AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #21 Del Skrevet 16 timer siden Du må hvertfall ikke bestemme deg før du får den første! Jeg hadde lett fått 10 barn hvis jeg kunne bestemme temperament og natur på hver enkelt. Men siden jeg må forholde meg til hva enn det er som kommer ut: null. Jeg skal ha null barn. Anonymkode: fd5be...f26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #22 Del Skrevet 7 timer siden Har en snart toåring nå, og nr 2 kommer om noen mnd. Gruer meg litt, det er tøft nok med en som aldri sover natta gjennom osv 😅. Men jeg har selv søsken og vet hvor fint det er. Så ønsker at mine barn skal ha et søsken. Det blir nok tøft noen år fremober nå, men det er nok verdt det. Anonymkode: add1c...852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #23 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Går frem og tilbake, klarer bare ikke å bestemme meg.....I tillegg så nærmer jeg meg 35 år. Anonymkode: 74003...973 Syns det er trist med de som har 1barn, går glipp av mye. Spesielt om dere har liten familie. Søsken er spesielt og veldig godt å ha. Med det sagt så er det og MYE mer styr med 2 enn 1. Mye mer å følge opp, søskenkjærlighet osv. Så du må selv føle på hva du vil og klarer! Har dere ett no? det er en stor overgang med 2. Ihvertfall 2 tette! Anonymkode: f3f90...7bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #24 Del Skrevet 7 timer siden Var enebarn selv, og oppdrar nå et enebarn. Livet mitt er så mye annerledes enn venninner sitt som har 2+. Ville ikke valgt annerledes. Anonymkode: 0b27e...c6c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #25 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er fint å ha søsken. Særlig når man blir voksen og foreldrene er gamle Anonymkode: 88abb...dbd Dette. Anbefaler to barn. Våre har stor glede av hverandre, og synes vi blir mer som en familie med to barn. Jeg er selv enebarn, og føler meg ensom nå i voksen alder med lite slekt. Anonymkode: 20241...f0c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #26 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Syns det er trist med de som har 1barn, går glipp av mye. Spesielt om dere har liten familie. Søsken er spesielt og veldig godt å ha. Med det sagt så er det og MYE mer styr med 2 enn 1. Mye mer å følge opp, søskenkjærlighet osv. Så du må selv føle på hva du vil og klarer! Har dere ett no? det er en stor overgang med 2. Ihvertfall 2 tette! Anonymkode: f3f90...7bf Hva er det enebarn går glipp av, utenom det å ha søsken? Min datter (enebarn) har mange venninner. Venninner, som foreldrene gjerne sender med oss på ferier. De er hos oss i helgene. Hun er da aldri ensom. Hun kan med fordel trekke seg tilbake i sitt eget hjem, når hun har behov for ro. Jeg forstår ikke dette behovet for å ha en påtvunget romkamerat? Jeg har sjelden kontakt med mitt søsken. Vi var ikke venner som barn. Mine valgte venner ser jeg ukentlig og snakker med daglig. Min søster kommer ikke til å bidra med våre gamle foreldre. Men jeg får hjelp av min valgte familie. Min mann. Anonymkode: 0116b...25f 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #27 Del Skrevet 7 timer siden Jeg anbefaler ingen. Jeg synes det skjer alt for mye uro i verden at jeg vil ikke at noen skal oppleve grusomheter. Når til og med regjeringen sier Norge må ruste seg for krig så trur jeg ting er mye mer enn det vi er klar over. Anonymkode: fa56e...25c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjoheiii Skrevet 6 timer siden #28 Del Skrevet 6 timer siden For oss var det veldig naturlig å få flere barn, våre to barn har hatt veldig glede av hverandre og vi venter nummer tre nå🥰 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #29 Del Skrevet 6 timer siden Har du barn fra før, og vingler mellom en til eller ikke? Hvis du ikke har barn i det hele tatt enda, så ville jeg venta med å stille dette spørsmålet. Selv har jeg to, og trives veldig godt med det. Jeg har venner med ett barn som har en litt roligere hverdag ofte, men til gjengjeld så krever disse barna mer av foreldrene, både tid, engasjement og til stedeværelse, på et slags vis. Jeg opplever dem som mindre selvstendige selv på samme alder som mine. De er heller ingen gode konfliktløsere i mine øyne, og det merkes når de leker med mine. Mine har mye lettere for å dele (det er aldri noe spørsmål engang), de kan diskutere saklig og er mye mer inkluderende. Men det er jo ikke gitt at det blir slik for verken enebarnet eller søsken. Og så er det jo "ulempe" ved at de også krangler så busta fyker av og til. Så er det kostnadene, to barn er naturligvis dyrere. Vi skulle gjerne hatt ett eller to til, men økonomien strekker ikke til. Ser noen nevner "romkamerat" og det å ikke kunne trekke seg tilbake for å få fred og ro - dette kan da vitterlig søsken også gjøre, og har man plass til ungene, så er de ikke romkamerater heller! Dummeste argumentet. Selv er jeg veldig glad for å ha tre søsken. Min mann har ett søsken. Vi har begge mistet en forelder (begge har skilte foreldre). I min søskenflokk hadde vi mye avlastning i hverandre da mamma trengte hjelp og støtte (kreft, så var veldig syk ei god stund før hun døde), samt at når hun døde, så var vi fire om ansvaret og kunne delegere alle oppgavene mellom oss, og da også det å rydde ut av leiligheten hennes osv. Da min mann mistet si mor, så var det langt mer styr og han måtte også trå mer til da hun ble gammel og syk. Men, om det er et godt argument, vet jeg ikke. Man er jo aldri garantert å ha barna ved si side, uansett hvor mange eller få man har. Anonymkode: 2a15d...93e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #30 Del Skrevet 5 timer siden Vi har to, angrer ikke! Det bor et enebarn på samme alder to hus ovenfor oss, og jo mer jeg ser hvordan enebarn har det, jo gladere er jeg for å ha to. Brukte mye tid på å veilede dem i konflikthåndtering da de var små, og etter det har de vært veldig gode venner for det meste. Lite krangling, de løser problemene litt før de oppstår merker jeg. Var vel verdt innsatsen da de var 2 og 4 år. Oppførselen til enebarn er også ganske spesiell altså... herregud. Sikkert ikke alle, men ser ganske stor forskjell nå som mine er snart 7 og 9. Ikke vanskelig i de første barnebursdagene å skjønne hvem som er enebarn... Så det sosiale har også veldig godt av et søsken spør du meg. 200% foreldre der alt handler om bare deg... gir ikke unger som er topp tilpasset livet i en gruppe med andre barn. Med mindre man er veldig bevisst som forelder. Å ha søsken er en genial ting for tidlig å innse og akseptere at ikke alt handler om en selv. Gull i bhg og på skole, og egentlig resten av livet. Så jeg synes fordelene med søsken er store. På veldig mange måter. Litt slitsomt for foreldre til tider selvsagt, det er jo mye mer krevende. Men for barnas del tror jeg det er en ren gave sånn egentlig. Selv om de ikke skjønner det selv i det hele tatt. Anonymkode: f2635...fad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #31 Del Skrevet 5 timer siden Har to og anbefaler to. Er et helvetes galehus innimellom, men de vil få mye glede av hverandre hele livet. Anonymkode: 00773...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #32 Del Skrevet 5 timer siden Jeg er så uendelig glad for at vi fikk 2. Anonymkode: f8466...68f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #33 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vi har to, angrer ikke! Det bor et enebarn på samme alder to hus ovenfor oss, og jo mer jeg ser hvordan enebarn har det, jo gladere er jeg for å ha to. Brukte mye tid på å veilede dem i konflikthåndtering da de var små, og etter det har de vært veldig gode venner for det meste. Lite krangling, de løser problemene litt før de oppstår merker jeg. Var vel verdt innsatsen da de var 2 og 4 år. Oppførselen til enebarn er også ganske spesiell altså... herregud. Sikkert ikke alle, men ser ganske stor forskjell nå som mine er snart 7 og 9. Ikke vanskelig i de første barnebursdagene å skjønne hvem som er enebarn... Så det sosiale har også veldig godt av et søsken spør du meg. 200% foreldre der alt handler om bare deg... gir ikke unger som er topp tilpasset livet i en gruppe med andre barn. Med mindre man er veldig bevisst som forelder. Å ha søsken er en genial ting for tidlig å innse og akseptere at ikke alt handler om en selv. Gull i bhg og på skole, og egentlig resten av livet. Så jeg synes fordelene med søsken er store. På veldig mange måter. Litt slitsomt for foreldre til tider selvsagt, det er jo mye mer krevende. Men for barnas del tror jeg det er en ren gave sånn egentlig. Selv om de ikke skjønner det selv i det hele tatt. Anonymkode: f2635...fad Naboungen her har 2 søsken og oppfører seg helt forferdelig. Han tar all oppmerksomheten fra sine to søsken. Han er voldelig. Han gjør det ikke bra sosialt. Basert på min erfaring med denne ene naboen, så anbefaler jeg ikke søsken. Anonymkode: 0116b...25f 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #34 Del Skrevet 5 timer siden Man får et barn nummer to dersom man ønsker og har overskudd. Jeg fikk mine to med 2,5 års mellomrom, det er fantastisk å ha to barn fordi om det også er og har vært krevende:) nå er de litt større og har utrolig mye glede av hverandre fordi om det er gutt og jente. Er så glad for at jeg valgte to barn:) Anonymkode: af1c2...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #35 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette. Anbefaler to barn. Våre har stor glede av hverandre, og synes vi blir mer som en familie med to barn. Jeg er selv enebarn, og føler meg ensom nå i voksen alder med lite slekt. Anonymkode: 20241...f0c Det er veldig koselig med søsken. Jeg og søstra mi er fremdeles bestevenner selv om vi er over 30. Vi treffes veldig ofte Hun har ikke barn, men broren min har. Vi møtes ikke såååå ofte da han bor lenger unna. Men det er kjempekoselig når hans barn og vårt barn leker sammen :D. Anonymkode: add1c...852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #36 Del Skrevet 5 timer siden Er enebarn selv, og har aldri kjent noe stort savn etter søsken. Noen ganger så det gøy ut å ha en søster(kun en søster, hadde aldri lyst på noen bror), men det har ikke vært sårt, ikke noe jeg har følt som en mangel i livet. Det mest negative med å ha vært enebarn er fordommene som florerer, som de også gjør i denne tråden... Anonymkode: a21cb...5da 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #37 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er enebarn selv, og har aldri kjent noe stort savn etter søsken. Noen ganger så det gøy ut å ha en søster(kun en søster, hadde aldri lyst på noen bror), men det har ikke vært sårt, ikke noe jeg har følt som en mangel i livet. Det mest negative med å ha vært enebarn er fordommene som florerer, som de også gjør i denne tråden... Anonymkode: a21cb...5da Mytene om enebarn er avvist for lenge siden. Det blir det samme som de som tror at man blir autist av vaksiner. Blir barnet en bortskjemt drittunge, uten sosiale antenner, så har det 100% med foreldrenes oppdragelse å gjøre. Disse foreldrene hadde opptatt ufordragelige barn, uansett hvor mange barn de valgte å lage. Anonymkode: 0116b...25f 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #38 Del Skrevet 4 timer siden Dette blir jo så individuelt at det er umulig å svare på. Jeg er enebarn og har enebarn selv, elsker å være enebarn og barnet vi har utrykker at h*n setter pris på å være enebarn. Alltid harmonisk og fint hjemme hos oss, og masse tid til hverandre. Når jeg er på besøk hos andre med flere priser jeg meg lykkelig for at vi valgte å bare få ett, mens andre kan jo synes det er lykken. Tror nesten du må kjenne litt på det når du er på besøk hos andre, og se hvordan det er med et barn først. Anonymkode: 78823...81c 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #39 Del Skrevet 4 timer siden Jeg anbefaler ett. Det er så sykt deilig. Anonymkode: 6cbc5...db0 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #40 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette blir jo så individuelt at det er umulig å svare på. Jeg er enebarn og har enebarn selv, elsker å være enebarn og barnet vi har utrykker at h*n setter pris på å være enebarn. Alltid harmonisk og fint hjemme hos oss, og masse tid til hverandre. Når jeg er på besøk hos andre med flere priser jeg meg lykkelig for at vi valgte å bare få ett, mens andre kan jo synes det er lykken. Tror nesten du må kjenne litt på det når du er på besøk hos andre, og se hvordan det er med et barn først. Anonymkode: 78823...81c Jeg svarte rett ovenfor, men signerer alt dette. Er enebarn selv og elsker det. Det er også stor grunn til at vi stoppet på ett, og angrer ikke et sekund. Anonymkode: 6cbc5...db0 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå