Gå til innhold

Mat/transport/aktiviteter til tur, dekkes av bidrag ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei:)

jeg lurer , betaler bidrag for barna . Vi foreldre samarbeider ikke godt økonomisk da det alltid har vært tull med penger , så alt går via nav. Nå skal ett av barna på konfirmasjons tur og det koster . Jeg betalte halvparten av turen , da jeg ble lei maset , selv om den andre kan søke særtilskudd for konf utgifter. Nå får jeg igjen beskjed om å betale halvparten av summen de må betale for mat, drikke, aktiviteter på denne turen. Dette kommer utenom reise og opphold som allerede er betalt (jeg dekket 50% der )Skal dette dekkes under bidraget jeg allerede betaler ?

Er ikke noe vits å søke om særtilskudd for den andre parten til dette da utgiften må være høyere en 1950 for å få noe dekt, så jeg vet jeg kommer til å bli «krevd» for halvparten av denne summen også. Denne summen for mat og aktiviteter blir ca 1000/1100 pr foreldrer.

Håper noen vet noe, skal kontakte nav i morgen, men regner med synse svar fra de. Kan betale , er bare så utrolig lei maset om ett eller annet ekstra hele tiden, det er ganske ofte. 

Anonymkode: 405e8...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bidraget skal dekke det , bidraget skal dekke de nødvendige kostnader som er mat og drikke i det daglige. Så det bør jo være inkludert mat på turen. La nå vedkommende søke om dette via Nav, da får du krav fra dem om det skal dekkes av deg. Mottaker skal ikke ha tilskudd både fra Nav og bidragspliktige.

Men nå er dette barnet ditt, så du bør jo ha en interesse av å være med å betale for det når det skal på tur

Anonymkode: 87315...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stakkars barn oppi slike situasjoner. 

Anonymkode: 29274...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barna lider ingen nød. De er ikke involvert i oss voksnes diskusjoner om penger. Jeg betaler gladelig for barna og de blir vippset av meg støtt og stadig hvis de spør etter penger til lunsj, kino med venner o.l

grunnen til at jeg vil holde litt igjen er for hver eneste mnd kommer det en forespørsel om å dekke ett eller annet utenom bidraget personen mottar. Og dette maset vil jeg ha slutt på , jeg er lei og det er utrolig slitsom å ha denne diskusjon vær eneste mnd om mer penger når jeg allerede betaler ett bidrag .

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Barna lider ingen nød. De er ikke involvert i oss voksnes diskusjoner om penger. Jeg betaler gladelig for barna og de blir vippset av meg støtt og stadig hvis de spør etter penger til lunsj, kino med venner o.l

grunnen til at jeg vil holde litt igjen er for hver eneste mnd kommer det en forespørsel om å dekke ett eller annet utenom bidraget personen mottar. Og dette maset vil jeg ha slutt på , jeg er lei og det er utrolig slitsom å ha denne diskusjon vær eneste mnd om mer penger når jeg allerede betaler ett bidrag .

Kan du komme med eksempel på hva annet du blir spurt om? Hvor mye betaler du i bidrag og hvor mange barn?

Anonymkode: 35199...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...