Gå til innhold

Får man mindre barnevakt etter hvert som man får flere barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har nok vært heldig med eldstemann. Han var det eneste barnebarnet til mine foreldre. De satt barnevakt en kveld i måneden, fra barnet var rundt 2år. De pleide å hente i barnehagen på fredag og han var hos dem til lørdag formiddag. Dette var en ordning de selv «maste» seg til, de var helt frelst da vi fikk vårt første barn, som også var deres første barnebarn.  5 år senere fikk vi ett barn til, mine foreldre har nå 2 barnebarn. Nå sitter de aldri barnevakt mer. Hvis vi spør så tar de kun eldste, vil ikke passe yngste som er 2,5 år nå. Både yngste og eldste er helt normale unger. Og foreldrene mine er relativt unge, altså 59-62 år. 

Er det normalt at foreldre og andre sitter mindre barnevakt jo flere unger man får? Må legge til at jeg ikke krever eller ber om barnevakt. Har spurt 2-3 ganger de siste 2 årene. Jeg har ett godt forhold til mine foreldre og de besøker oss ukentlig, da kommer de innom for å være med barnebarna og ta en kaffe. 

Anonymkode: 695de...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Her har besteforeldre hatt alle 3 på overnatting om vi skal noe spesielt, feks julebord eller bryllup. Ellers har de hatt ett og ett barn på overnatting for kosens skyld. Da vi bare hadde ett barn, hadde vi da også barnefri den natta. 

Anonymkode: 58872...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vårt barn ble født når yngste besteforeldrepar var ca 61/62. De har aldri hatt overnatting med barnet. Alle besteforeldrene har deltatt veldig mye mer med tidligere barnebarn, også med pass mens foreldre har vært utenlands, men på begge sider har helse og energi blitt begrensende de siste årene. Mange vil oppleve at det tar tid å hente seg inn igjen etter pass når de nærmer seg pensjonsalder. 

Anonymkode: 31129...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dine foreldre blir jo eldre, så kanskje overskuddet/ energien har gått ned. 

Anonymkode: e5741...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har passet på at ungene ikke blir pakke med barnevakt eller være hos besteforeldre så de var gjerne der bare en av gangen. Påfallende nok så når svigers skulle passe barnas fetter og kusine så ba de våre komme også for de trengte hjelp til å underholde de to andre, mens mine unger fikk 1-1 tid med besteforeldre.   Så det ble litt rart når våre ble etterspurt om å komme. 

Selv om man har passet et barn og fått kontakt så er barn ulike og det kan være trekk med barn som gjør besteforeldre usikre. Dess eldre besteforeldre blir dess lettere er det med eldre barn.  

Anonymkode: 47a1e...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...