AnonymBruker Skrevet 14. januar #1 Skrevet 14. januar Beklager en ny tråd om Zyprexa/olanzapin og søvn (den andre er altså ikke min, men jeg ble åpenbart inspirert av den). Jeg begynte på lav dose Zyprexa for ca en uke siden. De første dagene tok jeg laveste dose (ev. bare lav dose hvis det ikke er lov å oppgi at det er laveste, selv om jeg ikke oppgir mg), og det hadde en veldig sedativ effekt, og jeg endte opp med å sove i 15 timer og var ikke helt våken før på kvelden omtrent. Denne effekten ga seg altså etter noen dager og jeg økte dosen, men det har ikke gjort noen forskjell. Er det noen som har erfaring med at det fungerer å øke igjen for å få den sedative effekten? Jeg sliter generelt med søvnen og livet, og det var så deilig å bare få sove. Nå bruker jeg ikke medisinen hovedsakelig for søvn, så jeg må vel fortsette å ta den likevel, men har ikke merket noen annen effekt heller, så nå føles det nesten bortkastet å ta den. Jeg kan selvsagt spørre legen om dette, men det er en stund til neste time. Anonymkode: 6924f...82f
AnonymBruker Skrevet 15. januar #2 Skrevet 15. januar Jeg tar Remeron for søvn å den virker bare søvndyssende i lave doser. Jeg startet på lavest å sov godt, da jeg økte ble jeg mindre trøtt. Rent logisk økte jeg enda et hakk å ble nærmest søvnløs. Skuffet over enda en medisin som ikke gav meg den nattesøvnen jeg sårt trengte oppsøkte jeg legen igjen. Jeg ble da fortalt at liten dose gjaldt, høyere doser hadde til og med oppkvikkende effekt. Dette virker jo ikke logisk å jeg har aldri hørt om det tidligere. Men et tips til deg om det gjelder din medisin også. Anonymkode: 8d284...de9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå