Gå til innhold

Nav eller privat barnebidrag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har søkt barnebidrag gjennom nav, men barnefar prøver febrilsk å få meg til å godta en privat han har laget nå. Veldig usikker på om jeg skal godta den eller ikke, han mener han og kjæresten må selge boligen og at de ikke kommer til å ha penger til mat om jeg ikke tar bort søknaden hos nav.
Greia er at han har hatt barna 50/50 frem til februar i fjor, men har valgt å flytte langt bort med ny kjæreste og hennes barn. Han ser og snakker dermed ikke med sine 2 barn mer enn kanskje 3 ganger i året. 

Tar ikke nav hensyn til at han skal leve også? Jeg vet jeg ikke burde bry meg, men jeg ønsker jo ikke å ruinere fyren selv om han er en vanvittig dårlig pappa for tiden. 

Anonymkode: cfa35...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han blir ikke ruinert, ikke la deg lure av slike trusler. Ta alt gjennom NAV.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Veldig usikker på om jeg skal godta den eller ikke, han mener han og kjæresten må selge boligen og at de ikke kommer til å ha penger til mat om jeg ikke tar bort søknaden hos nav.

Kjenner ingen damer som ikke har opplevd at eksen har framsatt akkurat denne trusselen. Eksen min sa det også.

Aldri opplevd at en av disse mennene faktisk har sultet eller solgt, de lever akkurat som før. 

Nav beregner ut i fra inntekt og forsørger mulighet. 

Anonymkode: 46ef3...787

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta alt gjennom nav. De beregner jo ut ifra begge foreldrenes inntekt. Man kan betale max 25% av inntekta si så han blir ikke ruinert.

Anonymkode: 53f5e...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barna dine skal vel ikke finansiere en bolig for far som de knapt kommer til å være i.

Og reglene til nav sørger for at han har igjen til livsopphold. Ved konflikt, følg reglene. De er gjennomarbeidet og upersonlige og dermed konfliktdempende i lengden.

Anonymkode: 711e5...f86

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alltid via nav! Spesielt når de ivrer så voldsomt på privat avtale!! 

Anonymkode: dcb6d...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tar ikke nav hensyn til at han skal leve også? Jeg vet jeg ikke burde bry meg, men jeg ønsker jo ikke å ruinere fyren selv om han er en vanvittig dårlig pappa for tiden.

Joda! Det er uanset Max 25% av brutto inntekt. Han blir ikke ruinert av det. 

Dette er prisen han må betale for å kaste sine egne barn under bussen for å leke familie med andres barn! Ikke hør på han! Ta det via nav og be han krangle med de om disse pengene og ikke deg! 

Anonymkode: dcb6d...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...