Gå til innhold

Venninne ble skuffet

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ei bestevenninne. Vi har kjent hverandre i over 20 år. Og vi snakker om alt og nesten hver dag. Før jul traff jeg en fyr som jeg har vært på noen date med. Dette har jeg ikke fortalt min venninne før på søndag. Da ble hun skuffet over at jeg ikke fortalte det med en gang. Forteller dere deres bestevenninner sånne ting med en gang? 

Anonymkode: 5f548...1b3

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Noen er slik, jeg tror de er veldig usikre og trenger konstante bekreftelser på at de er inkludert. Helt normalt å holde ting for seg selv dersom du ønsker det, jeg hadde aldri forventet at noen fortalte meg ting før de var klare til det. Jeg forteller mine venninner ting fortrolig dersom jeg ønsker og har behov for det, ikke fordi jeg har plikt til det. Slik oppfører de seg mot meg også. 

Anonymkode: 38b03...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er litt merkelig å holde sånne ting skjult for en bestevenninne.

Anonymkode: 064b9...7b8

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Synes det er litt merkelig å holde sånne ting skjult for en bestevenninne.

Holdte det ikke akkurat skjult, men har bare ikke nevnt det 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts fortalte venninnen noe spennende fra livet sitt, som hun ønsket å dele og tenkte nok dette skulle være gøy å snakke om.  Venninnen vridde så på det, og fikk det til å handle om henne, og at hun er såret over å ikke være inkludert. Dette handlet ikke om henne. Noen mennesker vrir på alt. Hun burde gledet seg på ts sine vegne, og sagt « så gøy! Fortell meg alt!» eller noe i den stilen. 

Anonymkode: 38b03...67f

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde nok vært litt skuffet siden dere snakker hver dag om det meste. Ofte vil man jo dele sånne spennende ting, så da kan man bli litt skuffet når man ikke har fått tatt del i det. Men det er selvfølgelig helt opp til deg å dele men de du vil.

Anonymkode: 3c6ea...b37

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette er en ikke sak....

Jeez...

Anonymkode: cfb38...95f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en veninne som er litt sånn. Hun mente det var dårlig gjort at jeg skulle på sydentur, fordi jeg hadde ikke flydd før i starten av 20årene, og hun ville være den som så reaksjonen min.... wtf liksom. Jeg hadde ingen flyskrekk eller noe betenkeligheter med å fly. 

Hun ville også være den som fikk vite først når sønnen min var født, men det fikk hun ikke. Det er rart at noen mener de har enerett på slike ting.

Anonymkode: e0ce0...0f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Venninnen din er skikkelig barnslig. Å dele og analysere ALT om gutter var noe vi gjorde som tenåringer. 

Det er noe fint med gryende forelskelse. Å bare ha det med daten. 

Anonymkode: 98774...f9b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor fortalte du henne ikke om det da? Om dere snakkes så og si hver dag, så skjønner jeg om hun syns det er litt rart at du ikke kom på å nevne dette.

Anonymkode: eb5ec...a4f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor fortalte du henne ikke om det da? Om dere snakkes så og si hver dag, så skjønner jeg om hun syns det er litt rart at du ikke kom på å nevne dette.

Må man dele absolutt alt da? Forelskelse, graviditet i tidlig fase, mulig sykdom.. Det er mye jeg trenger litt tid på å bearbeide enten alene, eller med partner. Både positive og negative ting. 

Det handler ikke om mine venner, men hva jeg trenger. På tilsvarende måte forventer ikke jeg å vite alt om mine venner heller. Nå feks har jeg ei venninne som vil holde kjønnet på fosteret hemmelig. Helt ok, vi får vite det tidsnok 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og vi snakker om alt og nesten hver dag.

Dere snakker ikke om alt siden du har ventet så lenge med å fortelle om denne karen. Kan jo skjønne hun er skuffet siden antakelsen er at dere faktisk snakker om alt, når dere ikke gjør det. Selv om det kommer fram på sikt, kommer det ikke fram i øyeblikket. 

Hun delte bare følelsen sin med deg, dere snakker jo om alt. Hvorfor er det da ikke greit at hun forteller at hun er skuffet? 

Anonymkode: 47f0a...748

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt rart at voksne folk har BESTEvenninne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Min venninne fortalte ikke at hun skilte seg før 6 mnd etterpå. Mannen hadde reisejobb og var kun hjemme i helgene så han traff jeg ikke så ofte. Jeg ble skuffet ja, hun var min forlover og vi hadde hengt tett sammen siden barneskolen.

Anonymkode: 8943b...d62

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Holdte det ikke akkurat skjult, men har bare ikke nevnt det 

Synes fortsatt det er rart å holde noe sånt skjult når du sier at dere snakker om alt, og snakker sammen nesten hver dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Stor pike skrev (8 minutter siden):

Jeg synes det er rart med voksne mennesker som skal rakke ned på folk som har bestevenninner. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Må man dele absolutt alt da? Forelskelse, graviditet i tidlig fase, mulig sykdom.. Det er mye jeg trenger litt tid på å bearbeide enten alene, eller med partner. Både positive og negative ting. 

Det handler ikke om mine venner, men hva jeg trenger. På tilsvarende måte forventer ikke jeg å vite alt om mine venner heller. Nå feks har jeg ei venninne som vil holde kjønnet på fosteret hemmelig. Helt ok, vi får vite det tidsnok 

Man må ingenting. Dessuten spurte jeg TS, ikke deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Stor pike skrev (44 minutter siden):

Så rart du synes det. Det er da bare fint at man er så heldig.

Anonymkode: e0ce0...0f9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sier det sjelden til mange i begynnelsen, og jeg velger jo selv hvem. Handler ikke alltid om dem, bare om at jeg ikke orker å fortelle det til hele verden for tidlig hvis det skulle skjære seg. Men noen tror jo åpenbart også at man skal gifte seg etter den første kaffedaten, og de blir stort sett alltid informert sist. 

Anonymkode: c0737...85b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spurte henne om dette. Hun sa at jeg forteller henne alt med engang når jeg opplever neddurer, så da trodde hun at jeg fortalte dette også. Kan forstå henne litt. Det er hun som får alt når jeg har det vanskelig 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...