05

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er da mange som står klare i vår barnehage når vi åpner. Vi får ikke betalt for å komme tidlig på jobb og gjøre klart stoler etc, så det gjør vi mens barna er satt til å tegne, spise frokost etc i et hjørne hvor de ikke risikerer å få de tunge stolene over seg. De største barna hjelper mer enn gjerne til.

Problemene oppstår når det kommer et barn som trenger et fang å sitte på, men hva skal man gjøre når man er alene i 1,5t til mellomvakten kommer på jobb... Da får stolene stå på bordene en stund og vi håper bare at den sure forelderen som alltid klager ikke leverer før man har fått gjort klart... alltid gøy å jobbe i barnehage...

Anonymkode: ad0b2...ee8

Altid gøy i alle yrker skal jeg si det, dette er ikke noe i forhold til det mange andre yrkesfolk opplever. 

Anonymkode: cdeab...0f6

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting å ha dårlig samvittighet for. 

I mange bransjer begynner man på jobb 15 min før åpningstid for at alt skal være klart. Jobbet litt i matbutikk for hundre år siden. Da møtte vi 15 min før åpningstid og 15 min etter stengetid.

Anonymkode: b0ead...3cd

Vel når man ikke får betalt for det så gjør man ikke det 

Anonymkode: 1c1de...ece

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jobber man f.eks på kundeservice på telefon, så må man være pålogget pc, åpnet alle relevante programmer og logger på telefoni på sekundet det klokkeslett åpningstid er. Det betyr jo at man selvfølgelig er til stede tidligere, det inngår i reisetid/klar for jobb helt naturlig mange steder. 

Anonymkode: 1283f...c05

Mulig for deg , men her får vi beskjed om å møte opp samtidig som vi åpner, 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hun kom vel egentlig forseint på jobb selv da. Opplevde en gang jeg skulle levere barnet og kom 10 minutter før tiden grunnet at vi tok en tidligere buss enn vi pleide. Vi prøvde å ta oss god tid og gå sakte, men sto altså utenfor døra 10 minutter før. Der sto en annen mor og REIV i døra og HAMRA på vinduet og ropte "Dere må åpne! Vi ser dere jo!". Har aldri vært så flau i hele mitt liv og måtte på tomannshånd si til den ansatte at det der ikke var greit og at jeg ikke var med på det, slik at hun ikke trodde jeg også dreiv på sånn.

Anonymkode: 8ae7c...775

Hun kom da selvsagt ikke for sent når hun åpnet døren 7.30

AnonymBruker
Skrevet

Tok du i døren og prøvde å åpne  før 7.30 da? Utrolig rar uansett altså..

Vi har fler som står å river i døren og banker på for å få slippe inn før sånn at de kan reise akkurat når vi åpner, og som går inn personslinngang om den er åpen,  fryktelig irriterende 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hvordan klarer du å være klar på jobb 7.30 når du ikke kan levere i barnehagen før 7.30? Eller vet jobben det og har forståelse for at du kommer litt senere?

Anonymkode: d6abb...01a

Det er veldig sjeldent at jeg må levere 07.30 da samboeren min kan levere senere inni mellom. Bor 1 min unna jobb, så sitter klar i uniform kl 07.40 og det går helt fint i følge sjefen. 

Anonymkode: 88b6b...8df

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tok du i døren og prøvde å åpne  før 7.30 da? Utrolig rar uansett altså..

Vi har fler som står å river i døren og banker på for å få slippe inn før sånn at de kan reise akkurat når vi åpner, og som går inn personslinngang om den er åpen,  fryktelig irriterende 

Nei jeg kom frem til døren kl 07.25, men gikk litt på uteplassen med barnet frem til kl 07.30, da jeg tok i døren. Respekterer at de ikke åpner før kl 07.30, så litt kjipt å bli møtt med et sånt svar.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De gangene jeg er 5 minutter for tidlig ute velger jeg å vente i bilen, vi står ikke utenfor døra og «trykker». Likevel, åpner det 07.30 så må de forvente at barn kommer fra 07.30. Ville oversett den kommentaren. 

Anonymkode: 85ee7...501

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
hvaduikkeser skrev (2 timer siden):

Det var sen åpningstid. Merkelig av henne å svare sånn. De fleste skal jo på jobb liksom.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var sen åpningstid! Her åpner de kl7. Bor på et tettsted. Vet noen i perioder har hatt avtale om å levere 0645 pga arbeidstid også  

Anonymkode: d5f1f...fbe

Alle kommunale barnehager i Oslo åpner 730. 

Glad vår ikke åpner tidligere for lenger åpningstid betyr jo bare tynnere bemanning. Som en som skrev at det var 1,5 time fra åpning til mellomvakt kom, i vår barnehage er det 1 time.

Alle barnehager jeg vet om (og den jeg jobbet selv i) starter ansatte på jobb akkurat når barnehagen åpner. Man må jo komme litt før så man får tatt av yttertøy osv men så åpner man døra når barnehagen åpner og gjør eventuelle morgenforberedelser sammen med de første barna. Eller mens de barna blir kledd av i garderoben av foreldre (man leverer jo ikke barnet i døra)

De fleste er jo mer enn 1 ansatt på jobb og. Hos oss er det 2 småbarnsavdelinger og 2 storebarnsavdelinger så ser ut som de pleier å ha 1 voksen med barna og 1 som ordner (for de store/for de små) Sikkert flere måter å organisere det på :) Men tror det er unntaket at en bhgansatt blir overrasket eller sur over at noen leverer til åpningstiden. 

Anonymkode: b6782...52e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er selvsagt ikke noe du skal ha dårlig samvittighet for, når barnehagen åpner, så åpner den. 

Jeg jobber i en barnehage som åpner 7.30 og har barna mine i en barnehagen som åpner 7.15. Når jeg har tidligvakt, så står jeg på døra 7.15 med mine, og så haster jeg av sted og kommer løpende kl. 7.28 og låser opp min avdeling. Aller helst skulle jeg ha skrudd på lyset, lagt ut tepper og ryddet stoler ned fra bordene før barna kom, for at de skulle få en triveligere ankomst. Og sånn sett kan jeg bli stresset, og litt brydd, særlig når det er noen som vanligvis ikke kommer så tidlig som står der og venter. Jeg kan nok også finne på å si, noe ale "åh, her er det mørkt enda, vi åpner jo nå/jeg begynner jo på jobb nå" fordi jeg blir redd foreldrene tror jeg kommer for sent. Men barna har helt rett til å gå inn dørene sammen med meg 7.30, og ofte syns de er litt stas at vi sammen er først i barnehagen og ordner i stand til de som kommer litt senere. 

Anonymkode: 0b6c4...3ea

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. 0730 er en helt vanlig tid å begynne på jobb, så det er da ikke rart at du må levere 0730. Barnehagen åpner jo seint ift andre barnehager, gjør den ikke? Jeg har hatt mine barn i tre barnehager, alle har åpnet 0630 eller 0700. 

Anonymkode: 4ca17...8b0

Jeg syns også den åpner seint. Vi åpner kl. 07, men arbeidstiden starter 06:45 slik at vi får gjort det vi skal før barna kommer. 

Anonymkode: a6adc...841

AnonymBruker
Skrevet

Der mine gikk stod mange av oss uten for døra 06.43 barnehagen åpnet 06.45 og vi skulle være stemplet inn på jobb i industrien kl 06.50. Så der endrer bhg til slutt åpningen til 06.30 slik at vi skulle ha litt bedre tid bort til industrien parken. Mange av disse ungene ble dermed hentet mellom 13 og 15, så var sjeldent noen var i bhg etter 15.30

Anonymkode: 0cb68...031

Her kunne industrien åpnet en egen barnehage for sine ansatte sånn at de har tilrettelagte åpningstider. Statoil hadde egne barnehager i gamle dager, og det var gull for de som benyttet seg av de.

Anonymkode: 46dad...1a4

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Vår tidligvakt er fra 06:45 til 14:15. Vi ordner da til åpning 07:00. Seinvakt starter 09:15 til 16:45. Rydder da etter stengetid som er 16:30. Verste er å hente barnet seint og avdelingen er helt ryddet, stoler satt opp og tepper fjernet slik at seinvakt kan pile ut. Om siste barn blir hentet f.eks 16:10 blir seinvakt igjen og bretter tøy, går gjennom kjøleskapet, gjør klart asjetter eller lignende som fort kan forsvinne litt i hektisk åpningstid. 

Håper og tror at de fleste foreldre har forståelse for det, selv om de må levere til åpning.

Det optimale hadde selvsagt vært at vaktene gikk sånn at noen var der før og etter åpning til å rydde og ordne til dagen, men det vil jo kreve flere ansatte, noe som igjen koster penger, noe barnehagene ikke har osv..

AnonymBruker
Skrevet

På seinvakten låser ,og stenger vi 16.30 , men ofte noen barn som blir hentet 16.30, da er hele avdelingen ryddet,  og lyset slått av, og vi voksne begynner å ta på oss sko og jakker,  samtidig som vi forteller kort om dagen. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
zondaar skrev (1 time siden):

Vår tidligvakt er fra 06:45 til 14:15. Vi ordner da til åpning 07:00. Seinvakt starter 09:15 til 16:45. Rydder da etter stengetid som er 16:30. Verste er å hente barnet seint og avdelingen er helt ryddet, stoler satt opp og tepper fjernet slik at seinvakt kan pile ut. Om siste barn blir hentet f.eks 16:10 blir seinvakt igjen og bretter tøy, går gjennom kjøleskapet, gjør klart asjetter eller lignende som fort kan forsvinne litt i hektisk åpningstid. 

Så bra, da slipper man å bruke tid på det mens barna er der.

Tror de bare er der i åpningstiden i vår barnehage, for det kom en fellesmail med påminnelse om at man skal være ute av hele bygget til stengetid kl 17.

AnonymBruker
Skrevet

Det sier seg selv at de ansatte må møte opp før kl 7.30 for å være klar til å ta imot barna kl 7.30? 
Da får den som møter 7.15 gå hjem et kvarter før ? 
Det er lov å være løsningsorientert. 
Vi andre må jo møte og være klar til å jobbe fra klokken er slagen , og da mener jeg klar 

Anonymkode: afa5c...8a3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei. Barnehagen åpner kl 07.30 og de dagene jeg har tidligvakt så starter jeg på jobb kl 07.30. Derfor står jeg ofte utenfor døren 5min før det åpner bare fordi jeg ønsker å være presis til åpningstid. Jeg tar aldri i døra før kl 07.30 og det gjorde jeg i dag også.

Barnehageansatt går bort til døra, åpner og sier "oi!..", og da svarer jeg "Ja det er vel kl 07.30 dere åpner", med et smil. Den ansatte ser litt på meg og sier at "Ja men før i tiden måtte foreldrene være med å åpne, sette på plass stoler osv. Det var ikke sånn at det bare var å gå inn dørene kl 07.30. meen det har jo forandret seg litt siden den gang". 

Så sier jeg at "Ja det er vel sånn i alle yrker. I helsevesenet må vi sitte klar i uniform på slaget da jeg begynner kl 07.30. men godt det har forandret seg ja". 

Hun virket nesten brydd over at jeg kom med en gang det åpnet, på minuttet. Jeg la merke til at hun egentlig hadde andre ting å gjøre, som å sette fram stoler, ordne kjøkkenet osv.

men det kan vel ikke jeg noe for?

Burde jeg ha dårlig samvittighet for å levere kl 07.30? At jeg står ved døra frem til de åpner.

Høres ut som at tidligvakten kanskje burde begynne 10-15 min over 7 så de har noen minutter på å forberede seg 🙄 helt innafor å komme med start ja. 

Anonymkode: 1d1c3...d78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...