AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Har to barn på 4 og 1 år, og akkurat blitt gravid. Vi bor i et veldig fint område som har stort sett alt vi trenger nå som barna er i barnehagealder. Vi har mange gode venner på området, og 4-åringen er knyttet til vennene i barnehagen. Problemet er at det er et stykke til skole og aktiviteter (barneskole, u-skole, vgs) så det vil aldri bli et alternativ at barna kan komme seg dit selv. Vi kan flytte til et område i samme kommune som ligger i gangavstand til alt dette, men det vil medføre at 4-åringen må bytte barnehage. Vi voksne har også venner her. Synes det er forferdelig vondt å tenke på å ta sønnen bort fra alle vennene hans, og alt han kjenner. Skal sies at vi ikke er spesielt fornøyd med barnehagen, så frister ikke veldig mye å sende hun på 1 og baby i magen dit. Men 4-åringen trives og har alle vennene sine der. Hva ville dere gjort i vår situasjon? Anonymkode: 5c93c...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden Ps: det er ikke samme skolekrets, så han vil ikke starte på skole med de i dagens bhg. Anonymkode: 5c93c...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden Når ingen er 4 er han såpass liten at å få nye venner nok ikke er så vanskelig. Jeg bor sentralt så ungene kan komme seg til slutt alene og det er uvurderlig med travle barn. Er det lang avstand fra der dere bor nå? Voksne venner kan man jo holde fint kontakt med selv om man må kjøre. Anonymkode: 652a6...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden Vi voksne har ikke noe problem med å flytte, null problem å holde kontakten med vennene vi har på området for oss. Er kun det med barnehagebytte og å flytte fra gata med vennene til 4-åringen som vi sliter med. Men med tre aktive barn vil det nok bli veldig mye kjøring. Skal sies at det går skolebuss til skolen, men ikke hjem etter sfo. Og vi er aktive foreldre, så ser for oss at barna kommer til å gå på div aktiviteter som er kjøreavstand her vi bor i dag. Er ikke snakk om lange veien (15-20 min) - men dette utgjør mye i hverdagslogistikken. Anonymkode: 5c93c...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden En på 4 finner seg lett til rette i ny barnehage. Gevinsten ved å komme nærme skole og alle aktiviteter er mye større enn den korte tiden de er i barnehagen. For dere er kanskje 4-åringen stor og har mye den er glad i der dere bor, men barnet er egentlig pytteliten i en bitteliten verden. Gleden ved å ha skolen og skolevenner nærme er en større glede og viktigere sosialt på sikt. Anonymkode: ee676...246 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden Vi bor litt ut på landet og ungene har alltid måttet kjøres til barnehage og fritidsakiviter og ta skolebuss. Har aldri opplevd det som et problem. Nå er barna voksne og kjører selv. Jeg har vokst opp og har bodd på dette stedet siden jeg ble født og har aldri opplevd mangel på gangavstand som et problem. Man tilpasser seg situasjonen og det går helt fint. Det blir en vanesak. Anonymkode: c2987...f90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Del Skrevet 11 timer siden Jeg hadde (og gjorde det) flyttet med en fireåring. De får seg nye venner. Anonymkode: 16418...27a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå