Gå til innhold

Min mor lot meg sove ute i -12 grader

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hun fortalte at hun lot meg sove i vogn ute i -12 grader som baby mens hun holdt på med andre ting inne, og uten noe babycall. 

Var ikke det i kaldeste laget? Er det/ var det vanlig? 

Anonymkode: 57504...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du lever jo fint nå, gjør du ikke? 

Anonymkode: be8ca...859

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt flott. 

Anonymkode: 80727...f21

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan fortelle at du ikke er fra Nord-Norge uten å si det direkte 😄

Anonymkode: 70051...efc

• Liker 35
  • Hjerte 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var ikke like hysterisk før med temperaturer. Jeg regner med at du var godt påkledt siden du kan skrive dette innlegget, og selv om det er 12 minus i lufta er det ikke nødvendigvis det rundt hodet på babyen når den ligger i en vinterpose i en vogn. 

Anonymkode: fa91f...cc5

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt vanlig det

Anonymkode: 5549e...5fd

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hun fortalte at hun lot meg sove i vogn ute i -12 grader som baby mens hun holdt på med andre ting inne, og uten noe babycall. 

Du lever fint, i dag, tydeligvis? 

Anonymkode: 34a10...504

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem! Gode varme klær, varm vognpose, og vogna i le for vind. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her lå nå unga ute i vogn ved -20 blir rimlig lunt inne i en vogn. Så lenge en kler på barnet osv  og følger med Så går nå det helt bra.

Bhg jeg jobbet i så lå ungene i vogn  ute ned på - 25 . Vognene stod da inne i et vogn skjul i le for vind osv. Hadde egen vakt som hadde hoved ansvar å se til de som sov ute.

Anonymkode: 20865...6bb

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, det er jo ikke -12 oppi vogna inni vognposen? 

Anonymkode: 5da29...f34

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Moren min lot meg sove ute hver dag hele året på dagtid. Jeg nekta å sove inne, men med en gang jeg lå i vogn ute sovna jeg. Var godt ment og jeg har ingen skader fra det. 

Anonymkode: 7f9fa...9a9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

😂😂😂

Her sover ungene ute i -25, ikke babyer da. Men ja, -12 går helt fint så lenge det ikke er en nyfødt, og at barnet ligger i vogn og i ly for vær og vind.. Det er jo ikke like kaldt nedi vognen som utenfor. Her bruker ungene ullundertøy, lue, votter og en ullgenser eller et teppe bare selvom det er -25.. 

Anonymkode: 9b174...4f7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

😂😂😂

Her sover ungene ute i -25, ikke babyer da. Men ja, -12 går helt fint så lenge det ikke er en nyfødt, og at barnet ligger i vogn og i ly for vær og vind.. Det er jo ikke like kaldt nedi vognen som utenfor. Her bruker ungene ullundertøy, lue, votter og en ullgenser eller et teppe bare selvom det er -25.. 

Og vognpose da 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har en 2 åring som HATER å sove dupp inne. Vi har en grense på -15, men samtidig så kjenner vi på hvordan temperaturen faktisk føles og ser ikke kun på gradestokken. Med saueskinn, god vognpose, teppe og ulltøy er hun mer enn varm nok selv i -15 ☺️ 

Anonymkode: 9de80...aa4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ute/innetermometer som jeg brukte i vogn og i pulken da de var små. 

Selv ved -25 var det rundt +15 der babyen sov. (Oppbevarte vognbagen inne, slik at babyen ikke måtte varme den med sin kroppstemperatur). 

Vi hadde ikke bil, så da måtte vi jo ut i kulda om vi skulle på helsestasjonen eller få i oss mat.. 

Anonymkode: c4089...92b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var vanlig praksis i barnehagen og ellers her for de fleste. Vi gjorde ikke dette. Så fikk låne inneseng. Trillet selvfølgelig vogn ute da.

Så må en sette vogna der det ikke kan komme takras.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er jo ikke -12 oppi vogna.. Jeg sov også ute hele året selv som nyfødt, og jeg er født i januar i innerste, tjukkeste trøndelag - så jeg regner med det var en hel del minusgrader i starten 🤭 Gikk jo helt fint. 

Min baby også har sovet ute i -10 grader, han er varm og god for det. Vi bor på vestlandskysten nå da, så det blir ikke særlig kaldere - men jeg kunne fint hatt han ute i kaldere temperatur også.

Anonymkode: fdc33...318

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt vanlig. Jobber i bhg, og er det vindstille så sover barna i vogn ute selv om det er -12.

Anonymkode: 695ce...c37

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt normalt! Ikke farlig, og det var vel kanskje ikke bruk av babycall i samme grad som i dag? Foreldrene mine brukte heller ikke babycall da jeg var baby på 90-tallet, men de sjekket jo selvsagt til meg :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...