AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Vår bil ble påkjørt mens den stod parkert. Skadene er så omfattende at den dessverre må kondemneres. Vi har fått et pristilbud på erstatning fra forsikringsselskapet, der det spesifiseres at det skal følge med 2 sett dekk på felg og 2 nøkler. Så langt alt greit. Men for litt over 1 år siden fikk jeg montert LED-bar på bilen, inkludert brytere inni kupéen etc. Dette ble gjort av merkeverkstedet der jeg kjøpte bilen ny, og kostet nesten 19.000 kr. Det jeg lurer på er: Kan man få erstatning for slikt i verdivurderingen av bilen? Altså at beløpet man får fra forsikringsselskapet for eksempel høynes med 5.000 kr pga. LED-baren? Har også lurt på hva som skjer med kondemnerte biler. Selges de videre fra forsikringsselskapet til en "skraphandler", som plukker deler og ev. selger videre? Anonymkode: afe82...0a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det jeg lurer på er: Kan man få erstatning for slikt i verdivurderingen av bilen? Altså at beløpet man får fra forsikringsselskapet for eksempel høynes med 5.000 kr pga. LED-baren? Ja, det bør du få! Du har sikkert også kvittering for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vår bil ble påkjørt mens den stod parkert. Skadene er så omfattende at den dessverre må kondemneres. Vi har fått et pristilbud på erstatning fra forsikringsselskapet, der det spesifiseres at det skal følge med 2 sett dekk på felg og 2 nøkler. Så langt alt greit. Men for litt over 1 år siden fikk jeg montert LED-bar på bilen, inkludert brytere inni kupéen etc. Dette ble gjort av merkeverkstedet der jeg kjøpte bilen ny, og kostet nesten 19.000 kr. Det jeg lurer på er: Kan man få erstatning for slikt i verdivurderingen av bilen? Altså at beløpet man får fra forsikringsselskapet for eksempel høynes med 5.000 kr pga. LED-baren? Har også lurt på hva som skjer med kondemnerte biler. Selges de videre fra forsikringsselskapet til en "skraphandler", som plukker deler og ev. selger videre? Anonymkode: afe82...0a3 Du tar en telefon til merkeforhandler og forhører deg der. Anonymkode: 4c18e...05b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du tar en telefon til merkeforhandler og forhører deg der. Anonymkode: 4c18e...05b Har de noe med dette å gjøre da? Anonymkode: afe82...0a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden LeneXCII skrev (14 minutter siden): Ja, det bør du få! Du har sikkert også kvittering for dette. Har du noe juridisk eller sedvane om dette som jeg kan referere til? Anonymkode: afe82...0a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du noe juridisk eller sedvane om dette som jeg kan referere til? Nei, det har jeg ikke, dessverre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden Hvis LED-baren er ødelagt i kollisjon e.l. kan du diskutere det med selskapet. Hvis den er hel må du skru den av og selge den på FINN Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har de noe med dette å gjøre da? Anonymkode: afe82...0a3 De har erfaring……men det var bare et råd, du trenger ikke følge mine råd, jeg har «bare» fått hevet kjøp på en bil..🚘 Anonymkode: 4c18e...05b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #9 Del Skrevet 15 timer siden Har vært gjennom det samme. Kjøpte nye vinterdekk og 1 mnd etterpå ble vi påkjørt og bil ble for dyr å reparere. Prøvde å få mer enn bilen var verdt pga de nye dekkene, men det gikk ikke Anonymkode: 9d9bf...8a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #10 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Har også lurt på hva som skjer med kondemnerte biler. Selges de videre fra forsikringsselskapet til en "skraphandler", som plukker deler og ev. selger videre? Anonymkode: afe82...0a3 Noen av de selges til skraphandlere med verkstedet så blir de fiksa opp der og solgt for en grei pris. Jeg har eid noen slike. Anonymkode: c820e...114 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Har vært gjennom det samme. Kjøpte nye vinterdekk og 1 mnd etterpå ble vi påkjørt og bil ble for dyr å reparere. Prøvde å få mer enn bilen var verdt pga de nye dekkene, men det gikk ikke Anonymkode: 9d9bf...8a1 Dekk blir kanskje noe annet enn ekstrautstyr, siden 2 sett dekk på felg skal følge bilen og derfor er inkludert? Anonymkode: afe82...0a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Del Skrevet 15 timer siden spinner skrev (48 minutter siden): Hvis LED-baren er ødelagt i kollisjon e.l. kan du diskutere det med selskapet. Hvis den er hel må du skru den av og selge den på FINN Ja, den er hel. Men hvordan den skrus av og demonteres har jeg ikke kunnskap om. Blant annet er det jo 2 knapper inni kupéen. Har sendt henvendelse til forsikringsselskapet om noe av verdien kan kompenseres. Blir svaret nei så tenker vi å demontere selve LED-baren, og klippe av ledningen. Anonymkode: afe82...0a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Har vært gjennom det samme. Kjøpte nye vinterdekk og 1 mnd etterpå ble vi påkjørt og bil ble for dyr å reparere. Prøvde å få mer enn bilen var verdt pga de nye dekkene, men det gikk ikke Anonymkode: 9d9bf...8a1 Leverte du de nye vinterdekkene med bilen, eller kjøpte du de dårligste hjulene man kan få hos hugger for en hundrelapp og slang med dem? Anonymkode: 0068e...4bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 15 timer siden #14 Del Skrevet 15 timer siden Her ba de nå ikke om de dekkene som stod hjemme. Vi fikk mld om at vi kunne skru selv av ekstra lys osv som var ekstra utstyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #15 Del Skrevet 14 timer siden Om ekstrautstyr dekkes eller ikke skal stå spesifisert i forsikringen din. Det krever gjerne superforsikring for å få det dekket. Anonymkode: f000c...b8f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #16 Del Skrevet 13 timer siden Kommer ann på forsikringa du har, så les betingelsene der. I min så står det at jeg får dekket fastmontert ekstrautstyr for in til 40.000,- Anonymkode: 09392...215 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #17 Del Skrevet 13 timer siden Fikk bilen min kondemnert i fjor, jeg fikk en ok sum som tilbud, men jeg sa at jeg hadde nye vinter og sommerdekk, samt brukt mange tusen på lakk og vedlikehold av bilen. Da la de på 10 000 kr ekstra uten å mukke. Bilen var ikke verdt mer enn 100 000 kr da. Anonymkode: b3b5d...d5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #18 Del Skrevet 12 timer siden Takk for godt råd om å se nærmere på forsikringsbetingelsene! Min forsikring dekker: "Fastmontert tilbehør (f.eks. takboks) som det er lovlig å ha på kjøretøyet. Foliering regnes også som fastmontert tilbehør. Med Bil Ekstra erstattes inntil 50 000 kr. Med Delkasko erstattes inntil 10 000 kr." (Jeg har "Bil Ekstra") Denne skal jeg bruke som argument ja! Også krysser jeg fingrene 🙂 Anonymkode: afe82...0a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #19 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for godt råd om å se nærmere på forsikringsbetingelsene! Min forsikring dekker: "Fastmontert tilbehør (f.eks. takboks) som det er lovlig å ha på kjøretøyet. Foliering regnes også som fastmontert tilbehør. Med Bil Ekstra erstattes inntil 50 000 kr. Med Delkasko erstattes inntil 10 000 kr." (Jeg har "Bil Ekstra") Denne skal jeg bruke som argument ja! Også krysser jeg fingrene 🙂 Anonymkode: afe82...0a3 Det hadde jeg absolutt brukt som argument ja, jeg hadde ikke gitt meg overhodet egentlig, om det står såpass klart. En LED-bar/ekstralys er uten tvil regnet som (og ER) fastmontert tilbehør, i tillegg til at det er lovlig. Jeg antar i hvert fall det, da uttrykningskjøretøy i distriktet blant mange andre har dette montert. Anonymkode: 94e82...a6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #20 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det hadde jeg absolutt brukt som argument ja, jeg hadde ikke gitt meg overhodet egentlig, om det står såpass klart. En LED-bar/ekstralys er uten tvil regnet som (og ER) fastmontert tilbehør, i tillegg til at det er lovlig. Jeg antar i hvert fall det, da uttrykningskjøretøy i distriktet blant mange andre har dette montert. Anonymkode: 94e82...a6f Ja, da jeg kjøpte LED-bar var jeg ute etter "mest mulig lumen" 😄 Og da viste de meg i brosjyre noen som var ulovlige ("bruk på egen risiko"), og andre som var lovlige. De forsikret at den jeg kjøpte var lovlig. (Får tro de ikke lurte meg!) Anonymkode: afe82...0a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå