AnonymBruker Skrevet 14. januar #21 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dumt spm, men dette er lønn fra desember som utbetales nå i januar - i desember var skattekortet satt til 15% - tror dere at det har noe med det å gjøre? Anonymkode: 4b42a...371 Nei Anonymkode: b89ac...91a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Sky Skrevet 14. januar #22 Del Skrevet 14. januar BobbySocks skrev (3 minutter siden): Problemet er jo at de fleste ikke setter av. Nå har TS pengene, men veldig mange får jo uplanlagt smell. Ja, men nå var det jo ts som spurte, og ts jeg svarte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #23 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Si ikke det, jeg har samme inntekt, gjeld og div, betalte 330000 i skatt. Anonymkode: 97980...826 Høres helt riktig ut d. Han sier han har betalt 200k og i kalkulatoren får man 365k. 200k-365k = restskatt på +/-150k. Såe d stemmer, skatt er egentlig ikke så vanskelig å finne ut av. Anonymkode: ef766...70c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #24 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): vet du om det er en side jeg kan finne hvor mye jeg må betale i skatt? tjente 1 100 000 og skatet serisøt bare 230 000. må sikkert betale 300 000 kr i skatt Anonymkode: 4b42a...371 skatteetaten.no er stedet for deg. Der kan du justere skattkortet og du kan betale inn skatt for 2024 i morgen om du vil det. Anonymkode: e7cf6...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #25 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hei, jeg har bommet helt skatten i fjor, tjente over 1 mill men betalte bare 200.000 i skatt - ja jeg vet jeg skal få tidenes smell... men jobben har trukket meg etter gamle skattesatsen på 15%. for lønnen jeg fikk utbetalt i år. hva gjør man? det står på skattekortet at min lønn skal trekkes 42%. må jeg gi de beskjed? Anonymkode: 4b42a...371 Man planlegger for restskatt, og setter av penger hver måned der man kan spare. Gammelt skattekort kan brukes i januar når nytt ikke er klart eller av andre grunner ikke blir hentet av arbeidsgiver. Du er selv ansvarlig for å endre ditt skattetrekk når du får,økonomiske endringer som påvirker skatten. Anonymkode: 1cd8d...add Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #26 Del Skrevet 14. januar Er det slikt skattekortet skal se ut? Nå blir jeg usikker på om skattekortet er oppdatert riktig. Det er i alle fall alt som kommer opp Anonymkode: 4b42a...371 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #27 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det slikt skattekortet skal se ut? Nå blir jeg usikker på om skattekortet er oppdatert riktig. Det er i alle fall alt som kommer opp Anonymkode: 4b42a...371 Jeg syns det er så rart med voksne som ikke vet hvordan de fikser egen skatt riktig. Trykk på se og endre skattekortet. Da får du opp diverse du skal fylle inn. Trykker du på (?) Ved siden av så kommer det forklaringer på hva du skal ha av tall. Helt tilslutt, når slt er fylt inn så får du opp riktig skattetrekk, enten det følger tabell eller prosent. Anonymkode: dc3be...ff1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #28 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg har penger til å betale skatt. Det er ingen problem, men kjedelig uansett. Anonymkode: 4b42a...371 Det er jo ikke kjedelig det er jo tidenes gevinst. Har du latt de 300.000,-«bare» stå på høyrentekonto har du jo tjent rundt 15.000 til du skal betale det. Pass på å betale det i våres før det beregnes renter på det du skal innbetale. Tror fristen er 30.04 men det står på selvangivelsen din. Jeg gjør dette vært år, setter skattetrekket så lavt jeg får til, investerer litt og setter på høyrentekonto og vipps så har man tjent 10-20.000,- uten noen innsats. Du må jo ikke slutte med dette fordi det etter at pengene har «jobbet» for deg et år er kjedelig å betale de tilbake. Da er du jo bare dum. Anonymkode: 97ab2...360 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #29 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg syns det er så rart med voksne som ikke vet hvordan de fikser egen skatt riktig. Trykk på se og endre skattekortet. Da får du opp diverse du skal fylle inn. Trykker du på (?) Ved siden av så kommer det forklaringer på hva du skal ha av tall. Helt tilslutt, når slt er fylt inn så får du opp riktig skattetrekk, enten det følger tabell eller prosent. Anonymkode: dc3be...ff1 okei, det er fint at du syns det er rart. for det første er jeg bare 18 år og for det andre så har jeg så klart endret skatten min, men jeg går ikke inn å viser deg deltajene mine - jeg lurte bare på om det var noe feil med skattekortet mitt, i og med jeg ble trukket fiel og de har jo endret til nytt design der inne - bare svar på spm eller la vær, skjønner meg ikke på voksne folk som skal være ufine Anonymkode: 4b42a...371 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #30 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (40 minutter siden): okei, det er fint at du syns det er rart. for det første er jeg bare 18 år og for det andre så har jeg så klart endret skatten min, men jeg går ikke inn å viser deg deltajene mine - jeg lurte bare på om det var noe feil med skattekortet mitt, i og med jeg ble trukket fiel og de har jo endret til nytt design der inne - bare svar på spm eller la vær, skjønner meg ikke på voksne folk som skal være ufine Anonymkode: 4b42a...371 Du er bare 18 år og har inntekt på 1,1 mill? Imponerende. Hva jobber du med? Anonymkode: 9a00d...16d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Sky Skrevet 14. januar #31 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Si ikke det, jeg har samme inntekt, gjeld og div, betalte 330000 i skatt. Anonymkode: 97980...826 La meg gjette…. Influenser på snap 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #32 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du er bare 18 år og har inntekt på 1,1 mill? Imponerende. Hva jobber du med? Anonymkode: 9a00d...16d Selger. Takk😊 Anonymkode: 4b42a...371 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå