AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Har en valp som har kommet i puberteten og den hopper opp på ryggen til en av de voksne hundene. Da svarer den at valpen skal la den være i fred men samtidig så kommer den tredje voksne hunden min hoppende mot den voksne hunden og angriper. Da går alle tre i krangel på hverandre og jeg klarer ikke å skille dem. De flyr på hverandre veldig alvorlig. Jeg har to voksne og en valp. Kommer valpen til å vokse dette av seg? Det har kun skjedd i dag. Jeg må ha valpen som byr opp til konflikt i ett bur. De to voksne går bra sammen men med en gang jeg tar ut valpen fra buret går valpen rett opp på ryggen til den ene av de voksne. Også skjer det på nytt. De to voksne er venner helt til valpen er løs. Kan heller ikke gå med alle på tur sammen så nå deler jeg de opp med de to voksne og valpen får alenetur. Kan hende valpen venter løpetid eller at hormonene går helt løpsk. Ikke vet jeg siden alt gikk så fint inntil nå. Valpen er 10 måneder. Noen som vet om dette er normalt oppførsel? Anonymkode: 263c0...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden Hvilke rase er det? Anonymkode: e7526...0ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden Ja, og det er normalt at de voksne hundene korrigerer valpens oppførsel. Får de sår av angrepene? Anonymkode: 86565...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden Ja det blir sår. Anonymkode: 263c0...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden Helt normalt! Dette er nok en uskyldig situasjon som føres til dominanskrangel. Siden det ennå er en valp så tror jeg at den hopper opp på hundene dine av to grunner, enten så inviterer den til lek eller så gjør den det fordi den er veldig glad/begeistret. Når en hund hopper opp på en annen på denne måten tiltrekker det seg andre hunder som kan se til å ''utfordre'' en av hundene, som da betyr at det er en misforstått situasjon. Som noen andre sa så er det normalt at eldre hunder korrigerer valpens oppførsel, det er også ekstremt bra for valpen når det kommer til sosiale settinger fordi den lærer hva som er rett og galt og hunder lærer best av hverandre. Anonymkode: 7c728...0e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt normalt! Dette er nok en uskyldig situasjon som føres til dominanskrangel. Siden det ennå er en valp så tror jeg at den hopper opp på hundene dine av to grunner, enten så inviterer den til lek eller så gjør den det fordi den er veldig glad/begeistret. Når en hund hopper opp på en annen på denne måten tiltrekker det seg andre hunder som kan se til å ''utfordre'' en av hundene, som da betyr at det er en misforstått situasjon. Som noen andre sa så er det normalt at eldre hunder korrigerer valpens oppførsel, det er også ekstremt bra for valpen når det kommer til sosiale settinger fordi den lærer hva som er rett og galt og hunder lærer best av hverandre. Anonymkode: 7c728...0e8 Men hvordan lærer den å bli sosial når de flyr på hverandre alle tre i en klynge og jeg klarer ikke å skille dem. Hva er rett og galt her? De biter seg fast i hverandre. Ikke bra. Håper de blir venner snart😔 Anonymkode: 263c0...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden Biter de fast uten å slippe? Hva slags rase er hundene? Det du kan gjøre er å forsøke best mulig å forhindre at valpen hopper opp på de andre hundene. Anonymkode: 7c728...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden Kan du ikke la den ene voksne være med valpen slik at valpen blir korrigert uten innblanding fra den andre voksne hunden? Anonymkode: c15af...fa9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden Valp må sosialiseres - men det vet du sikkert. Prøv å sos med noen andre hunder, som er sosialisert. Valpen skal settes på plass, det er helt naturlig, men ikke bites til blods. Min hadde satt kjeften over nakken til valpen, men det er bare for å korrigere(si ifra), aldri for å bite til blods. Mulig de andre hundene dine er dritlei valpen? Anonymkode: ddaa7...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden Ville holdt unna den voksne hunden som biter den andre voksne. Valpen har godt av å få korreks på oppførselen sin. Ute ville jeg holdt samme hunden i bånd, eventuelt bånd på valpen. Anonymkode: 05a18...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden Det er de to voksne hundene som biter hverandre mens valpen hopper på den ene. Når alle hundene er løse. Plutselig løper valpen bort til den ene voksne på ryggen. Og i neste sekund så kommer den eldste voksne som jeg antar er høyest rang. Den angriper da den andre voksne og vil skremme bort den fordi den tror at den har angripa valpen. Når den da skal skremme valpen. Valpen blir ikke bitt fordi den hopper opp på ryggen til den ene voksne mens de to voksne biter hverandre. Mens jeg da prøver å skille dem. Nå når valpen er i bur og den skal ut tar jeg på den bånd og går ut. Ser at den spretter og knurrer mot den av de to voksne som den hopper på ryggen til. Begge voksne trekker seg tilbake og rygger og holder seg på avstand. Også går jeg ut med valpen. Mens de to voksne er inne. Anonymkode: 263c0...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan du ikke la den ene voksne være med valpen slik at valpen blir korrigert uten innblanding fra den andre voksne hunden? Anonymkode: c15af...fa9 Det har jeg prøvd men den voksne hunden er for mild mot valpen. Valpen er altfor tøff. Den var tøff da jeg fikk den også mye tøffere enn de andre hundene jeg har noen gang hatt før tidligere. Den voksne hunden prøver så godt den kan å si ifra men valpen hører ikke etter. Tror de er dritt lei valpen begge to siden den ikke hører. Anonymkode: 263c0...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden På nettet står det kun om konflikter med fremmende hunder men nesten ingenting om konflikter mellom hunder i samme husstand. Hvorfor ikke det? Er det ikke ett problem? Anonymkode: 263c0...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå