AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Hei! Jeg kan lite om syklus og kvinnehelse desverre. Har levd i 10 år uten mensen pga spiral. Jeg har nå tatt ut spiralen. Ideelt sett venter vi noen mnd før graviditet. Er det mulig å ta eggløsningstest innimellom for å se hvordan man ligger an, eller bør disse testene tas hyppig for å i det hele tatt gi noe svar? Verken jeg eller han ønsker å drive prøving etter "program" og testing. Eggløsningstester for vår del blir brukt for å unngå befruktning de neste mnd dersom det er mulig. Etterpå har det lite å si. Vet spørsmålet kan virke både rart og dumt, men håper på noen svar. Spør gjerne om jeg er utydelig. Vet mange av dere er veldig flinke på temaet. Det er ikke jeg😅 Anonymkode: 1504f...d1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Hei! Ikke noe dumt spørsmål når du ikke har prøvd eggløsningstester før, men svaret er nok dessverre at det vil være vanskelig. Eggløsningstester har som regel to streker hele tiden, og regnes som positive om teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Man kan gå glipp av den positive testen om man ikke tester ofte nok eller på rett tid av døgnet. Det er vanskelig å tolke stigning på testene, eller at eggløsning nærmer seg, før man får en positiv test. Nivået av lh (hormonet det testes etter) kan svinge en del gjennom syklusen. Man kan ha eggløsning uten å få positiv test, og man kan få positiv test uten å få eggløsning. Du må også ta hensyn til at sædceller kan overleve i flere dager før eggløsning. Selv om du tester ofte, er du altså ikke garantert å unngå graviditet hvis du får positive eggløsningstester i dagene etter samleie. Hvis du tenker at det går greit å bli gravid nå, men at du helst vil vente litt, ville jeg heller hoppet av i svingen eller brukt kondom på slutten. Da minsker du i det minste sjansen, og slipper å teste så mye. Anonymkode: a217f...3d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Enig med forrige taler. Vi hoppet av i svingen et par måneder før vi aktivt begynte å prøve, kondom er enda sikrere. Anonymkode: 09191...180 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hei! Ikke noe dumt spørsmål når du ikke har prøvd eggløsningstester før, men svaret er nok dessverre at det vil være vanskelig. Eggløsningstester har som regel to streker hele tiden, og regnes som positive om teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Man kan gå glipp av den positive testen om man ikke tester ofte nok eller på rett tid av døgnet. Det er vanskelig å tolke stigning på testene, eller at eggløsning nærmer seg, før man får en positiv test. Nivået av lh (hormonet det testes etter) kan svinge en del gjennom syklusen. Man kan ha eggløsning uten å få positiv test, og man kan få positiv test uten å få eggløsning. Du må også ta hensyn til at sædceller kan overleve i flere dager før eggløsning. Selv om du tester ofte, er du altså ikke garantert å unngå graviditet hvis du får positive eggløsningstester i dagene etter samleie. Hvis du tenker at det går greit å bli gravid nå, men at du helst vil vente litt, ville jeg heller hoppet av i svingen eller brukt kondom på slutten. Da minsker du i det minste sjansen, og slipper å teste så mye. Anonymkode: a217f...3d9 Tusen, tusen takk for et utrolig forklarende og hyggelig svar! Dette hjalp utrolig mye, for jeg forstår fint lite av temaet. Vi går nok for alternativet du gav oss i stedet😅 Tusen takk!❤️ Anonymkode: 1504f...d1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå