AnonymBruker Skrevet 14. januar #1 Del Skrevet 14. januar Jeg bor i en utkantkommune som omfattes av de nye reglene med sletting av 25 000,- pr år. Jeg har ca 100 000 igjen på mitt studielån som er noen år gammelt. Vil jeg falle inn under reglene bare fordi jeg bor i kommunen jeg gjør eller må det flytting til? Har ingen planer om å flytte herfra. Viss jeg faller inn under reglene , vil det ikke da være lønnsomt å bare søke maksimal utsettelse og la slettingen redusere lånet? Anonymkode: e26b8...919 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 14. januar #2 Del Skrevet 14. januar Forstått det gjelder så lenge en bor i kommunen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #3 Del Skrevet 14. januar I reglene står det at du må ha bodd i kommunen i minst 1 år så da holder det at du er bosatt der nå. Da begynner opptjeningen din nå slik at du får slettet første 25000 i januar 2026. Anonymkode: b20eb...f68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #4 Del Skrevet 15. januar Fra Lånekassen sine sider: Hvor mye må man betale? Selv om man har rett til gjeldssletting, vil man fremdeles måtte betale de månedlige regningene fra Lånekassen, som inneholder avdrag, renter og eventuelle gebyrer, slik som andre låntakere. Det vil ikke være avdragsfritak etter den nye ordningen, i motsetning til gjeldssletteordningen i Finnmark og Nord-Troms. Men månedsbeløpene blir satt ned etter at du har fått slettet gjeld, og de samlede rentekostnadene blir lavere. Anonymkode: 0b3c1...4dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå