Gå til innhold

Jeg trenger litt hjelp nå for holde meg unna han🙈🥲

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har skrevet her inne før for har hatt forhold med en mann som har behandla meg virkelig virkelig dårlig med narsissistiske trekk 🙈

i går tok han kontakt med meg🥲

han grein og grein.sa han hadde hatt panikk anfall i en uke og savna meg så sårt.han hadde nå tatt kontakt med lege og skulle gå til psykolog.

han hadde også begynt trene , få stell på huset.fått ro mellom han og ex kona .han nekta fortsatt på at to ulike dating profiler som er blitt funnet på han er andre som har oppretta å han visste ingenting om dette🙈 den ene er Facebook dating app.

han sa han var helt nede etter han mista meg🙈 at han hadde ingen feire jul med i år.at han var sykemeldt å klarte ikke jobbe.

dette er vel bare et spill 😳fordi jeg er det mest samvittighetsfulle mennesket på jord .aldri hørt han grine før 

Anonymkode: a48ec...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

når gjorde du det slutt? 

Anonymkode: 9f566...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, et spill. Blokker han overalt slik at du slipper å ta stilling til henvendelsene hans. Da er faren stor for at han klarer å krype under huden på deg igjen. Blokker, blokker, blokker. Og ikke svar dersom han skulle klare å få kontaktet deg på en eller annen slags måte uansett. Du har vært flink som har klart å komme deg unna han - hold på dette! 

Anonymkode: d4e42...672

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han vet jo hvilke knapper han kan trykke på for at du skal tilgi. 

Så skjer det nøyaktig det samme igjen etter noen få uker, og hvis du ikke holder deg unna nå, får du samme runden igjen. Helt til du virkelig gjør alvor av det. 

Kommer overhodet ikke noe godt ut av dette og det vet du også selv. 

Anonymkode: 5e454...711

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Grining er ofte manipulering på dette stadiet. Pleier å gå over i ignorering eller hat. 

Anonymkode: a7294...255

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så dum er du ikke.

Anonymkode: 8e6da...d69

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei jeg ser mønsteret her..han spiller på følelsene til empaten..han vet jeg har et stort hjerte så her er jeg på nytt et offer..men jeg forholdt meg bare rolig og sterk i går.

Skal blokkere alt nå.der har vært rolig i 4 uker før han nå tok kontakt og skulle dele alt om hvor forferdelig han hadde det

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Grining er ofte manipulering på dette stadiet. Pleier å gå over i ignorering eller hat. 

Anonymkode: a7294...255

Ja sant.grining og dette med å se hvor jævlig jeg har det 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei jeg ser mønsteret her..han spiller på følelsene til empaten..han vet jeg har et stort hjerte så her er jeg på nytt et offer..men jeg forholdt meg bare rolig og sterk i går.

Skal blokkere alt nå.der har vært rolig i 4 uker før han nå tok kontakt og skulle dele alt om hvor forferdelig han hadde det

Veldig bra. Blokker overalt, alt som går på mobilnummer (samtale, tekst) e-poster, some og you name it. Og ikke bare slett, pass på at du blokkerer helt. Har hørt om folk som til og med klarer å oppnå kontakt via vipps. Vet ikke om det går an å blokkere der, men vær obs på at der er mange kanaler han kan nå deg via så vær føre var og blokker med en gang. 

Anonymkode: d4e42...672

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noe liknende skjedde meg. Jeg trodde på ham og tok ham tilbake. Angret på det. Skulle vært sterk 😕

Anonymkode: 66f44...d76

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke bare ett spill, men reinspikka løgn tenker jeg. 

Hvis ikke, fint for han om han får ting på stell, han har likevel ødelagt alt mellom dere. 

Det blir ikke bedre om du tar han tilbake nå. En uke er ingen ting! 

Anonymkode: bf34c...ee3

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke svar på meldinger eller telefoner fra han, bare blokker eller mentalignorer han helt! 

Anonymkode: 0a0a6...619

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei TS, jeg orker ikke skrive alt selv, så jeg tar friheten til å bruke chat gpt. Kanskje du kan finne motivasjon i å forstå hva atferd egentlig er, og at atferd kan ha en eller flere funksjoner. Jeg velger å dele dette med deg, i håp om at du kan finne forståelse og motivasjon til å unngå denne relasjonen helt. Beskytt deg selv.

Hva er atferd?

Atferd er alle handlinger og reaksjoner som en person viser, både bevisst og ubevisst. Dette inkluderer alt fra kroppsspråk og tale til følelsesmessige reaksjoner og vaner.

Viktige begreper knyttet til atferd

1. Stimuli

En stimulus er enhver hendelse eller situasjon som påvirker oss.

Det kan være noe utenfra (for eksempel en lyd, kritikk, eller trussel) eller noe fra innsiden (som tanker eller følelser

2. Respons

En respons er hvordan vi reagerer på en stimulus.

Det kan være fysisk (som å gå vekk), verbalt (å svare), eller emosjonelt (å bli sint eller trist).

3. Funksjon

Atferd har alltid en funksjon, selv om det ikke alltid er lett å se.

Vanlige funksjoner inkluderer å unngå fare, oppnå noe man ønsker, eller kommunisere behov.

Hvorfor må atferd ses i sammenheng med tidligere erfaringer?

Erfaringsbasert respons: Menneskers tidligere opplevelser påvirker hvordan de reagerer på lignende situasjoner i fremtiden. Hvis noen har blitt utsatt for kritikk eller trusler før, kan de reagere sterkt for å beskytte seg selv når det skjer igjen.

Tilpasning: Atferd er ofte et resultat av å tilpasse seg miljøet for å føle seg trygg og ivareta sine behov.

Traumer og beskyttelse: Negative opplevelser kan skape et mønster hvor personen blir mer sensitiv for visse stimuli, som igjen påvirker atferden deres.

Oppsummert
Atferd er ikke tilfeldig, men et komplekst samspill mellom stimuli, respons, og funksjon, alltid påvirket av tidligere erfaringer. Å forstå dette hjelper oss å se at atferd gir mening i konteksten av personens liv og situasjon.

Anonymkode: aa207...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for mange fine og støttende kommentarer😊det er bare så jævlig at spillet fortsetter etter man har endt alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for mange fine og støttende kommentarer😊det er bare så jævlig at spillet fortsetter etter man har endt alt

Det jo fordi du gir han mulighet til å fortsette, hadde du blokkert han så hadde han ikke hatt mulighet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei Ts. Jeg er i samme situasjon som deg, må holde meg unna en mann som ikke er bra for meg. Jeg har klart å blokkere han overalt, unngår butikken når jeg vet det er fare for å møte han og trener ikke på treningssenteret når jeg vet han kan være der. Før dette var det flere runder der jeg liksom unngikk han, men det var mer i vente på at han skulle merke at jeg var borte og derfor tok kontakt. Nå er jeg så utrolig lei hele opplegget og derfor har jeg denne gangen fjerna han for godt. Jeg er på dag 7 nå. Jeg anbefaler deg å si enkelt og greit til han at du er ferdig med han og be han slutte å ringe deg. Kanskje jeg og du kan hjelpe hverandre? Bakke hverandre opp? 

Anonymkode: feb19...973

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hei Ts. Jeg er i samme situasjon som deg, må holde meg unna en mann som ikke er bra for meg. Jeg har klart å blokkere han overalt, unngår butikken når jeg vet det er fare for å møte han og trener ikke på treningssenteret når jeg vet han kan være der. Før dette var det flere runder der jeg liksom unngikk han, men det var mer i vente på at han skulle merke at jeg var borte og derfor tok kontakt. Nå er jeg så utrolig lei hele opplegget og derfor har jeg denne gangen fjerna han for godt. Jeg er på dag 7 nå. Jeg anbefaler deg å si enkelt og greit til han at du er ferdig med han og be han slutte å ringe deg. Kanskje jeg og du kan hjelpe hverandre? Bakke hverandre opp? 

Så flott at du er kommet der 😊men begge er anonyme så hvordan får vi kontakt i en eventuell dm ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det jo fordi du gir han mulighet til å fortsette, hadde du blokkert han så hadde han ikke hatt mulighet.

Har blokkert nå 😊det var så lenge stille så tenkte de var ingen problem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har blokkert nå 😊det var så lenge stille så tenkte de var ingen problem 

Ja og dette tror jeg er en del av hektet. Det er noe i underbevisstheten som ikke vil gi helt slipp. Kjenner meg sånn igjen. I morgen er det 8 dager. Og i dag har det vært tungt å ikke oppheve blokkingen 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har skrevet her inne før for har hatt forhold med en mann som har behandla meg virkelig virkelig dårlig med narsissistiske trekk 🙈

i går tok han kontakt med meg🥲

han grein og grein.sa han hadde hatt panikk anfall i en uke og savna meg så sårt.han hadde nå tatt kontakt med lege og skulle gå til psykolog.

han hadde også begynt trene , få stell på huset.fått ro mellom han og ex kona .han nekta fortsatt på at to ulike dating profiler som er blitt funnet på han er andre som har oppretta å han visste ingenting om dette🙈 den ene er Facebook dating app.

han sa han var helt nede etter han mista meg🙈 at han hadde ingen feire jul med i år.at han var sykemeldt å klarte ikke jobbe.

dette er vel bare et spill 😳fordi jeg er det mest samvittighetsfulle mennesket på jord .aldri hørt han grine før 

Kom deg til Norge!!!! 

Anonymkode: 5ce53...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...