Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp hadd en telefon samtale med min mann som var utrolig frustrert over at jeg ikke har ringt på 9 timer gjennom arbeidsdagen og noen timer etterpå. 

Han er på reise akkurat nå, og jeg er hjemme med barna. I dag har det vært en hektisk dag både på jobb og ettermiddagen med aktiviteter med fire barn. Han ringte en gang mens jeg satt i et møte på jobb, hvor jeg svarte at jeg sitter i et møte. Han sender påfølgende melding om at han ville høre stemmen min, men at han er opptatt resten av arbeidsdagen (slik at vi ikke kan ringes). På ettermiddagen er det full fart med skift og påkledning til aktivitet med barna, og han ringer midt i kaoset og jeg får derfor ikke med meg at han ringer. Etterpå sender jeg melding om at det er hektisk og at jeg ringer i kveld når vi kommer hjem. Etter det har han sendt en melding med spørsmål om det er noe, som jeg dessverre ikke så før jeg kom hjem og hadde lagt barna for natten og satt meg ned og titta på telefonen. Jeg ringte med en gang jeg så meldingen, noe jeg hadde tenkt å gjøre uansett siden det var jo det jeg jeg skulle når jeg satte meg ned.

Da er det en frustrert og sint mann som krever svar for all kommunikasjon på telefonen, alle gjørmemål gjennom dagen, all tid hvor jeg potensielt kunne ringt eller sendt melding (altså toaletturer, lunsj, bilkjøring osv.)

Jeg hadde 10 min lunsj i dag, var ikke på toalettet fra i morges til kl 17, og har ikke brukt to min på telefonen fordi jeg har vært opptatt i møter og på kvelden mat og aktivitet med barna.

Han mener jeg ikke prioriterer han, han «vet hvor jeg står» og hvordan jeg tenker.

Jeg blir så lei meg, da dette var en dag utenom det vanlige, veldig hektisk og krevende, og jeg er sliten. I tillegg var det en mye våkentid natt til i dag, da barna våknet mye, som gjør at det har vært minimalt med søvn siste døgnet. Også skal man ta i mot kjeft fordi man ikke har scoora 100% på alle punkter igjennom dagen.

Føler meg bare som dritt og har ingen å snakke med og trenger bare noen å lufte ut til.

Anonymkode: 1e2d4...3c3

• Hjerte 17
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du mener ikke at du har fire barn med han og har levd med han i flere år når han er sånn? Når får du tid til noe som helst når du må rapportere til han hele tiden da? Dette høres helt rart ut.

Anonymkode: 32b34...fc3

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en kontrollerende/sjalu type.

Jeg selv er mye ute og reiser (mann) vi pålegger ingen av oss å ringe uten det er helt nødvendig, og det er det som regel ikke. Men vi sender en melding innimellom, kanskje ikke hver dag heller.

Hadde faktisk ikke giddet det regime du viser til i innlegget ditt, kommer til å bryte deg ned med tiden.

Anonymkode: e8f7a...a9f

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er kjipt gjort av mannen din. Han vet jo ikke hvordan dagen din har vært. Så her har han kommunisert dårlig og laget seg egne historier. Forstår godt at du blir stresset, irritert og lei deg av dette. Han høres sjalu ut. 

Du kan prøve å tenke at han reagerer slik fordi han er usikker og føler jeg hjelpeløs langt hjemmefra. 

Du bør i ettertid sette deg ned å fortelle hva hans usikkerhet gjør med deg. At du blir lei deg når du blir mistrodd.

Er han vant til å være borte fra dere?

Han han nok følt seg usikker en stund. Er dere i en dårlig periode? Har han noen grunn for å føle seg mindre sett eller har du mindre tid på hjemmebane? Det er jo litt rart at han trekker så raske slutninger om at han "vet hvor du står" om dette er den eneste gangen han har vært mistenksom. Kan det hende han tror at du er lei av han? Sliter han med noe personlig? At han er blitt mer usikker på seg selv?

Anonymkode: a736d...e8c

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om dere er to mennesker med forskjellig syn på hensyn, krav til hverandre og respekt for hverandres dag. 

Hadde tatt en prat om rasjonalitet ved første anledning.

Anonymkode: d8647...8c5

• Liker 2
Skrevet

Hadde lagt på og vurdert skillsmisse. Hva faen.

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jo, det har vi. Han er ikke slik hele tiden, men noen ganger ja, og jeg sier det ikke er greit å bli så sinna fordi man ikke responderer med en gang, men da mener han jeg er kald. Når dette skjer kommer han somregel tilbake etterpå og forstår at det ikke er greit.

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du mener ikke at du har fire barn med han og har levd med han i flere år når han er sånn? Når får du tid til noe som helst når du må rapportere til han hele tiden da? Dette høres helt rart ut.

Anonymkode: 32b34...fc3

AnonymBruker
Skrevet

Herlighet som min mann hadde fått så hatten passer om han hadde våget  å sutre over noe sånt. 9 timer for helvete, jeg drar vanligvis på jobb klokken sju, mannen reiser rundt halv ni. Jeg er hjemme 16, han er ofte ikke hjemme før 20:00,21:00. Vi snakker sjelden ila dagen da, med mindre det er noe spesielt. Han reiser mye utenlands, da snakker vi som regel før jeg legger meg, men ikke alltid vi får det til hvis han er opptatt akkurat da. 

Ikke bli lei deg jenta mi, bli SINNA. Det betyr null at dere ikke fikk snakket på noen timer, den grinungen av en gubbe får ringe mora si hvis han trenger noen å holde i hånda. Djis for en baby. 

Anonymkode: cbed1...b4b

• Liker 10
Skrevet (endret)

Jeg tenker at dette muligens kommer jo av omsorg? Han er borte og vet du er alene med barna, er dette hans måte å vise at han bryr seg? Kanskje han føler seg litt avvist, og i en sårbar situasjon ble frustrasjonen dårlig uttrykt? Synes det er litt ekstremt å hoppe til konklusjonen om at han er kontrollerende eller sjalu som brukeren over. 

Hvor mange er det som ikke ønsker at en mann som er på reise hører av seg i løpet av dagen, bare for å sette dette litt i kontrast. 

Kanskje dere skal finne rom til en åpen samtale der begge får forklart hvordan denne episoden opplevdes for begge pærer? 

Merk, mener ikke at han skal holde på slik. Men begge må styre forventninger. 

Endret av Mona123
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Høres ut som en kontrollerende/sjalu type.

Jeg selv er mye ute og reiser (mann) vi pålegger ingen av oss å ringe uten det er helt nødvendig, og det er det som regel ikke. Men vi sender en melding innimellom, kanskje ikke hver dag heller.

Hadde faktisk ikke giddet det regime du viser til i innlegget ditt, kommer til å bryte deg ned med tiden.

Ja, han er en sjalu type. Vi har hatt en del samtaler rundt dette. Vi meldes vanligvis igjennom en dag, men noen ganger ikke da det er dager som er mer hektisk enn andre. Og slik er det noen ganger og slik kommer det jo også til å være.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Mona123 skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at dette muligens kommer jo av omsorg? Han er borte og vet du er alene med barna, er dette hans måte å vite at han bryr seg? Kanskje han føler seg litt avvist, og i en sårbar situasjon ble frustrasjonen dårlig uttrykt? Synes det er litt ekstremt å hoppe til konklusjonen om at han er kontrollerende eller sjalu som brukeren over. 

Hvor mange er det som ikke ønsker at en mann som er på reise hører av seg i løpet av dagen, bare for å sette dette litt i kontrast. 

Kanskje dere skal finne rom til en åpen samtale der begge får forklart hvordan denne episoden opplevdes for begge pærer? 

Da har du et annet syn på omsorg enn meg. Når mannen krever en forklaring på hva fruen i huset har bedrevet minutt til minutt siden hun ikke kunne svare på telefonen. For meg så er dette en anklagelse og ikke omsorg.

Han blir sint og sur for han ikke fikk snakke med kona på hele 9 timer, da er det noe som skurrer. Sier som ID på Discovery "There has been signs".

• Liker 15
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, det er kjipt gjort av mannen din. Han vet jo ikke hvordan dagen din har vært. Så her har han kommunisert dårlig og laget seg egne historier. Forstår godt at du blir stresset, irritert og lei deg av dette. Han høres sjalu ut. 

Du kan prøve å tenke at han reagerer slik fordi han er usikker og føler jeg hjelpeløs langt hjemmefra. 

Du bør i ettertid sette deg ned å fortelle hva hans usikkerhet gjør med deg. At du blir lei deg når du blir mistrodd.

Er han vant til å være borte fra dere?

Han han nok følt seg usikker en stund. Er dere i en dårlig periode? Har han noen grunn for å føle seg mindre sett eller har du mindre tid på hjemmebane? Det er jo litt rart at han trekker så raske slutninger om at han "vet hvor du står" om dette er den eneste gangen han har vært mistenksom. Kan det hende han tror at du er lei av han? Sliter han med noe personlig? At han er blitt mer usikker på seg selv?

Anonymkode: a736d...e8c

Både ja og nei, han er vanligvis hjemme, men har reist noen ganger, så det er ikke nytt, men ikke en vane heller. De andre gangene har vi kanskje hatt mer dialog enn akkurat i dag, men som sagt i dag var det litt ekstra hektisk.

Generelt er han også en sjalu type som er usikker på seg selv. Vi har snakket masse om dette, og jeg sier og gjør det jeg kan for at han skal finne ro, men akkurat i dag greide jeg ikke det, og det resulterer i dette.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Er han like kontrollerende på ting ellers også? 🙄 

Anonymkode: 3f196...58f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, han er en sjalu type. Vi har hatt en del samtaler rundt dette. Vi meldes vanligvis igjennom en dag, men noen ganger ikke da det er dager som er mer hektisk enn andre. Og slik er det noen ganger og slik kommer det jo også til å være.

Han er urimelig. Han er sykelig sjalu!

Ring familievernkontoret i morgen og bestill time til parterapi.

Når han kommer hjem informerer du ham om at nå er det slutt på at hans sjalusi får ødelegge dagen din og forholdet. Nå må han ta ansvar for å gå i behandling hos psykolog selv for sin grunnløse sjalusi, og at du forventer at han ordner dette. Du har ordnet med parterapi til dere på fvk og oppfordrer ham til å bli med. Vil han ikke være med så går du selv for å se om du egentlig orker mer av dette, å bli mistenkeliggjort helt uten grunn når du er så opptatt med jobb og felles barn at du knapt rekker å gå på do i løpet av dagen. Jeg hadde også gjort det klart at hvis det ikke er noe som ikke kan vente, så er det slutt på meldinger i jobbtiden!

Nei, det trenger ikke fortsette å være slik. Ikke hvis du ikke godtar det. Du må sette absolutte grenser og holde deg til dem! Hvis ikke lærer han at han ikke trenger å ta ansvar for sine egne problemer, ergo vil han fortsette. At han går til psykolog bør være et slikt krav. Samme med parterapi.

Og om han nekter å gå i terapi selv og gå sammen i parterapi, da bør du faktisk ikke kaste bort livet ditt med en mann som er så sjalu!

Anonymkode: 139b8...922

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Både ja og nei, han er vanligvis hjemme, men har reist noen ganger, så det er ikke nytt, men ikke en vane heller. De andre gangene har vi kanskje hatt mer dialog enn akkurat i dag, men som sagt i dag var det litt ekstra hektisk.

Generelt er han også en sjalu type som er usikker på seg selv. Vi har snakket masse om dette, og jeg sier og gjør det jeg kan for at han skal finne ro, men akkurat i dag greide jeg ikke det, og det resulterer i dette.

Herlighet! Du har 4 ungar, jobb og heim og ta deg av! Kva trur han eigentleg? At du har ein elskar på besøk, eller noko?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Foreslår at du tar deg en husmorferie midt i uken, helst på en dag der det er fult kjør med jobb og aktiviteter på ettermiddagen. Så se om ikke han bedre klarer å sette seg inn i hvordan dagene er for deg alene med barna mens han er borte.

Anonymkode: 0b250...828

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han er urimelig. Han er sykelig sjalu!

Ring familievernkontoret i morgen og bestill time til parterapi.

Når han kommer hjem informerer du ham om at nå er det slutt på at hans sjalusi får ødelegge dagen din og forholdet. Nå må han ta ansvar for å gå i behandling hos psykolog selv for sin grunnløse sjalusi, og at du forventer at han ordner dette. Du har ordnet med parterapi til dere på fvk og oppfordrer ham til å bli med. Vil han ikke være med så går du selv for å se om du egentlig orker mer av dette, å bli mistenkeliggjort helt uten grunn når du er så opptatt med jobb og felles barn at du knapt rekker å gå på do i løpet av dagen. Jeg hadde også gjort det klart at hvis det ikke er noe som ikke kan vente, så er det slutt på meldinger i jobbtiden!

Nei, det trenger ikke fortsette å være slik. Ikke hvis du ikke godtar det. Du må sette absolutte grenser og holde deg til dem! Hvis ikke lærer han at han ikke trenger å ta ansvar for sine egne problemer, ergo vil han fortsette. At han går til psykolog bør være et slikt krav. Samme med parterapi.

Og om han nekter å gå i terapi selv og gå sammen i parterapi, da bør du faktisk ikke kaste bort livet ditt med en mann som er så sjalu!

Anonymkode: 139b8...922

Han går til psykolog. Har gjort det i noen måneder nå. Vi har tidligere vært til parterapi, og etter det krevde jeg at han gikk til psykolog. Han har gjort det jeg har bedt om, men selv om han går dit forsvinner ikke ting med et knips. Det jeg har krevd er at han forstår forskjell på rett og galt, og handler deretter, men at han kan få ha sine følelser rundt ting fordi, men da i så fall ta det opp på en ordentlig måte slik at man kan snakke om det isteden for reaksjoner i affekt pga sterke følelser basert på fiktive hendelser/forløp/agenda.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Aner jeg at mannen kjeder seg på tur? Plutselig tid til for selv? Ikke så vant til å reise?

Anonymkode: 5625b...3a8

• Liker 1
Skrevet

Han har tydeligvis ikke lært noe i de psykologtimene da? Skikkelig sjalu og kontrollerende. Ikke bra!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke giddet.

En mann som både har vært i parterapi og nå går til psykolog pga sykelig sjalusi, og likevel hopper rett til at den stakkars kona hans et utro når hun er dynget ned i arbeid og oppdragelse/logistikk med fire barn, han er ikke noe å samle på. 

Anonymkode: 588cd...a42

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...