Gå til innhold

Hva er mye aktivitet/trening for deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når jeg skal regne ut hvor mange kalorier jeg trenger så blir jeg ganske usikker på hvor jeg skal legge meg. Tenker på sånne skjema hvor en legger inn aktiviteten og den regner ut for en.
Jeg snakker også en del med folk om hvor aktiv jeg er, og personlig føler jeg ikke jeg er ekstremt aktiv, men folk mener jeg er det. (Folk kommenterer en del.) 
Jeg er ikke i jobb, og hviler veldig mye, men jeg går normalt en del tur også. Minst 40 000 skritt om dagen. Hender jeg går mer, som igår var jeg på over 50 000 skritt. Helt unormalt om jeg er på under 30 000. Rett over 30 000 skritt er normalt 2 mil hos meg. Jeg legger ved tallene for å illustrere, og liker å følge med, men vet det ikke er 100%. 

Jeg bruker tur som en mestringsstrategi for C-PTSD, og det hjelper på smerter også. Jeg skjønner jeg er aktiv, men er dette ekstremt? Jeg løper jo ikke en maraton hver helg, som jeg kjenner til flere som gjør. 

Anonymkode: 844e7...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er veldig mange som overdriver, spesielt hard trening som jogging, styrketrening, aerobics og lignende. Det har ingen hensikt å trene mer enn en halvtimes tid noen ganger i uken (forutsatt at man er i rolig bevegelse som rusleturer, husarbeid, hagearbeid og annet lett kroppsarbeid i tillegg).

Også er det veldig mange som overdriver og skryter når de forteller andre om hvor mye de trener. ;)

Anonymkode: c28b5...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...