lin Skrevet 14. januar #1 Del Skrevet 14. januar Vi har en veldig god kontinentalseng fra svane med intelligel, men overmadrassen trenger nå å byttes ut. Vi vurderer Tempur overmadrass. Begge har vi Tempur hodepute og er veldig fornøyd med det. Jeg plages også av bevegelser fra partner som forstyrrer søvnen min, og har forstått at Tempur vil hjelpe godt mot dette. Noen her med erfaring med Tempur? Hvordan er det å ha Tempur overmadrass over annen kontinentalseng? En selger på Bohus sa at flere visstnok la plater(!) under Tempur overmadrassen, for å få den mer stabil og hardt underlag. Da er det toatalt bortkasta med god seng under altså.. kunne like godt ligget med kun overmadrass på gulvet. Bør vi heller gå for ny svane overmadrass? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #2 Del Skrevet 14. januar lin skrev (3 minutter siden): Jeg plages også av bevegelser fra partner som forstyrrer søvnen min, og har forstått at Tempur vil hjelpe godt mot dette. Ja, det vil den. Aller best om dere har hver deres, og ikke en stor felles. Madrassene er som hodeputene. Så om dere like Tempur som pute så vet dere hvordan madrassen vil være. Man synker nedi, men siden det bare er overmadrass så synker man jo ikke langt. Anonymkode: bb7ca...6c8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #3 Del Skrevet 14. januar Jeg trodde tempur overmadrass var best hvis man hadde tempur hovedmadrass, men mulig jeg tar feil. Bevegelser fra partner kommer vel mest fra hovedmadrassen og ikke overmadrass? Vet ikke hva slags overmadrass dere har hatt tidligere, men har dere vurdert latex? Stor forskjell fra skum/hyperflex mtp trykkavlastning, og denne "hører til" svane intelligel, og betydelig rabatt nå. Jeg ville tatt meg en tur i butikken og prøvd. https://fagmobler.no/rom/soverommet/madrasser/overmadrasser/EK30477380 Anonymkode: 00f1f...b08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 14. januar Forfatter #4 Del Skrevet 14. januar Det er den overmadrassen vi har, og den har vært kjempegod inntil det siste halve året. Nå er den veldig myk og gir ikke god støtte lengre. ALLE bevegelser merkes godt, og jeg føler jeg ligger i vannseng 🫣😅 Men husker jo at vi var kjempefornøyd de første åra, så kan trygt gå for en ny samme. Mannen har artritt, så vi trenger en god seng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #5 Del Skrevet 14. januar lin skrev (2 minutter siden): Det er den overmadrassen vi har, og den har vært kjempegod inntil det siste halve året. Nå er den veldig myk og gir ikke god støtte lengre. ALLE bevegelser merkes godt, og jeg føler jeg ligger i vannseng 🫣😅 Men husker jo at vi var kjempefornøyd de første åra, så kan trygt gå for en ny samme. Mannen har artritt, så vi trenger en god seng. Husket dere å vende overmadrassen regelmessig? Hvor lang tid tok det før den ble dårlig? Anonymkode: 00f1f...b08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #6 Del Skrevet 14. januar Jeg har Tempur overmadrass oppå Svane Intelligel. Byttet til Temur overmadrass da den første overmadrassen var slitt. Har aldri ligget så godt noen gang! Det er helt fantastisk og jeg elsker det! Anonymkode: 5e48e...1e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #7 Del Skrevet 14. januar lin skrev (1 time siden): Vi har en veldig god kontinentalseng fra svane med intelligel, men overmadrassen trenger nå å byttes ut. Vi vurderer Tempur overmadrass. Begge har vi Tempur hodepute og er veldig fornøyd med det. Jeg plages også av bevegelser fra partner som forstyrrer søvnen min, og har forstått at Tempur vil hjelpe godt mot dette. Noen her med erfaring med Tempur? Hvordan er det å ha Tempur overmadrass over annen kontinentalseng? En selger på Bohus sa at flere visstnok la plater(!) under Tempur overmadrassen, for å få den mer stabil og hardt underlag. Da er det toatalt bortkasta med god seng under altså.. kunne like godt ligget med kun overmadrass på gulvet. Bør vi heller gå for ny svane overmadrass? Tempur kommer nå i flere tykkelser, ulik hardhet og med to ulike trekk. Trekkene har ulik funksjon. Temperaturen du har på soverommet spiller òg en rolle på hardheten på madrassen. Så her må du velge riktig. Ville aldri kjøpt Tempurmadrass på Bohus, men hos en spesialbutikk som vet hva de selger og som kan veilede i valg av rett madrass. Der er ingen angrerett på Tempur når den er kommet i hus. Ser der er en som anbefaler til separate madrasser, det fraråder jeg, da vil to madrasser danse rundt i sengen og dere får en grop i midten av senga der madrassene sklir fra hverandre. Her venter vi på den tredje Tempur madrassen, og kan ikke leve ute. Husk og på å kjøpe vaskbare beskyttelsestrekk til madrassen, om den lander på at Tempur er det rette valget. Anonymkode: cabc7...359 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #8 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det vil den. Aller best om dere har hver deres, og ikke en stor felles. Madrassene er som hodeputene. Så om dere like Tempur som pute så vet dere hvordan madrassen vil være. Man synker nedi, men siden det bare er overmadrass så synker man jo ikke langt. Anonymkode: bb7ca...6c8 Putene kan ikke direkte sammenlignes med madrassene som nå har kommet. Nye madrasser kommer med nyt konsept. Mulig noen prøver å kvitte seg med gamle madrasser, så vær obs. Anonymkode: cabc7...359 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #9 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tempur kommer nå i flere tykkelser, ulik hardhet og med to ulike trekk. Trekkene har ulik funksjon. Temperaturen du har på soverommet spiller òg en rolle på hardheten på madrassen. Så her må du velge riktig. Ville aldri kjøpt Tempurmadrass på Bohus, men hos en spesialbutikk som vet hva de selger og som kan veilede i valg av rett madrass. Der er ingen angrerett på Tempur når den er kommet i hus. Ser der er en som anbefaler til separate madrasser, det fraråder jeg, da vil to madrasser danse rundt i sengen og dere får en grop i midten av senga der madrassene sklir fra hverandre. Her venter vi på den tredje Tempur madrassen, og kan ikke leve ute. Husk og på å kjøpe vaskbare beskyttelsestrekk til madrassen, om den lander på at Tempur er det rette valget. Anonymkode: cabc7...359 Dette bør man ha uavhengig av hvilket merke på overmadrass. Jeg har tempsmart beskyttelsestrekk fra Jensen, elsker det. Anonymkode: 00f1f...b08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #10 Del Skrevet 14. januar Vi har memoryfoam som er hardere enn tempur og kan være et bedre alternativ. Jeg har også vært plaget av samboers bevegelser da han har restless legs og hele sengen ristet av hans fotbevegelser, og nå plages jeg ikke lengre av dette etter vi kjøpte memoryfoam. Anonymkode: 05536...5f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #11 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette bør man ha uavhengig av hvilket merke på overmadrass. Jeg har tempsmart beskyttelsestrekk fra Jensen, elsker det. Anonymkode: 00f1f...b08 Hva dette? Antar du mener madrassbeskyttelsestrekk? Tempur sine trekk er beregnet på og utviklet for Tempur, og den elastisiteten som er i madrassen. Å for eksempel bruke Jysk sine madrassbeskyttelsestrekk ødelegger hele tempurkomforten. Anonymkode: cabc7...359 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #12 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva dette? Antar du mener madrassbeskyttelsestrekk? Tempur sine trekk er beregnet på og utviklet for Tempur, og den elastisiteten som er i madrassen. Å for eksempel bruke Jysk sine madrassbeskyttelsestrekk ødelegger hele tempurkomforten. Anonymkode: cabc7...359 Ja, det er derfor jeg fremhevet den delen av teksten din i svaret mitt. Ja jeg vet at tempur sine trekk er beregnet på tempur, poenget mitt var at man bør ha madrassbeskyttertrekk uansett hvilken overmadrass man velger. Anonymkode: 00f1f...b08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 17. januar Forfatter #13 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 21.13): Jeg har Tempur overmadrass oppå Svane Intelligel. Byttet til Temur overmadrass da den første overmadrassen var slitt. Har aldri ligget så godt noen gang! Det er helt fantastisk og jeg elsker det! Anonymkode: 5e48e...1e5 Fint å høre da😊 Snakket med en fra Tempur, og han var litt usikker på om det ville funke. Ideelt sett trenger en tempur overmadrass fastere underlag enn en madrass med intellligel. du føler likevel at det ikke blir for mykt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 17. januar Forfatter #14 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 21.04): Husket dere å vende overmadrassen regelmessig? Hvor lang tid tok det før den ble dårlig? Anonymkode: 00f1f...b08 Ja, det gjør jeg hver gang jeg skifter sengetøy. Og lufter den også regelmessig. Den er nå 5,5 år gammel og vært sånn det siste året iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #15 Del Skrevet 17. januar lin skrev (45 minutter siden): Ja, det gjør jeg hver gang jeg skifter sengetøy. Og lufter den også regelmessig. Den er nå 5,5 år gammel og vært sånn det siste året iallefall. Så kjedelig, latex skal jo holde lenger enn skum og burde holde lenger enn bare 4-5 år. Siden andre i tråden har vært veldig fornøyde med tempur overmadrass til samme seng, så hvorfor ikke prøve? Men som noen sa, så er det jo flere typer innen tempur. Vet ikke om de har tempur i butikken hvor de har intelligel e.l, slik at kombinasjonen kan prøves i butikk? Anonymkode: 00f1f...b08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #16 Del Skrevet 17. januar vi kjøpte tempur seng, og har aldri angret på det. Grunnen var at vi ikke fikk madrassene optimale som en overmadrass da underlaget ikke støttet nok oppunder teknologien i madrassen. Etter at vi tok valget om å kjøpe hele sengen er vi veldig fornøyd. Jeg byttet også ut tempur putene (jeg har prøvd de alle, en formue i bortkastede penger for min del med prøving og feiling) med denne jeg vet den ser helt teit ut men den er utrolig god for sånne som meg som har skjevheter (scoliose) og prolapser i rygg og nakke. Anonymkode: c945a...214 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #17 Del Skrevet 17. januar Elsker tempurovermadrassen! Men har den rett på rammemadrassene. Har fjernet madrassene som tidligere var oppå der for den funker bedre uten. Anonymkode: 272ca...0c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #18 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): vi kjøpte tempur seng, og har aldri angret på det. Grunnen var at vi ikke fikk madrassene optimale som en overmadrass da underlaget ikke støttet nok oppunder teknologien i madrassen. Etter at vi tok valget om å kjøpe hele sengen er vi veldig fornøyd. Jeg byttet også ut tempur putene (jeg har prøvd de alle, en formue i bortkastede penger for min del med prøving og feiling) med denne jeg vet den ser helt teit ut men den er utrolig god for sånne som meg som har skjevheter (scoliose) og prolapser i rygg og nakke. Anonymkode: c945a...214 Jeg ble kvitt scoliose med d vitamin og kalsium, måtte bare nevne det Ja jeg tror også at tempur overmadrass fungerer best når underlaget også er tempur, eller i hvert fall tilsvarende. Svane Intelligel er vel temmelig fast, hvis jeg ikke husker feil? Kanskje det fungerer greit med tempur over da Enig, jeg har vært innom en hel del puter. Tempur sine har ikke falt i smak, men noen elsker dem Anonymkode: 00f1f...b08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå