Gå til innhold

Hunden til samboeren ødelegger alle møblene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 

flyttet inn hos samboeren for 2 år siden. Han har en 9 år gammel pointer. Hunden tygger på alt vi har av møbler. Alle møblene jeg har kommet med er ødelagt, men han bryr seg ikke. Han blir aldri gått tur med, bare slipper han ut i Hagen for å gjøre fra seg. Veldig stessa hund med ekstrem røyting. Samboer går aldri tur, støvsuger aldri. Han irriterer seg bare over min frustrasjon over hunden. Bare jeg som hadde irritert meg over dette? 

Anonymkode: 0cdf5...2db

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Begynte det etter du flytta inn?

Anonymkode: b2f32...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke klart å være med en person som behandler sitt kjæledyr så dårlig. Sier mye om personen - han har valgt dyret, da er han og forpliktet til å ta på deg jobben med det. 
Tenker du og kan se på det som en fasit på hans evner til å stå i andre forpliktelser på framtidige valg og.  

Anonymkode: 3ad81...196

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta hunden med deg på tur, så slutter han med tullet innomhus.

Anonymkode: efdbe...c87

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 8.08):

Begynte det etter du flytta inn?

Anonymkode: b2f32...906

Ekspander  

Det har nok tatt seg litt opp etter jeg flyttet inn. Stort sett bare mine ting han tygger på. Vesker, sko, møbler, klær. Sikkert ødelagt mine ting for 60.000 siden jeg flyttet inn. 

Anonymkode: 0cdf5...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må gi bort hunden. Denne hunden trenger lange eller mange turer. Herregud hvordan har hsn hund om han ikke tar vare på den.

Selfølgelig vil den ødelegge ting...den er frustrerende og trenger å få ut energi. 

Gi hunden til andre....eller begynn dere begge å gå turer med den 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får hunden aldri en ordentlig luftetur hverken av mannen eller noen andre? 

Pointer er jo fuglehund. Ergo høyt aktivitetsnivå. Det er jo ikke rart bikkja er “veldig stressa” og biter på alt av møbler hvis den ikke får bruke energien sin på andre måter!

Jeg er oppvokst med fuglehund (ikke pointer, men annen rase). Verdens roligste og snilleste hunder innendørs, så lenge de fikk daglige turer, og flere lengre skogsturer jevnlig. Da kan de fint løpe rundt i 3 timer og få ut masse energi. 

Hadde dere begynt å aktivisere bikkja, gå tur daglig og lengre skogturer i helgene er jeg sikker på at problemene hadde avtatt (men kanskje er det alt for seint å begynne når hunden er 9 år).

Stakkars hund…

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stakkars, stakkars hund... 

Anonymkode: 34867...d3d

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Vecky skrev (På 15.1.2025 den 8.24):

Får hunden aldri en ordentlig luftetur hverken av mannen eller noen andre? 

Pointer er jo fuglehund. Ergo høyt aktivitetsnivå. Det er jo ikke rart bikkja er “veldig stressa” og biter på alt av møbler hvis den ikke får bruke energien sin på andre måter!

Jeg er oppvokst med fuglehund (ikke pointer, men annen rase). Verdens roligste og snilleste hunder innendørs, så lenge de fikk daglige turer, og flere lengre skogsturer jevnlig. Da kan de fint løpe rundt i 3 timer og få ut masse energi. 

Hadde dere begynt å aktivisere bikkja, gå tur daglig og lengre skogturer i helgene er jeg sikker på at problemene hadde avtatt (men kanskje er det alt for seint å begynne når hunden er 9 år).

Stakkars hund…

Ekspander  

Dette.

Å ikke gi pointeren den aktiviteten den behøver for å få ut energi, resulterer i destruktiv adferd.

Hvorfor har han en høyenergi-hund, hvis han ikke klarer å gå tur med den?

Og du er ikke bedre, TS. Start med å lufte hunden, tren og aktiviser den, istedenfor å klage, så skal du se at tingene dine får være ifred..

Anonymkode: 869bf...801

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stakkar hund, den fortjener så mye mer enn det. Hvorfor skaffe hund hvis en ikke vil ta vare på den?

Anonymkode: 95dfb...a35

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eh, jeg hadde irritert meg grønn over mannen, og kvitta meg med ham for lenge siden. Han er ikke noe godt menneske høres det ut som... 

Anonymkode: d775f...e79

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Han irriterer seg bare over min frustrasjon over hunden" 

Det er ikke hunden du bør frustrerte deg over. Det er mannen du bør frustrere deg over, siden han ikke gidder å gi hunden det den trenger for å føle seg rolig og glad. Han har fengslet hunden til huset, og i motsetning til oss så kan ikke hunden få brukt hodet ved å se på tv, lese bøker, sosialisere over nett osv. Det eneste den får gjøre i løpet av dagen er å enten stirre i veggen eller ta på seg et huslig prosjekt (som å runde av kantene på kaffebordet eller fjerne stuffingen i sofaen). 

Se for deg å måtte holde deg til huset og hagen hver eneste dag uten å kunne sette på tvn, plukke opp mobilen osv. Da hadde du sikkert begynt å rive ned vegger selv. Det er ren tortur.

Hunden blir neglisjert. Siden du nå bor i samme hus, er du ansvarlig for at dyrene i husholdningen får behovene sine dekt selv om du ikke står som eier. Gjør du ingenting, er du medansvarlig for hundens mentale ubalanse.

Enten må samboeren din ta ansvar entne ved å gi den 3 turer hver dag, omplassere den, eller så må du kjøpe deg et hoftebånd og begynne å gå tur. 

Anonymkode: cd833...94a

• Liker 4
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenk å være en jakthund med ekstremt behov for aktivitet, så blir du bare sendt ut i hagen for å pisse. Jeg hadde også bitt i stykker hele huset. 

Anonymkode: 2899a...0b8

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Stakkars hund som har en så elendig eier. Få hunden omplassert noe annet er dyreplageri

Anonymkode: 42016...9ce

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden dette er samboeren sin hund og ansvar, hadde jeg faktisk flytta ut! Hunden opplever omsorgssvikt. Du må ikke finne på å få barn med en som ikke engang klarer å ta vare på dyret sitt!

Denne mannen er et eneste stort rødt flagg!!

Anonymkode: 5ed78...7ab

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor bor du med denne mannen? 

Anonymkode: 9bed8...f0e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Stakkars hund. Jeg hadde vært mer bekymret for hunden enn eiendeler.

Anonymkode: 264a8...e70

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke klart å bo med en hund uten selv å begynne å gå tur med den.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stakkar hunden.... faktisk den det er synd på her.

Anonymkode: 611a5...06e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo klart mellom linjene at du ikke er et hundemenneske, men kan du snu det? Hvordan er ditt forhold til å gå tur med hund? Dersom  du tar en aktiv del i hundeholdet så kan du få mange fine opplevelser. Men det vil kreve. Hunden er tydelig understimulert, det er derfor den har den adferden, og det er direkte vondt å lese at en stående fuglehund aldri får løpe eller trene. Han vil nok dra og jobbe i starten Hvorfor skaffet han en slik rase? Kan dere snakke om det? Endre noen rutiner? Tyggingen vil opphøre når driftene stimuleres. Men det krever TUR. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...