AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Har slitt med depresjon og angst i noen år, og har derfor isolert meg mye. Har drevet mye med unngåelse, og sluttet å være sosial med venner blant annet. Har blitt vandt til et liv med mye isolering og vært mye alene. Nå føler jeg med klar for å begynne å leve litt igjen, men jeg føler jeg strever litt med å komme i gang. Jeg synes det er litt vanskelig å begynne å sosialisere meg igjen, og dra plasser jeg har unngått. Som om det gir meg en ny type angst fordi jeg føler meg stresset av det. Så opplevelsen blir egentlig ikke så positiv, den koster meg så mye fordi kroppen er i en slags beredskap, og vil helst rømme fra situasjonen. Jeg vet ikke om det gir noen mening, men er det noen som har opplevd det samme? Noen som har tips til hvordan jeg kan gripe an dette og lære meg å leve igjen uten at det føles så slitsomt? Ikke si psykolog, er nylig avsluttet der. Anonymkode: b165e...43c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Del Skrevet 14 timer siden Du har nok svaret selv.. eksponer deg jevnlig i riktig retning, uten unngåelse, så vil det føles annerledes etter hvert. Anonymkode: c5f36...8a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden En av tingene jeg startet med var å sende en snap til to-tre venner av noe jeg gjorde (tur en dag, lese en bok en annen dag, kafé en annen gang osv). Sendte ikke hver dag, men av og til. Det som var så fint var at de svarte og sendte snapper tilbake. Og jeg begynte å svare når de sendte snap først. Dette fikk dialogen i gang på en fin og rolig måte, også ble det til at vi etter hvert avtalte å gjør ting sammen. Jeg jobber fortsatt med det sosiale, men jeg merker at dette har vært til hjelp. Og nå er det ikke lenger like skummelt å ta kontakt med akkurat disse. Bare et lite tips inn mot det sosiale i hvert fall. Og som regel vil de aller fleste bli glad for at en tar kontakt! Anonymkode: b5362...b43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du har nok svaret selv.. eksponer deg jevnlig i riktig retning, uten unngåelse, så vil det føles annerledes etter hvert. Anonymkode: c5f36...8a9 Det er ikke bare å gjøre det sånn du sier her. TS, jeg vil anbefale deg små skritt så du unngår å bli overveldet og får tilbakefall. Rådet du fikk av AB over meg er veldig bra. For meg er snap mye bedre enn sosiale medier, Facebook har for mye inntrykk og lettere å skape uro. Først melde litt med denne personen, så kanskje gå en liten tur med den personen, kanskje du trenger en liten pause og gå turer alene, så nytt møte. Altså du kjenner etter selv hvor grensene dine går, så du finner en flyt på det. Anonymkode: 30215...a8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå