Gå til innhold

Når bør man følge opp kudnen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, en kunde måtte avlyse timen sin på mandag og spurte når jeg hadde tilgjengelig timer denne uken. De datoene jeg skrev kunne han ikke, så så jeg nå at jeg plutselig kunne en time i morgen - har sendt ham melding, men ikke fått svar - når er det innenfor å følge opp på meldingen? sendte meldingen 12:06, ser at han har lest den 13.50. Vil ikke være for masete, men er jo samtidig arbeidsdagen min det er snakk om - så vil jo ha en avklarering.

Anonymkode: 06786...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei, en kunde måtte avlyse timen sin på mandag og spurte når jeg hadde tilgjengelig timer denne uken. De datoene jeg skrev kunne han ikke, så så jeg nå at jeg plutselig kunne en time i morgen - har sendt ham melding, men ikke fått svar - når er det innenfor å følge opp på meldingen? sendte meldingen 12:06, ser at han har lest den 13.50. Vil ikke være for masete, men er jo samtidig arbeidsdagen min det er snakk om - så vil jo ha en avklarering.

Anonymkode: 06786...042

Personlig svarer jeg med engang, så fort jeg har tid og mulighet. Men kan jo hende vedkommende er opptatt, og må sette ned og se over kalenderen sin. Send en melding klokken 21 om du fortsatt ikke har hørt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Intet svar betyr nei. Behold timen som ledig. Om noen andre vil ta den så er det førstemann til å faktisk booke timen. 

Anonymkode: 5230c...2f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hudpleier,  og har ofte kunder som står på venteliste i tilfelle det blir en avbestilling. Jeg bruker å sette en tidsfrist på å gi svar. Hvis jeg sender sms klokka 09 om at jeg har fått ledig klokka 15 den dagen, gir jeg svarfrist til klokka 11. Hører jeg ikke fra dem innen da fjerner jeg reservasjonen og åpner opp for at andre kan ta timen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
chi skrev (18 minutter siden):

Jeg er hudpleier,  og har ofte kunder som står på venteliste i tilfelle det blir en avbestilling. Jeg bruker å sette en tidsfrist på å gi svar. Hvis jeg sender sms klokka 09 om at jeg har fått ledig klokka 15 den dagen, gir jeg svarfrist til klokka 11. Hører jeg ikke fra dem innen da fjerner jeg reservasjonen og åpner opp for at andre kan ta timen. 

Tusen takk for godt svar. Jeg jobber som freelancer og i utgangspunktet så pleier alle å ha faste avtaler, de som ikke har - tar kontakt ved behov og da fikse vi tid. Når jeg har ledig tid, så tar jeg kontakt med kunder for å fylle den opp. Noen svarer aldri. Men kanskje fint å sette tid. Han har fortsatt ikke svart og klokken nærmer seg 19. vil ikke være for masete heller, vil ikke risikere å miste ham som kunde. Vanskelig i disse dager 

Anonymkode: 06786...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...