Gå til innhold

Veninne sa hun syns vi var en dårlig match. Nå er hun fornærmet over å ikke være fadder til barnet mitt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg har en veninne jeg har hatt ett halvveis nært forhold med di siste årene men vennskapet har glidd litt ut siste halvåret. Dette snakket vi om for litt siden og vi var enige om at vi egentlig var en litt dårlig match. Men det ble ikke no dårlig stemning og vi prater fint sammen fortsatt. Men når jeg fant ut jeg var gravid og vi fortsatt var litt nære så snakket vi om faddere og jeg var ærlig på at jeg vurderte henne men ikke hadde bestemt meg enda. Nå når vi sjeldent sees og naturlig har glidd mer fra hverandre syns jeg det blir rart å ha henne som fadder… dette tenkte jeg var helt naturlig at ikke ble noe likevel. Men nå er hun fornærmet over at den andre venninnen vår er fadder. Hun er også fornærmet over å ikke være invitert i dåpen til barnet mitt… Jeg skjønner ho blir skuffet samtidig så måtte jeg kutte ned på hvem jeg inviterte og har da kunn invitert familie og di tre venninnene som skal være faddere. Jeg har jo flere venner som ikke skal komme og helt ærlig vil jeg ikke invitere henne bare for å være grei når hele situasjonen har gjort det så unaturlig… Hun sa selv vi matcher dårlig men vi har hengt 2 ganger etter det sammen med en annen veninne så det er liksom ikke dårlig stevning. 

Anonymkode: 66dcf...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist at hun ble fornærmet over det. Jeg vet ikke hvor mange man kan ha til faddere, men er det så vanskelig å skulle be henne om å være fadder også? Det kommer jo barnet godt ved, og er hyggelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er litt rart av henne å bli fornærmet i denne situasjonen. Men også veldig rart av deg å fortelle til folk at du «vurderer dem som fadder». En sånn prosess gjør man lurt i å holde kjeft om før man har bestemt seg. 

Anonymkode: bca87...e51

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange velger veldig små dåpsselskap for tida så hun røyk vel ut pga det da.

Dette med at dere ikke helt passer sammen er vel nettopp hvorfor du ikke prioriterte henne.

Anonymkode: bb8e2...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (3 minutter siden):

Trist at hun ble fornærmet over det. Jeg vet ikke hvor mange man kan ha til faddere, men er det så vanskelig å skulle be henne om å være fadder også? Det kommer jo barnet godt ved, og er hyggelig

Man ber jo ikke folk om å være faddere for å blidgjøre dem? Det er jo ikke det som er poenget med å ha faddere til barnet sitt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke rart folk sklir unna når du kunngjør "vurderer som fadder" . 

Anonymkode: 90c00...72f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seff skrev (3 minutter siden):

Man ber jo ikke folk om å være faddere for å blidgjøre dem? Det er jo ikke det som er poenget med å ha faddere til barnet sitt.

Som sagt så kommer det jo også barnet godt ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor gamle er dere egentlig? Er det vanlig å fortelle på forhånd at man vurderer å ha vedkommende som fadder?

Anonymkode: d5e3d...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår veldig godt hun blir skufet når du sier du "vurderer" henne som fadder, men så veldger noen andre. Høres også rart ut at dere går fra å være så nære at hun vurderes som fadder, for så og ikke bli invitert en gang. Så synes du har vørt klønete her, og hun føler vel du er unødvendig eller demonstrativt avisende. Men om det er sånn at du ikke ser på henne som en nær venn lenger, så bryr du deg vel ikke? Hvem tok insjaitiv til samtalen om at dere ikke passer sammen? Jeg greier ikke helt forstå hvordan en slik samtale starter? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig spesielt å vurdere noen som fadder, og noen måneder etter blir de ikke engang invitert i dåpen. 

Virker jo som det har skjedd noe alvorlig i mellom her. 

Anonymkode: d79cd...966

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er dette et forsøk på en hevnaksjon fra din side? 

Anonymkode: f541a...d30

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tre venninner som faddere? Er det vanlig?

Si til den fjerde at hun er under "vurdering"?

Skal du holde audition også?

Jeg lurer også på hvor gamle dere er.

Anonymkode: 7cad1...be6

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tre venninner som faddere? Er det vanlig?

Si til den fjerde at hun er under "vurdering"?

Skal du holde audition også?

Jeg lurer også på hvor gamle dere er.

Anonymkode: 7cad1...be6

🤣

Anonymkode: 90c00...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Slike mennesker er utrolig slitsomme! Jeg hadde bare sagt ja og ha, og ikke engasjert meg i dette. Dåpen til barnet ditt handler ikke om henne. Det er en ære å bli spurt, men ingen har rett til å gi deg dårlig samvittighet over å ikke bli spurt. 

Anonymkode: a87c9...e55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...