ScarletWitch Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Hei jeg har en 11 år gammel katt som fikk diagnosen Diabetes i går. Jeg vet allerede at dette krever mange veterinær besøk noe og jeg vil ikke gi opp på katten men det blir veldig dyrt. I går betalte vi 11 800 hvor min far betalte mest. Jeg vil gjerne skaffe forsikring på han slik at vi kan få litt av disse veterinær besøkene dekt. Jeg var 11 når vi først fikk katten min så jeg var selvsagt ikke klar over at man skulle ha forsikring på den alderen. Det er feil at det ikke har blitt opprettet tidligere. Jeg vil gjerne opprette men vet ikke hvilken som er best, samtidig vet jeg ikke om de kan takke nei eller gjøre det dyrt for meg ettersom at han er 11 og har diabetes. Jeg er klar over at jeg ikke stiller godt men vil gjerne høre fra andre. Jeg er veldig i katten og vil prøve å få litt hjelp med å betale for da da mine foreldre allerede har betalt mye. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden ScarletWitch skrev (2 minutter siden): Hei jeg har en 11 år gammel katt som fikk diagnosen Diabetes i går. Jeg vet allerede at dette krever mange veterinær besøk noe og jeg vil ikke gi opp på katten men det blir veldig dyrt. I går betalte vi 11 800 hvor min far betalte mest. Jeg vil gjerne skaffe forsikring på han slik at vi kan få litt av disse veterinær besøkene dekt. Jeg var 11 når vi først fikk katten min så jeg var selvsagt ikke klar over at man skulle ha forsikring på den alderen. Det er feil at det ikke har blitt opprettet tidligere. Jeg vil gjerne opprette men vet ikke hvilken som er best, samtidig vet jeg ikke om de kan takke nei eller gjøre det dyrt for meg ettersom at han er 11 og har diabetes. Jeg er klar over at jeg ikke stiller godt men vil gjerne høre fra andre. Jeg er veldig i katten og vil prøve å få litt hjelp med å betale for da da mine foreldre allerede har betalt mye. Forsikring vil ikke dekke fremtidige utgifter tilknyttet diabetessykdommen ettersom det er oppdaget og utredet for før forsikring ble dekket. Anonymkode: 5377c...7d4 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden Jeg mener det står ganske spesifikt i de fleste forsikringer at de ikke dekker noe som allerede er en greie før forsikringen ble betalt. Dessverre. Sender mange varme tanker 💙💙 er ikke en enkel situasjon 💙💙 For Agria forsikringen jeg har mener jeg også at det var noe med den første måneden eller noe 🤔 Anonymkode: 09ae7...ad3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden la nå denne katten slippe alt styret, med bil og smerter og styr, og du slipper billigere unna, katter er det nok av! Anonymkode: ab4de...fd7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden ScarletWitch skrev (13 minutter siden): Hei jeg har en 11 år gammel katt som fikk diagnosen Diabetes i går. Jeg vet allerede at dette krever mange veterinær besøk noe og jeg vil ikke gi opp på katten men det blir veldig dyrt. I går betalte vi 11 800 hvor min far betalte mest. Jeg vil gjerne skaffe forsikring på han slik at vi kan få litt av disse veterinær besøkene dekt. Jeg var 11 når vi først fikk katten min så jeg var selvsagt ikke klar over at man skulle ha forsikring på den alderen. Det er feil at det ikke har blitt opprettet tidligere. Jeg vil gjerne opprette men vet ikke hvilken som er best, samtidig vet jeg ikke om de kan takke nei eller gjøre det dyrt for meg ettersom at han er 11 og har diabetes. Jeg er klar over at jeg ikke stiller godt men vil gjerne høre fra andre. Jeg er veldig i katten og vil prøve å få litt hjelp med å betale for da da mine foreldre allerede har betalt mye. Du kan ikke forsikre noe som allerede har oppstått, det er selve grunnstenen i forsikring, det du gjør er å dele risikoen med forsikringsselskapet, om du gjør dette er det forsikringssvindel! Anonymkode: ab4de...fd7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Du avliver katta. Setter seg ikke i gjeld pga dette punktum. Feiler folk Anonymkode: c3d9f...8a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden (endret) Jeg tok over en 7-8 år gammel katt for noen år siden. Skulle forsikre den, men fikk til svar at det ikke gikk an å tegne ny forsikring på så gamle katter. Mener grensa gikk på 7 år. Endret 9 timer siden av Meowmere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Kan også være vanskelig å forsikre en katt som er 11 år gammel. Dere ligger sånn sett dessverre dårlig an 😥 Håper det går bra med pus nå og at det ikke blir flere store kostnader 😕 Anonymkode: 730ab...ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): la nå denne katten slippe alt styret, med bil og smerter og styr, og du slipper billigere unna, katter er det nok av! Anonymkode: ab4de...fd7 Idioter som skriver på nettet, er det også nok av. Anonymkode: 65864...215 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden Meowmere skrev (Akkurat nå): Jeg tok over en 7-8 år gammel katt for noen år siden. Skulle forsikre den, men fikk til svar at det ikke gikk an å tegne ny forsikring på så gamle katter. Det samme fikk jeg så er nok få som gjør det, men tror agria har forsikring på katter uansett alder. Det er iallefall noe de reklamerer med. Ts får uansett ikke dekt noe i forhold til katten sin diabetes fremover da den er oppdage før forsikringsperiode. Anonymkode: 96dfe...611 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden Meowmere skrev (9 minutter siden): Jeg tok over en 7-8 år gammel katt for noen år siden. Skulle forsikre den, men fikk til svar at det ikke gikk an å tegne ny forsikring på så gamle katter. Mener grensa gikk på 7 år. Agria sier de ikke har aldersgrense. Prøvde akkurat å legge inn en katt født 12 januar 2014, og jeg fikk opp en pris. Jeg vet at mange forsikringsselskaper har maks aldersgrense, men ikke Agria. Men jeg mener å ha lest i vilkårene at de ikke dekker opp om sykdom som allerede er oppdaget 🥺 Anonymkode: 09ae7...ad3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Del Skrevet 9 timer siden Tviler, men du kan chatte med Agria når de åpner i morgen, eller bedre, ringe, og finne ut av det. Alder skal ikke være en hindring hos de, tror jeg. Jeg får i hvert fall opp et kostnadsoverslag når jeg legger inn fødelsdato for en 11 år gammel katt. Hvis det går an å tegne forsikring på en seniorkatt, så spørs det jo hvor ærlig du vil være... Hvis det da ikke er krav om helseattest fra veterinær før man tegner forsikring? Har ikke forsikret mine, så har ikke all verdens greie på dette. (Har nok av penger i bakhånd før noen skriker opp om uansvarlighet) Anonymkode: 65864...215 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Del Skrevet 9 timer siden Dette er et godt eksempel på at før man tar på seg ansvaret for et annet levende vesen må man sette seg ned og finne ut av om man faktisk har økonomi til dette. Og med økonomi gjelder det selvsagt også uforutsigbare situasjoner som sykdom/skader osv, for selv med forsikring er ikke dyrlege gratis og tusenlappene kan rulle. Og når det kommer til ditt spørsmål kan jeg godt gi et svar på det forsikringsselskapet jeg bruker og som jeg er veldig fornøyd med, men det vil ikke hjelpe deg i den situasjonen du er i nå da ingen forsikringsselskap vil kunne hjelpe deg med fremtidige utgifter knyttet til katten diabetes da sykdommen var sendt for degfør du opprettet forsikringen. Anonymkode: 34d93...aa8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette er et godt eksempel på at før man tar på seg ansvaret for et annet levende vesen må man sette seg ned og finne ut av om man faktisk har økonomi til dette. Og med økonomi gjelder det selvsagt også uforutsigbare situasjoner som sykdom/skader osv, for selv med forsikring er ikke dyrlege gratis og tusenlappene kan rulle. Og når det kommer til ditt spørsmål kan jeg godt gi et svar på det forsikringsselskapet jeg bruker og som jeg er veldig fornøyd med, men det vil ikke hjelpe deg i den situasjonen du er i nå da ingen forsikringsselskap vil kunne hjelpe deg med fremtidige utgifter knyttet til katten diabetes da sykdommen var sendt for degfør du opprettet forsikringen. Anonymkode: 34d93...aa8 Selvsagt, men det kan jo ikke ts noe for. Jeg er ellers for å gjøre folk oppmerksom på at kostnadene kan bli store men det hjelper jo ikke på situasjonen her. Anonymkode: 65864...215 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #15 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Selvsagt, men det kan jo ikke ts noe for. Jeg er ellers for å gjøre folk oppmerksom på at kostnadene kan bli store men det hjelper jo ikke på situasjonen her. Anonymkode: 65864...215 Nei selvsagt kan hun ikke det og jeg burde kanskje ha spesifisert det, Men jeg la også igjen kommentaren som en opplysning til eventuelt andre som trykker seg inn i tråden og ikke tenker over at utgiftene til et dyr er mer enn mat, utstyr etc og årlige helsesjekk hos veterinær. Anonymkode: 34d93...aa8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #16 Del Skrevet 8 timer siden https://www.agria.no/forsikring-og-skade/karenstid/ «Vær oppmerksom på at forsikringen ikke gjelder for sykdommer, skader eller andre skadehendelser som anses å være medfødte eller som har begynt å utvikle seg før forsikringen ble kjøpt» Anonymkode: 34d93...aa8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #17 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei selvsagt kan hun ikke det og jeg burde kanskje ha spesifisert det, Men jeg la også igjen kommentaren som en opplysning til eventuelt andre som trykker seg inn i tråden og ikke tenker over at utgiftene til et dyr er mer enn mat, utstyr etc og årlige helsesjekk hos veterinær. Anonymkode: 34d93...aa8 Joda. Det er jo nok av folk som lurer på om det er dyrt å ha katt. Jeg svarer alltid at det kan man ikke vite, det kan bli himla dyrt. Anonymkode: 65864...215 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #18 Del Skrevet 8 timer siden Dette blir som å forsikre huset etter at det har brent ned. Dessverre. Anonymkode: 3f442...c5c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #19 Del Skrevet 8 timer siden Dere må forsikre før dyret blir sykt det dekkes ikke sykdommer katten allerede har Anonymkode: fa371...978 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #20 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Forsikring vil ikke dekke fremtidige utgifter tilknyttet diabetessykdommen ettersom det er oppdaget og utredet for før forsikring ble dekket. Anonymkode: 5377c...7d4 Dette stemmer. Vår katt fikk diabetes da hun var 11, nå blir hun 16. ❤️ Det koster mye, veldig mye, også med forsikring. Vi har hatt Agria på henne hele tiden og de har dekket akkurat nok per forsikringsår (135 dager) til at vi ikke blir ruinert. En vanlig diakontroll (enkle blodprøver + langtidsblodsukker) er en del tusen. Agria dekker alt, betaler egenandel + 15%. I begynnelsen var det VELDIG mange veterinærbesøk da det ikke er lett å finne riktig dose og merke insulin. Vi har også hatt innleggelser grunnet føling, dette er veldig dyrt, men har nå stålkontroll på diabetesen og insulinmengden. Dessverre, dette kommer til å koste, men jeg håper ikke dere gir opp. ❤️❤️❤️ Vår pysejente har et fullverdig og godt liv, men det krevde mye av oss som eiere i begynnelsen (måtte måle henne hver 4 t i en uke to ganger, bla) men det er verdt det. Happy pys, happy matmor. Spør gjerne hvis det er noe ❤️ Anonymkode: c564a...3a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå