AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Litt teit tittel, men fikk nok oppmerksomheten til mange av dere! Jeg har jobbet på sykehjem i en god del år nå, har planer om fagbrev etter hvert men vil med tid og stunder ta sykepleierutdanning. Jeg er dessverre veldig mettet på eldreomsorgen og ser ikke lenger for meg en fremtid der, jeg syns det å jobbe med eldre er svært interessant og også en givende jobb, men er sliten både i rygg og hode. Bedre blir det heller ikke i fremtiden.. Men, jeg er egentlig ikke så kjent med hvordan det jobbes på andre steder. For eksempel på akutten. Hvordan er arbeidsdagene der? Operasjonssykepleie, hvordan er det? Noen her som ikke jobber på institusjon eller sykehus, i så tilfelle hva jobber dere med? Jeg ønsker å velge sykepleie fordi jeg liker å hjelpe og gi omsorg. Jeg er ikke en spesielt sosial person, og jeg kan til tider slite litt med å få i gang praten, men har erfart nå etter flere år i eldreomsorgen at jeg kommer lett overens med andre mennesker og jeg er en person mange stoler på. Jeg er svært effektiv av meg og trives med praktiske oppgaver. Er interessert i helse og medisin, til en viss grad psykiatri men siden jeg har en del psykiske vansker selv så ser jeg ikke for meg en fremtid i psykiatrien per nå. Jeg takler stress veldig bra og jeg rask på ballen. Litt skeptisk til mye ansvar, er fint om jeg kan dele det med noen (ergo er sykepleier på sykehjem uaktuelt, der står man ofte alene). Noen som har forslag? Lurer også på hvilken jobb som er minst belastende fysisk. Jeg har ikke noe imot å gå på beina hele dagen og være i aktivitet, men tunge løft og uheldig bøying så og si hele dagen frister svært lite for meg. Anonymkode: ad666...b9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Del Skrevet 17 timer siden Jeg ville kanskje heller vurdert å jobbet som miljøterapeut eller i bofellesskap. Ofte greit eller godt bemannet. 1-4 stk du følger opp gjennom dagen. Mye kontinuitet. Anonymkode: 36fca...f3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Del Skrevet 17 timer siden Jobber på tilrettelagt avdeling på en videregående skole. Har medisinansvar for alle elevene, og ansvar for opplæring i stell og prosedyrer for alle ansatte. Mengde stell og prosedyrer varierer fra klasse til klasse, og spennet er stort. For de mest pleietrengende elevene består dagen av trening, stell, medisiner, sondemat og slimsug. De er rett og slett på oppbevaring. De elevene som fungerer best trenger lite hjelp, og noen av dem går hos oss bare fordi de er så skolelei at de trenger å ta førsteåret på to eller flere år. Anonymkode: a10cb...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 17 timer siden #4 Del Skrevet 17 timer siden Du kan jobbe med alt fra det typiske pleie og omsorg til forskning, forsikring, salg, lærer og politikk. Jeg valgte sykepleien nettopp fordi den har så mange muligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jobber på tilrettelagt avdeling på en videregående skole. Har medisinansvar for alle elevene, og ansvar for opplæring i stell og prosedyrer for alle ansatte. Mengde stell og prosedyrer varierer fra klasse til klasse, og spennet er stort. For de mest pleietrengende elevene består dagen av trening, stell, medisiner, sondemat og slimsug. De er rett og slett på oppbevaring. De elevene som fungerer best trenger lite hjelp, og noen av dem går hos oss bare fordi de er så skolelei at de trenger å ta førsteåret på to eller flere år. Anonymkode: a10cb...479 Forstår at alle har rett til skolegang. Men for enkelte er det jo faktisk oppbevaring som du skriver. Burde heller vært andre tiltak. Veldig nyttig å omgås andre, være sosial og lære hvis man har mulighet til det. Men mye kunne sikkert blitt gjort andre steder enn at en skal måtte busses/kjøres til skolen daglig bare fordi det er slik det er. Anonymkode: 36fca...f3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Forstår at alle har rett til skolegang. Men for enkelte er det jo faktisk oppbevaring som du skriver. Burde heller vært andre tiltak. Veldig nyttig å omgås andre, være sosial og lære hvis man har mulighet til det. Men mye kunne sikkert blitt gjort andre steder enn at en skal måtte busses/kjøres til skolen daglig bare fordi det er slik det er. Anonymkode: 36fca...f3b Dersom de hadde vært hjemme, hadde dagen deres bestått av nøyaktig det samme. De blir altså skysset med taxi og all ustabilitet som følger med der (taxi er forsinka, ikke fast sjåfør, leveres til feil adresse (!)...). Er ganske sikker på at flere av våre hadde hatt mye færre epilepsianfall om de hadde vært hjemme i stedet. 🙃 Anonymkode: a10cb...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå