Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Wasabi
Skrevet

I det siste har det slått meg hvor ofte kronprinsesse Mette Marit kler seg i sort og mørkt helt pregløst tøy når hun viser seg frem, og hvor lite jentete prinsesse Ingrid Alexandre blir kledd opp. I bildene fra dåpen i går (jeg så bildene inne på Dagbladet nett nå) ser jeg at nesten "alle" utenom dronning Sonja er mørkkledd og lite pyntet. Er dette bevisst siden prins Sverre Magnus ikke er direkte tronfølger eller er det fordi de har sluttet å pynte seg? Mye rart jeg skal bli opptatt av.. Men dette har jeg altså fundert på! :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Chrizzy
Skrevet

Jeg har ikke sett dåpen, har ikke sett de så mye egentlig. Men jeg husker at jeg så på tv da de var faddere, tenkte på det der med svarte klær. MM hadde helt svarte klær og svart hatt, det minnet meg mer om et begravelse antrekk. Mora til dåpsbarnet hadde en frisk blå drakt på seg. Dåp er jo en glad dag... Men hun er vel sikkert veldig glad i svart da...

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er nok kanskje ikke sort, men blått. Men en altfor mørk blåfarge, den ser sort ut, det er jeg enig i

Gjest Gjest
Skrevet

At sort er en farge for sorg, er ikke riktig. Om man tenker seg om, så var brudekjoler i utgangspunktet sort. At vi i nyere tid har begynnt å bruke sort som sørgefarve, betyr vel ikke at de som bærer det, sørger?

Sort er en flott farve, og det er jo dåpsbarnet som skal være i fokus, ikke de andre.....

Det er ihvertfall min mening, men jeg bruker jo nesten bare sort da, men jeg sørger ikke av den grunn! :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

"Så lite jentete"???

Hva betyr det?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har fargesterke klær i min garderobe. Men skal jeg i selskap så går jeg stort sett i sort.

Gjest Donna
Skrevet
I det siste har det slått meg hvor ofte kronprinsesse Mette Marit kler seg i sort og mørkt helt pregløst tøy når hun viser seg frem, og hvor lite jentete prinsesse Ingrid Alexandre blir kledd opp. I bildene fra dåpen i går (jeg så bildene inne på Dagbladet nett nå) ser jeg at nesten "alle" utenom dronning Sonja er mørkkledd og lite pyntet. Er dette bevisst siden prins Sverre Magnus ikke er direkte tronfølger eller er det fordi de har sluttet å pynte seg? Mye rart jeg skal bli opptatt av.. Men dette har jeg altså fundert på!  :ler:

Jeg har ikke mye sans for Mette-Marit - men Prinsesse Ingrid Alexandra er fint kledd synes jeg. Det er rett og slett befriende å se en jente uten rosa ... Det virker som om enkelte mødre går bananas i rosa når de får en datter. Da er plutselig alt rosa og ungen går kledd i rosa hver dag ... Ingrid Alexandra er finere kledd enn de fleste småjenter jeg ser rundt omkring.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har ikke mye sans for Mette-Marit - men Prinsesse Ingrid Alexandra er fint kledd synes jeg. Det er rett og slett befriende å se en jente uten rosa ... Det virker som om enkelte mødre går bananas i rosa når de får en datter. Da er plutselig alt rosa og ungen går kledd i rosa hver dag ... Ingrid Alexandra er finere kledd enn de fleste småjenter jeg ser rundt omkring.

Enig, hun er et vakkert barn med bra klesstil! :klappe:

Skrevet

Nå har vel Mette-marit alltid kledd seg "konservativt" etter at hun ble en del av kongefamilien? Men jammen om jeg vet hvorfor de bruker så mye sort? Kanskje for å unngå at det blir så mye prat om klærne deres og terningkast i avisa og slikt? Ikke at det ser ut til å fungere i tilfellet! ;)

Men hatten til Martha var iallefall morsom, så ut som den var tatt ut av et eventyr! Og like morsomt var det da en av barna slo henne i hodet midt under dåpen så hatten fikk seg en knekk! :ler:

Skrevet

Jeg tenkte akkurat på det samme (Milde Moses - har jeg virkelig ikke annet å ta meg til :rodme: )

Jeg trodde man holdt seg unna sort i barnedåp, på samme måte som man gjør i bryllup. Dessuten er det da vel vanlig å kle seg i lyse, lette farger når man feirer et lite barn? Og Mette-Marit som er så utrolig lekker i isblått, hvorfor valgte hun ikke det?

Når det gjelder de minste prinse(sse)barna lar jeg meg stadig overraske over hvor lite gjennomført påkledningen er. Hvorfor kles de ikke i matchende klær til fotografering etc. "Alle" andre (?) tenker jo på denslags når de skal ta bilde av de små, men altså ikke de kongelige. Skrekkeksempelet var julefotograferingen, da hvert barn (og voksen) hadde sine farger og sin stil som overhodet ikke passet til de andre. Bildene ble veldig uryddige :frustrert:

Nå var jo alle de små veldig søtt kledd i dåpen da, den skal de ha!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes nå ikke hatten til Märtha var fin! Den liknet en stor sopp.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor mye jeg enn vil er jeg ikke i stand til å bli virkelig opprørt over at andre mennesker har en annen klessmak enn meg. :ler:

Men bare sånn for moro skyld. Hva vil det si å kle seg jentete? Rosa?

Hva betyr lite pyntet i denne sammenhengen? Mangel på glitter og fjas? Jeg mener smaken er jo forskjellig, ikke sant?

Selv kan jeg godt kle meg i gult og rødt og sterke farger. Bohemaktige skjørter og flagrende topper om jeg føler for det en dag. Men skal jeg kle meg opp for en anledning da blir det konservativt og ofte mørke farger for min del. Paljettene glimrer med sitt fravær.

Gjest gjest1
Skrevet

Den der evinnelige sortheten til folk flest er ganske trist synes jeg...

Det blir liksom en trygg "farge" for folk.. man er garantert å bli borte i mengden om man kler seg i sort - alle andre gjør det jo også.

Jeg er utdannet fargekonsulent og får helt mark av at gud og hverman mener de ser bra ut i sort. Folk flest gjør faktisk ikke det... det er en trist farge som absolutt ikke fremehever annet enn skygger og linjer i ansiktene, og stjeler oppmerksomheten fra et kanskje pent ansikt.

Det krever ganske store kontraster i personens egne farger for at sort skal se lekker ut.

Skrevet

MM så i hvertfall ganske så trist ut i sort... jeg sammenligner med danskeprinsens dåp, hvor Mary var helt nydelig i blått, med en stilig hattesak.....

Mette Marit burde gjerne vært med Mary på shopping.....

Gjest Gjest
Skrevet

Enig, Mette-Marit kunne lære utrolig mye fra Mary!

Skrevet

Mette-marit er utrolig kjedelig! Hun burde virkelig få freshe seg opp litt. Altid i kjedelige klær,ser jo ut som en gammel dame. Og det kjedelige håret da..

Men den lille prinsessen er jo søt..

Gjest Gjest
Skrevet
man er garantert å bli borte i mengden om man kler seg i sort

Det krever ganske store kontraster i personens egne farger for at sort skal se lekker ut.

:) Det at jeg eventuelt forsvinner i mengden synes jeg egentlig ikke er noe problem i selskapssammenheng da det ofte dreier som om jobb eller familie og folk finner meg om de vil meg noe.

Og noen av oss har da også det som skal til for å bære sort. :) Uten at man nødvendigvis er noen knock out av den grunn. Men har fargene og kontrastene som du henviser til. Jeg er enig i at bleke blondiner kan virke litt blodfattige i sort.

Gjest gjest1
Skrevet
:) Det at jeg eventuelt forsvinner i mengden synes jeg egentlig ikke er noe problem i selskapssammenheng da det ofte dreier som om jobb eller familie og folk finner meg om de vil meg noe.

Og noen av oss har da også det som skal til for å bære sort.  :) Uten at man nødvendigvis er noen knock out av den grunn. Men har fargene og kontrastene som du henviser til. Jeg er enig i at bleke blondiner kan virke litt blodfattige i sort.

Ikke bare de bleke blondinene, men alle som naturlig er varm i sine egne toner..

Gjest Gjest
Skrevet
Ikke bare de bleke blondinene, men alle som naturlig er varm i sine egne toner..

Tror det er litt delte meninger om sort. Satt akkurat og så et modellprogram på tv3. En eller annen guru fra Dolce og Gabbana og et trendy mote magasin som sa; "dersom i tvil, gå for sort. Den er trygg. Alle ser bra ut i sort."

Smaken er forskjellig og bra er nå det da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...