ScarletWitch Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden (endret) Hei jeg må gi katten min 60 g eller 50 g av tørrfor. Dette må måles eksakt da han har fått diagnosen diabetes. Problemet er at jeg ikke eier kjøkkenvekt. Har prøvd å se på nettet og om det finnes tilsvarende matvarer som ligner tørrfor men er vanskelig å treffe helt og vil ikke gi for mye. Hvis noen kunne ha veid 50 og 60 g tørrfor og lagt det over til dl eller spiseskje, så hadde det vært helt fantastisk! Det hadde vært til utrolig mye hjelp, vet at det er alltid veldig god hjelp å få her så prøver meg her. Hilsen en fortapt 22 åring med nylig diagnostisert diabetes katt Endret 8 timer siden av ScarletWitch Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden https://www.matprat.no/artikler/mengde-mal-og-vekt/mal-og-vekt/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden Hvis det er uaktuelt for deg å kjøpe en vekt, hadde jeg tatt med meg foret og et lite desilitermål eller målebeger bort til familiemedlem eller nabo og bedt om å låne vekt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden Kan du ikke bare kjøpe en vekt? 🤷♀️ Anonymkode: bc373...6ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden Ifølge min kjøkkenvekt er 50 gram tørrfôr 1 dl. Anonymkode: 62555...b85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden Når det er så nøye på grammet nærmest, og katten har diabetes, da er nok det tryggeste å kjøpe en kjøkkenvekt så snart som mulig. Du finner nok omregningstabeller, men de vil aldri bli nøyaktig nok. Det finnes jo så mange slags for. Anonymkode: f8704...9fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden Kjøp deg en kjøkkenvekt, de koster ikke så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ScarletWitch Skrevet 8 timer siden Forfatter #8 Del Skrevet 8 timer siden Jeg skal det! Men vil gjerne bare få noe svar nå da jeg ikke har en bil og vanskelig å få kjøpt noe nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ScarletWitch Skrevet 8 timer siden Forfatter #9 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ifølge min kjøkkenvekt er 50 gram tørrfôr 1 dl. Anonymkode: 62555...b85 Tusen takk! Det var veldig snilt🥹❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden ScarletWitch skrev (Akkurat nå): Tusen takk! Det var veldig snilt🥹❤️ 60 gram er 3 teskjeer til. Anonymkode: 62555...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden En 1/2 boks honning fra honningcentralen er ca. 50 gr. tørrfôr. Anonymkode: bbd04...c5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ifølge min kjøkkenvekt er 50 gram tørrfôr 1 dl. Anonymkode: 62555...b85 Og 50g av tørrforet jeg bruker er ca 1,75 dl. Anonymkode: d80ec...28a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden Det er klin pokkers umulig å anta hvor mye ditt tørrfôr veier vs volum. Jeg har tre typer tørrfôr i hus, ingen av de har lik vekt vs volum overhode. Ingrediensene, oppbevaringe, fôrkulene og tørrstoff påvirker volum vs vekt fra pose til pose. Google det spesifikke fôret og søk opp vekt/volum, gjerne på engelsk om merket ikke er nordisk. Da får du _kanskje_ et mål som nærmer seg mer enn svara vi kan gi på KG. Gi heller litt for lite og del det opp i flere små måltid frem til du får kjøpt en vekt. De fleste rimelige kjøkkenvekter har +-2 gr forskjell, du må opp i prisklasse for helt nøyaktige typer. Anonymkode: 109ce...209 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå