Gå til innhold

Er dette en lønn man kan leve på?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest cecilia
Haha. Det er mer eller mindre ingen studier som gir 450.000 i begynnerlønn, med mindre du har fått jobb i et høystatus konsulentfirma. Dette innlegget er tull og tøys :)

Hva vet du om det da? Kommer jo helt an på hva slags utdannelse det er snakk om. Vet om flere som har fått en slik begynnerlønn Men lite penger, er det absolutt ikke. Synes trådstarter skal være meget fornøyd med denne lønnen. Over gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Jeg blir sint  :frustrert:  Vi er sent i 20 årene og har nettopp sluttet studier.

En av oss har fått jobb med begynner lønn på 450 000 kr. Jeg var veldig glad, men nå sier min mor at det er dårlig lønn og at vi burde søke jobb et annet sted. Vi har slitt med økonomien som studenter og foreldre i mange år, og hatt veldig lite å leve på, hvordan kan hun da si at det ikke er bra begynner lønn, hun sa til og med at hun vet ikke åssen man kan overleve på så lite.

Er dette sant? Er det virkelig en så drit dårlig begynnerlønn? :overrasket:

Det er mulig det er en dårlig begynnerlønn for din mor?

Det slår meg også at hvis du er såpass voksen at du er i stand til å skaffe deg selv en jobb med begynnerlønn på kr. 450.000,- at du kanskje burde være "smart nok" / oppdatert nok på jobb/utdanning/karriere/lønn? Eller at du kanskje ville ha spurt din mor hva slags erfaring hun har som tilsier at hun synes det er lite?

På bakgrunn av det, synes jeg ditt innlegg høres litt useriøst ut.

Når det er sagt: hvis vi skal sammenlikne med hva gjennomsnittslønnen for en norsk industriarbeider var i 2004, så var den ca. på kr. 331.000,-

Gjennomsnittslønnen til en norsk vanlig arbeider med i snitt 3 års høyere utdanning ligger på ca. 320.000,- - 350.000,-

Hvis du sjekker gjennomsnittslønnen for din jobb/ditt yrke eller for folk med din type utdanning, så vil du finne ut av din nybegynnerlønn er for lav. Ta en telefon til ditt forbund, hvis du har tilgang på et.

Selv har jeg 6 års høyere utdanning, og tjener bare 300.000,- i en kommune. Det er selvfølgelig alt for lite! Men jeg søker nå jobber i det private næringsliv og forventer da en lønn på ca. 430.000,- til å begynne med.

For meg høres det ut som om du har en helt rimelig nybegynnerlønn.

Om du kan leve av den? Det synes jeg nesten du bør være i stand til å fionne ut av selv, jeg antar at du med en slik type jobb klarer å regne inntekter opp mot utgifter som du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er mulig det er en dårlig begynnerlønn for din mor?

Det slår meg også at hvis du er såpass voksen at du er i stand til å skaffe deg selv en jobb med begynnerlønn på kr. 450.000,- at du kanskje burde være "smart nok" / oppdatert nok på jobb/utdanning/karriere/lønn? Eller at du kanskje ville ha spurt din mor hva slags erfaring hun har som tilsier at hun synes det er lite?

Alltid skal folk legge til slike kommentarer   :sur: , du har ikke peiling på vår bakgrunn så ti stille med deg om modenhet voksenhet og og smarthet etc... Du hakke peil! 

På bakgrunn av det, synes jeg ditt innlegg høres litt useriøst ut.

Helt greit det er det lov til å tro.

Når det er sagt: hvis vi skal sammenlikne med hva gjennomsnittslønnen for en norsk industriarbeider var i 2004, så var den ca.  på kr. 331.000,-

Gjennomsnittslønnen til en norsk vanlig arbeider med i snitt 3 års høyere utdanning ligger på ca. 320.000,- - 350.000,-

Har nok en del høyere utd. enn det der da.

Hvis du sjekker gjennomsnittslønnen for din jobb/ditt yrke eller for folk med din type utdanning, så vil du finne ut av din nybegynnerlønn er for lav. Ta en telefon til ditt forbund, hvis du har tilgang på et.

Jeg har undersøkt, og lønnen er i samsvar med det, kanskje litt under Ja... men det er da uansett til å leve på, og vi vil ha stabilitet etc.. Vi har ikke tenkt å søke annet sted og er fornøyd. Men kanskje andre med samme bakgrunn tjener millioner, hva vet jeg... 

Selv har jeg 6 års høyere utdanning, og tjener bare 300.000,- i en kommune. Det er selvfølgelig alt for lite! Men jeg søker nå jobber i det private næringsliv og forventer da en lønn på ca. 430.000,- til å begynne med.

For meg høres det ut som om du har en helt rimelig nybegynnerlønn.

Om du kan leve av den? Det synes jeg nesten du bør være i stand til å fionne ut av selv, jeg antar at du med en slik type jobb klarer å regne inntekter opp mot utgifter som du har?

Ja, håper det, men vi har jo ingen ønske om å slite, er det noen som har det?

Endret av orakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Syns du bør være fornøyd med en nybegynnerlønn på 450 000,-.

Endret av Remyline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper

Er man redd for å slite med en begynnerlønn på 450 000, tviler jeg sterkt på at man har vært student i mange år. For hadde en vært student, ville en vært kjempe glad for å få en slik lønn, for den er jo drastisk høyeren enn det en tjener som student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man redd for å slite med en begynnerlønn på 450 000, tviler jeg sterkt på at man har vært student i mange år. For hadde en vært student, ville en vært kjempe glad for å få en slik lønn, for den er jo drastisk høyeren enn det en tjener som student.

:klappe::klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

450 000 i nybegynnerlønn er veldig bra, og det er kanskje en 2-3% av siv.ing-studenter som får en slik startlønn. De eneste jeg kjenner til som har fått en tilsvarende startlønn er doktorander som har startet å jobbe i firmaer som har sponset deres dr.grader. En slik startlønn tilhører sjeldenhetene, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg har høyere utdanning og 20 års ansiennitet, men må nok pent være fornøyd med 2/3 av begynenrlønna di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken planet lever moren din på??????

Jeg tviler også på at du egentelig lurer på om lønnen er bra...

Om du bare ville skryte kunne du jo bare gjordt det....

Endret av monikabrx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren din hørtes bortskjemt ut, du kan jo spørre henne hva hun hadde forventet i begynnerlønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Humlen¤

HVorfor fikk jeg ikke skrive at dette var ett tulleinnleg, når flere andre har skrevet det? DET ER jo TYDLIGVIS det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

:overrasket:

:overrasket: dårlig lønn??

Jeg var riktig nok ufaglært, men hadde en lønn på ca 180000,- .........

Jeg overlevde FINT!!!!!!!!

:overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Føler med deg

Ja, jeg synes din begynnerlønn er noe under gjennomsnittet. Jeg tror nok at du kan klare deg akkurat på en slik lønn, men du se an hvordan det går :)

Jeg vil anbefale deg å kanskje forsøke lønnsforhandlinger, slik at du kan få skrudd grunnlønnen opp vesentlig! Det kan være verdt et forsøkt hvertfall. Lykke til!

:klappe::klappe::Nikke::Nikke::Nikke::flagg:

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...