Gå til innhold

Barnehagen virket brydd over at jeg sto klar kl. 07.30.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Barnehagen åpner kl 07.30 og de dagene jeg har tidligvakt så starter jeg på jobb kl 07.30. Derfor står jeg ofte utenfor døren 5min før det åpner bare fordi jeg ønsker å være presis til åpningstid. Jeg tar aldri i døra før kl 07.30 og det gjorde jeg i dag også.

Barnehageansatt går bort til døra, åpner og sier "oi!..", og da svarer jeg "Ja det er vel kl 07.30 dere åpner", med et smil. Den ansatte ser litt på meg og sier at "Ja men før i tiden måtte foreldrene være med å åpne, sette på plass stoler osv. Det var ikke sånn at det bare var å gå inn dørene kl 07.30. meen det har jo forandret seg litt siden den gang". 

Så sier jeg at "Ja det er vel sånn i alle yrker. I helsevesenet må vi sitte klar i uniform på slaget da jeg begynner kl 07.30. men godt det har forandret seg ja". 

Hun virket nesten brydd over at jeg kom med en gang det åpnet, på minuttet. Jeg la merke til at hun egentlig hadde andre ting å gjøre, som å sette fram stoler, ordne kjøkkenet osv.

men det kan vel ikke jeg noe for?

Burde jeg ha dårlig samvittighet for å levere kl 07.30? At jeg står ved døra frem til de åpner.

Anonymkode: 88b6b...8df

• Liker 5
  • Hjerte 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, det synes jeg ikke. 0730 er en helt vanlig tid å begynne på jobb, så det er da ikke rart at du må levere 0730. Barnehagen åpner jo seint ift andre barnehager, gjør den ikke? Jeg har hatt mine barn i tre barnehager, alle har åpnet 0630 eller 0700. 

Anonymkode: 4ca17...8b0

• Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal du ikke ha. Åpner de 07.30 kan du levere 07.30. Nå veit jeg ikke hvor gammelt barnet ditt er men går det på stor avdeling kan det jo være med og gjøre klart.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. 

Ikke sammenlignbart, men jeg kjenner ei som jobber på bensinstasjon. Hun åpner omtrent samtidig som hun kommer på jobb, og da må hun betjene de få kundene som er der så tidlig, mens hun smører baguetter, ordner på plass ting, får pølsene på grillen osv. Dette er hun klar over, og hun håndterer begge deler helt fint. Det blie klart til rushet. 

Er de ikke klar med det som må gjøres klar før barnehagen faktisk åpner, må de håndtere å ta i mot de tidligste barna samtidig som de klargjør for dagen og rushet. Helt vanlig. 

Anonymkode: bd027...7a6

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt klart ikke. Og jeg har jobbet i barnehage i snart 30 år, og har aldri vært med på at foreldre må hjelpe til med praktiske ting ved åpning. Aldri hørt om heller. 

Anonymkode: 8078f...9d7

• Liker 25
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, ikke så lenge du ikke lever før kl. 07.30. Hun begynner sikkert også på jobb kl.07.30. Kanskje det ikke er så vanlig der at noen er der akkurat ved åpning, men noen burde nok være flinkere til å hilse på en ordentlig måte, enn å komme med kommentarer. 

Anonymkode: ab501...2c5

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. 

Ikke sammenlignbart, men jeg kjenner ei som jobber på bensinstasjon. Hun åpner omtrent samtidig som hun kommer på jobb, og da må hun betjene de få kundene som er der så tidlig, mens hun smører baguetter, ordner på plass ting, får pølsene på grillen osv. Dette er hun klar over, og hun håndterer begge deler helt fint. Det blie klart til rushet. 

Er de ikke klar med det som må gjøres klar før barnehagen faktisk åpner, må de håndtere å ta i mot de tidligste barna samtidig som de klargjør for dagen og rushet. Helt vanlig. 

Jeg jobber også på bensinstasjon, og vi har ikke sjans til å begynne på jobb samtidig som vi åpner. Kundene forventer jo at vi har mat klar fra vi åpner. Det er liksom det som er poenget med åpningstider, at man driver fullt innen den tiden, ikke at vi skal ha ordentlig tilbud bare i rushet, da hadde vi mistet mange kunder.

Anonymkode: f575e...a80

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hei. Barnehagen åpner kl 07.30 og de dagene jeg har tidligvakt så starter jeg på jobb kl 07.30. Derfor står jeg ofte utenfor døren 5min før det åpner bare fordi jeg ønsker å være presis til åpningstid. Jeg tar aldri i døra før kl 07.30 og det gjorde jeg i dag også.

Barnehageansatt går bort til døra, åpner og sier "oi!..", og da svarer jeg "Ja det er vel kl 07.30 dere åpner", med et smil. Den ansatte ser litt på meg og sier at "Ja men før i tiden måtte foreldrene være med å åpne, sette på plass stoler osv. Det var ikke sånn at det bare var å gå inn dørene kl 07.30. meen det har jo forandret seg litt siden den gang". 

Så sier jeg at "Ja det er vel sånn i alle yrker. I helsevesenet må vi sitte klar i uniform på slaget da jeg begynner kl 07.30. men godt det har forandret seg ja". 

Hun virket nesten brydd over at jeg kom med en gang det åpnet, på minuttet. Jeg la merke til at hun egentlig hadde andre ting å gjøre, som å sette fram stoler, ordne kjøkkenet osv.

men det kan vel ikke jeg noe for?

Burde jeg ha dårlig samvittighet for å levere kl 07.30? At jeg står ved døra frem til de åpner.

Anonymkode: 88b6b...8df

Så bra svar ❤️

Anonymkode: 0829b...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Helt klart ikke. Og jeg har jobbet i barnehage i snart 30 år, og har aldri vært med på at foreldre må hjelpe til med praktiske ting ved åpning. Aldri hørt om heller. 

Anonymkode: 8078f...9d7

Jeg har heller aldri sett det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg jobber også på bensinstasjon, og vi har ikke sjans til å begynne på jobb samtidig som vi åpner. Kundene forventer jo at vi har mat klar fra vi åpner. Det er liksom det som er poenget med åpningstider, at man driver fullt innen den tiden, ikke at vi skal ha ordentlig tilbud bare i rushet, da hadde vi mistet mange kunder.

Anonymkode: f575e...a80

Kommer sikkert an på når man åpner ift. rushet. Hun åpner før rushet og noen av de faste som er ute veldig tidlig kan hente seg kaffe, noen kjøper noe mat og venter mens hun smører, og så gjør hun klart til rushet. Dette varierer nok hvor det er og hvor tidlig man åpner ift rush. Poenget er at dersom man faktisk har åpningstiden på et gitt tidspunkt så må man være beredt på å håndtere å ta imot earlybirdsene samtidig som man gjør klart for resten av dagen of rushet. Dersom ikke må man gjøre om på rutinene. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, ikke så lenge du ikke lever før kl. 07.30. Hun begynner sikkert også på jobb kl.07.30. Kanskje det ikke er så vanlig der at noen er der akkurat ved åpning, men noen burde nok være flinkere til å hilse på en ordentlig måte, enn å komme med kommentarer. 

Har stått på døra til barnehage ved åpningstida mange ganger, helt normalt det. Jobber i helsevesenet selv, og har som regel brukt barnehager som var åpnet 07, eller 0645.

SFO åpner vel også 0730. Aldri vært med på at foreldre har måttet ordne stoler og slikt. Merkelig uttalelse av ansatt. Har pleid å hjelpe barnet av med klær og slikt da. 
Hadde barn i barnehage først i 98.

Regner med at det ikke er noe pedagogisk opplegg 0730, så bør ikke by på noe problem for den ansatte å ivareta en earlybird samtidig som hun gjør klart ditt og datt.

Endret av Bacteria
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sen åpningstid. Merkelig av henne å svare sånn. De fleste skal jo på jobb liksom.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har åpnet selv i bhg og det er helt normalt å være på minuttet når man åpner, men jeg syntes ikke noe om de som prøvde seg før dette.  

Anonymkode: 6acdd...3ed

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var sen åpningstid! Her åpner de kl7. Bor på et tettsted. Vet noen i perioder har hatt avtale om å levere 0645 pga arbeidstid også  

Anonymkode: d5f1f...fbe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje hun hadde stått opp med feil fot. Jeg hadde spurt åpner dere da eller kommer dere på jobb da? På et foreldremøte. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hun skvatt nok bare. Regner med de fleste ansatte vet hva foreldrene til barna jobber med?

Det er jo helt normalt at foreldre med slike yrker må levere barna sine tidlig.

Anonymkode: a50da...abe

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bacteria skrev (2 minutter siden):

Har stått på døra til barnehage ved åpningstida mange ganger, helt normalt det. Jobber i helsevesenet selv, og har som regel brukt barnehager som var åpnet 07, eller 0645.

SFO åpner vel også 0730. Aldri vært med på at foreldre har måttet ordne stoler og slikt. Merkelig uttalelse av ansatt. Har pleid å hjelpe barnet av med klær og slikt da. 
Hadde barn i barnehage først i 98.

Men i noen barnehager er det vanlig at de leverer senere, så mulig hun ble litt overrasket ja. Har jobbet i en privat barnehage på avdeling med småbarn som også åpnet kl.07.30, der var det sjeldent noen leverte akkurat ved åpning. Min vakt begynte også kl.07.30. Så det er nok forskjell fra barnehager. Men å komme med frekke kommentarer er ikke hyggelig mot noen. Noen mennesker klarer bare ikke la være. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er da mange som står klare i vår barnehage når vi åpner. Vi får ikke betalt for å komme tidlig på jobb og gjøre klart stoler etc, så det gjør vi mens barna er satt til å tegne, spise frokost etc i et hjørne hvor de ikke risikerer å få de tunge stolene over seg. De største barna hjelper mer enn gjerne til.

Problemene oppstår når det kommer et barn som trenger et fang å sitte på, men hva skal man gjøre når man er alene i 1,5t til mellomvakten kommer på jobb... Da får stolene stå på bordene en stund og vi håper bare at den sure forelderen som alltid klager ikke leverer før man har fått gjort klart... alltid gøy å jobbe i barnehage...

Anonymkode: ad0b2...ee8

• Liker 5
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der mine gikk stod mange av oss uten for døra 06.43 barnehagen åpnet 06.45 og vi skulle være stemplet inn på jobb i industrien kl 06.50. Så der endrer bhg til slutt åpningen til 06.30 slik at vi skulle ha litt bedre tid bort til industrien parken. Mange av disse ungene ble dermed hentet mellom 13 og 15, så var sjeldent noen var i bhg etter 15.30

Anonymkode: 0cb68...031

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...