Gå til innhold

Laser ved rosacea

Xena555

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag tatt laser i hele ansiktet grunnet rosacea. Det var utrolig vondt! Føltes som tusen nålestikk i ansiktet. Jeg vet at noen ikke kjenner mye, men det gjorde jeg. Sitter med is på ansiktet. Lurer så på om andre som har gjort det samme merker bedring etterhvert? Jeg er ikke hardt rammet, men ofte rød i ansiktet, og det kan bli prikker og veldig røde kinnbein og nese. Vil gjerne høre om erfaringer til andre etter laser. Nå har jeg kuleløype i ansiktet. Muligens verre i morgen. Hva kan jeg forvente de nærmeste dagene, og blir det bedre? Hvor mange behandlinger kreves? Skjønner dette er individuelt, men vil gjerne høre fra dere som har vært igjennom det samme 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg fungerte det ikke. Skulle ha flere behandlinger, men fikk en kjempereaksjon. Fulgte derfor magefølelsen og avsluttet behandlingen. Jeg fikk tilbake pengene jeg hadde betalt. Håper det vil fungere bedre på deg ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (8 minutter siden):

For meg fungerte det ikke. Skulle ha flere behandlinger, men fikk en kjempereaksjon. Fulgte derfor magefølelsen og avsluttet behandlingen. Jeg fikk tilbake pengene jeg hadde betalt. Håper det vil fungere bedre på deg ❤️ 

Takk for svar❤️. Jeg og har en dårlig magefølelse på dette, men får gå igjennom det denne gangen først. Skikkelig knudrete og hoven hud nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg gjør det ikke vondt, eller det kjennes ut som noen slipper gummistrikk på ansiktet. Det er ikke behagelig men det gjør meg ikke så mye. Hovner opp etterpå men det går ned etter en dag eller to, dog kan jeg være litt hoven om morgenen litt flere dager.

Jeg fikk flere behandlinger på sykehus først med en type laser som gjorde at jeg var rød og hovnet opp mer enn på hudklinikken jeg går til nå. Det er vel forskjellige lasere for når jeg er på hudklinikken så blir blodkarene som har fått laser på seg svarte i noen dager før de forsvinner. 

Ellers synes jeg laser hjelper mye! Har langt færre og kortere rosaceaanfall nå enn før, har heller ikke hatt anfall av rosacea type 2 siden jeg begynte med det, var det jeg var plaget med verst. Nå er det kun rødheten og sensitiv hud som plager meg av og til 

Anonymkode: c5ab9...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xena555 skrev (1 minutt siden):

Takk for svar❤️. Jeg og har en dårlig magefølelse på dette, men får gå igjennom det denne gangen først. Skikkelig knudrete og hoven hud nå. 

De prøvde å overbevise meg, til å ta ferdig behandlingene, nå husker jeg ikke hvor mange det var, men mulig 5? De var dyktige, og har masse erfaring, så jeg er trygg på at de hadde profesjonelt utstyr. Men jeg har veldig sensitiv hud, i tillegg til rosacea kan jeg få angioødem/elveblest, og til tider også seboreisk eksem og perioral dermititt. Jeg måtte endre kosthold. Totalt. Har også kuttet ut alkohol Rosecea blir ikke bedre med årene, men jeg har klart å holde det i sjakk. 
Jeg vet ikke om det kan skade å fortsette behandlingene, men les deg opp før du foretar deg noe mer, for jeg tror ikke dette er for alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke la deg skremme. Det er kjempevondt og tårene spretter, men det blir bedre etter hvert. Jeg synes den første gangen var verst. Den andre gangen var det ikke like vondt, og jeg hovnet ikke like mye. Det fungerer også veldig bra. Holder det i sjakk med laser 1-2 ganger i året.

Anonymkode: 8b46d...1f3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg fikk tre laserbehandlinger på St Olavs for noen år siden. 
Det var en hudlege som stod for behandlingen , og jeg ble mye bedre. 
Men må være veldig flink med solbeskyttelse på sommeren . 

Anonymkode: e3836...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benytter også nå noen produkter fra Elixir, som jeg synes hjelper mye ved utbrudd. Sulfactil Cleanser , Niactil 4% og Acticlear Gel

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det var smertefullt fullførte 2 behandlinger. Tredje gangen måtte jeg avbryte. Klarte ikke smertene. Har fått flere blodkar rundt hake, nese og kinn. Huff..

Anonymkode: 50a4e...335

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ikke la deg skremme. Det er kjempevondt og tårene spretter, men det blir bedre etter hvert. Jeg synes den første gangen var verst. Den andre gangen var det ikke like vondt, og jeg hovnet ikke like mye. Det fungerer også veldig bra. Holder det i sjakk med laser 1-2 ganger i året.

Tusen takk for svar. Ja, skal så klart se det an. Bare noen timer siden behandlingen enda, men ble overrasket over hvor vondt det gjorde. Har vel nervene på «utsiden». Gleder meg til å se et eventuelt resultat😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, det var smertefullt fullførte 2 behandlinger. Tredje gangen måtte jeg avbryte. Klarte ikke smertene. Har fått flere blodkar rundt hake, nese og kinn. Huff..

Oi, har du fått flere etter at du startet behandlingen? Det trenger vel ikke å være pga behandling da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg fikk tre laserbehandlinger på St Olavs for noen år siden. 
Det var en hudlege som stod for behandlingen , og jeg ble mye bedre. 
Men må være veldig flink med solbeskyttelse på sommeren . 

Tusen takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Tusen takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har du prøvd andre behandlinger for å forhindre utbrudd og rødhet? For meg fungerer det å behandle med krem og rens, heldigvis. Bruker produkter fra Elixir

Anonymkode: 77848...507

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du prøvd andre behandlinger for å forhindre utbrudd og rødhet? For meg fungerer det å behandle med krem og rens, heldigvis. Bruker produkter fra Elixir

Anonymkode: 77848...507

Jeg har SÅ god erfaring med de! Fikk de anbefalt av en hudpleier hos Beths, etter den mislykkede laser-behandlingen. 

Til TS, ikke sikkert du har samme sensitive og tynne hud som meg, jeg mener ikke å skremme deg. Det kan også hende de er flinkere nå og vet mer enn for 12 år siden, selv om jeg gikk til de "beste den gangen. Jeg forsøkte også å fjerne blodkar, men det kom tilbake igjen etter et års tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Er det IPL-laser du har tatt? Jeg har god erfaring med det for rosacea. Har tilsammen gjennomført over 10 behandlinger gjennom årene. Ja,  det er vondt men smerten er heldigvis kortvarig! Kjennes ut som å bli snappet hardt med et strikk, skvetter skikkelig til. Men holder ut siden jeg vet det kun er snakk om noen minutter med smerte. Huden hovner opp og er hoven noen dager, hjelper å kjøle ned samt ligge med hodet et par netter. Ikke tren cardio eller dusj/bad i veldig varmt på et par døgn. 

V-Beam har jeg også forsøkt mot rosacea, der var nedetiden mye verre med store blåflekker som ikke gikk bort på flere uker samt mer smertefullt under behandlingen. 

Anonymkode: 386c5...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (2 timer siden):

Jeg har SÅ god erfaring med de! Fikk de anbefalt av en hudpleier hos Beths, etter den mislykkede laser-behandlingen. 

Til TS, ikke sikkert du har samme sensitive og tynne hud som meg, jeg mener ikke å skremme deg. Det kan også hende de er flinkere nå og vet mer enn for 12 år siden, selv om jeg gikk til de "beste den gangen. Jeg forsøkte også å fjerne blodkar, men det kom tilbake igjen etter et års tid.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det IPL-laser du har tatt? Jeg har god erfaring med det for rosacea. Har tilsammen gjennomført over 10 behandlinger gjennom årene. Ja,  det er vondt men smerten er heldigvis kortvarig! Kjennes ut som å bli snappet hardt med et strikk, skvetter skikkelig til. Men holder ut siden jeg vet det kun er snakk om noen minutter med smerte. Huden hovner opp og er hoven noen dager, hjelper å kjøle ned samt ligge med hodet et par netter. Ikke tren cardio eller dusj/bad i veldig varmt på et par døgn. 

V-Beam har jeg også forsøkt mot rosacea, der var nedetiden mye verre med store blåflekker som ikke gikk bort på flere uker samt mer smertefullt under behandlingen. 

Anonymkode: 386c5...866

De kaller det fargelaser, så vet ikke om det er det du refererer til. Tok det på st. Olav. For meg kjennes det mer ut som tusen nålestikk. Men man må lide for skjønnheten😅 Nå kjennes det ut som at jeg har plastikk i ansiktet. Går nok over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er i hvert fall glad jeg var på en hudavd og fikk behandling 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Xena555 skrev (3 timer siden):

Oi, har du fått flere etter at du startet behandlingen? Det trenger vel ikke å være pga behandling da..

Nei, de kom igjen etter et år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...