Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lang historie kort: Etter syv LANGE år som sykepleier i en forferdelig kommune, så orker jeg ikke å jobbe i pleien lengre. Jeg elsker den direkte pasientkontakten, men dårlig økonomi, dårlige arbeidsforhold og dårlig ledelse ødelegger meg psykisk. Jeg er sykemeldt og føler jeg står ved et veiskille: Jeg MÅ finne meg en annen jobb.

Jeg er veldig dyktig i skriftlig og muntlig kommunikasjon og til å skape gode relasjoner med både barn og voksne. Jeg er veldig effektiv og dyktig i journalføring/skriving, og generelt flink med PC egentlig. 

HVA kan jeg passe til å jobbe med?

Er det noen sykepleiere her som har gått vekk fra pleien og begynt med noe helt annet - og som trives?

Jeg vurderer å ta et nettstudie som heter «Helserett og saksbehandling» (30 stp), for å kunne stille sterkere ved søknader på stillinger som saksbehandler i helse i kommuen. Det har vært mange slike utlyste stillinger i nabokommunen det siste året, men jeg har dessverre ikke kommet meg til intervju en gang. 

Andre tips? Noen som jobber som koordinator f.eks.? Usikker på hvilken videreutdanning som kan få meg til å stille sterkere der også. Det må helst være nettstudie. 

Anonymkode: 47f69...e40

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Nav trenger ingen videreutdanning for å jobbe der

AnonymBruker
Skrevet

Ta et søk i underforumet her og du vil få opp 40 andre tråder med samme tema/spørsmålsstilling. 

Anonymkode: 87c90...a52

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber innen IT i helsesektoren, og har flere med sykepleierbakgrunn som mine kolleger. Jeg har selv en helsefaglig bachelor før jeg fikk jobben jeg har nå, og tok et nettstudium lignende det du beskriver før jeg søkte. For meg var det utslagsgivende for at jeg fikk denne jobben.

Et annet tips er å sende åpne søknader til bandagister og apotek. Endel apotek ansetter sykepleiere for å veilede brukere på hjelpemidler og utstyr innen diabetes, stomi,astma, sårstell osv. 

Anonymkode: 0f84a...74e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg jobber innen IT i helsesektoren, og har flere med sykepleierbakgrunn som mine kolleger. Jeg har selv en helsefaglig bachelor før jeg fikk jobben jeg har nå, og tok et nettstudium lignende det du beskriver før jeg søkte. For meg var det utslagsgivende for at jeg fikk denne jobben.

Et annet tips er å sende åpne søknader til bandagister og apotek. Endel apotek ansetter sykepleiere for å veilede brukere på hjelpemidler og utstyr innen diabetes, stomi,astma, sårstell osv. 

Tusen takk for svar! 

Kan jeg spørre hva du gjør innen IT? F.eks. Sykehuspartner kunne jeg ikke tenkt meg.. Så jeg bare lurer på hva slags oppgaver du har?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tusen takk for svar! 

Kan jeg spørre hva du gjør innen IT? F.eks. Sykehuspartner kunne jeg ikke tenkt meg.. Så jeg bare lurer på hva slags oppgaver du har?

Jeg jobber med pasientjournalsystemer som brukes i helseforetakene. 

Gjest issoras
Skrevet

Videreutdanning kan hjelpe. Noe må skille seg litt ut på cv-en. 

Skriver du gode søknader? 

AnonymBruker
Skrevet
issoras skrev (Akkurat nå):

Videreutdanning kan hjelpe. Noe må skille seg litt ut på cv-en. 

Skriver du gode søknader? 

Ja, jeg er ganske flink til å skrive faktisk. Og de intervjuene jeg har vært på oppigjennom årene, har jeg også fått jobbtilbud etterpå. Men det virker ikke som om jeg har utdanningen og kompentansen de ønsker til koordinator/saksbehandling stillinger. De ønsker noe mer enn «bare» sykepleier. Så jeg må nok hive meg på en videreutdanning som kan gjøre at jeg skiller meg ut.

Gjest issoras
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ja, jeg er ganske flink til å skrive faktisk. Og de intervjuene jeg har vært på oppigjennom årene, har jeg også fått jobbtilbud etterpå. Men det virker ikke som om jeg har utdanningen og kompentansen de ønsker til koordinator/saksbehandling stillinger. De ønsker noe mer enn «bare» sykepleier. Så jeg må nok hive meg på en videreutdanning som kan gjøre at jeg skiller meg ut.

Har du bedt om innsyn i hvem som har søkt på stillingene? Det er mye læring der! 

AnonymBruker
Skrevet
issoras skrev (17 minutter siden):

Har du bedt om innsyn i hvem som har søkt på stillingene? Det er mye læring der! 

Det var veldig lurt!!! Takk for tips!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg vurderer å ta et nettstudie som heter «Helserett og saksbehandling» (30 stp), for å kunne stille sterkere ved søknader på stillinger som saksbehandler i helse i kommuen.

Jeg ville heller ha vurdert å ta videreutdanning innen helseinformatikk, helseledelse, velferdsteknologi, økonomi eller administrasjon etc.

Å kun ta et emne på 30 stp innen saksbehandling er ganske snevert, hvis du ser det i et lengre tidsperspektiv.

Anonymkode: 2df99...2b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.1.2025 den 9.06):

Har du forslag til hva slags IT emner som kan være aktuelt å ta for å kunne jobbe med it i helsesektoren? Jeg har helsefaglig bakgrunn, og vurderer utdanner meg videre innen it, men vil helst slippe å ta en ny bachelor. 

Anonymkode: 608c7...5f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...