AnonymBruker Skrevet 15. januar #1 Del Skrevet 15. januar Har lagt merke til et merkelig fenomen siste par årene. Er 46 forresten. Huden min er forholdsvis bra for alderen. Planlegger laser etter hvert. Men altså, når jeg er ute og går i kaldt vær virker det som ansiktet fryser litt til. Jeg blir også lettere nummen i lepper og ansikt enn de jeg går tur sammen med. Både nasolabial folder og de ved munnen/haka blir sikkert dobbelt så stygge som vanlig. Når jeg kommer inn og ser meg i speilet i gangen ser jeg sikkert mange år eldre ut. Tuller ikke en gang. Og når jeg har fått varmen tilbake og helt normal sirkulasjon, blir huden som vanlig og ikke så rynkete. Er det flere som opplever dette? Den aldringen er jeg ikke spesielt fan av altså. Noen rynker er pent, men føler meg ikke komfortabel med siget som er begynt å komme rundt munnpartiet spesielt. Anonymkode: 60f5f...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #2 Del Skrevet 15. januar Tørr luft gjør at huden mister fuktighet. Er for tiden i et tropisk land med høy luftfuktighet og huden ser veldig plump ut på hele kroppen. Du kan prøve slugging. Pøs på med fukt på kvelden mens huden er fuktig. Så smører du inn med vaselin eller annet fettholdig som f.eks. Elizabeth Arden 8 hour cream. På dagen kan du bruke samme metode, men med f.eks. LRP baume. Bruk dusjolje også og masse bodylotion med fukt når luften er tørr. Anonymkode: cbc08...16b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 15. januar #3 Del Skrevet 15. januar Helt riktig som AB over her påpeker, tørr luft "suger" fukt ut av huden. Etterhvert som vi blir eldre, får mange av oss tørrere hud, og kan ha god hjelp av ekstra tilførsel av fukt. Du skriver ikke noe om du bruker noen hudpleieprodukter til daglig, men vil uansett anbefale at du investerer i en god fuktighetskrem. Du kan også vurdere en vannfri kuldekrem på huden de dagene det er svært kaldt og du skal ut, f.eks. denne, eller denne fra Vossabia. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #4 Del Skrevet 15. januar Det er ikke unormalt på denne tiden av året. Anonymkode: ee1dd...c0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #5 Del Skrevet 16. januar Opplever også dette. Tips til øyekrem som hjelper på linjer ved øyne? Og et godt serum som gir fukt og glød? Anonymkode: 4476c...bac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 16. januar #6 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Opplever også dette. Tips til øyekrem som hjelper på linjer ved øyne? Og et godt serum som gir fukt og glød? Anonymkode: 4476c...bac Noen gode øyekremer jeg synes gir resultater er: Elementrè Firming Eye Serum - et serum i lotionform. Inneholder peptider, bakuchiol (bio-retinol) og C-vitamin. Jeg opplever at det gir godt med fukt, men det kan evt. suppleres med en rimelig, fuktgivende øyekrem fra f.eks. CeraVe. Estèe Lauder Advanced Night Repair Eye Gel inneholder Bifida Ferment Lysate (probiotika som styrker hudbarrieren og jevner ut hudtonen), peptider, koffein og algeekstrakt. Om du ønsker en øyekrem med retinoider, er Beauty of Joseon Revive Eye Serum Ginseng + Retinal et populært produkt. Andre produkter å vurdere, er La Roche-Posay Redermic R Eyes (inneholder retinol) eller Medik8 Crystal Retinal Eye 3. Noen av mine favorittserum for fukt og glød i ulike prisklasser er: Budsjett: The Ordinary Amino Acids + B5 eller Tocobo Bifida Biome Essence Midtsjikt: Dr. Ceuracle Royal Vita Propolis 33 Ampoule eller Skincity Skincare First Concentrate (NB: Inneholder bl.a. niacinamide, HPR (granactive retinoid) og C-vitamin, og er derfor ikke egnet for sensitiv hud). Dyrt: Estèe Lauder Advanced Night Repair Til informasjon så er jeg 54 år, har kombinert hud som har lett for å bli dehydrert, og har nå i vinter faktisk opplevd at huden min også har blitt tørrere. Jeg har kombinert serumet fra Estèe Lauder med Biotherm Cera Repair Barrier Cream, og det har gjort stor forskjell bare i løpet av noen dager . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå