Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har to eksempler med døden av barna i uke 19 og 32 blant venner, så føler at jeg stresser.

Jeg begynte å kjenne liv fra uke 14 (tredje barn, sjette graviditet). Merker at jeg stresser når det ikke er liv hver dag.

Fastlegen sa man skulle følge med på regelmessige bevegelsene fra uke 24+.

Anonymkode: a4ef4...ee1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har to eksempler med døden av barna i uke 19 og 32 blant venner, så føler at jeg stresser.

Jeg begynte å kjenne liv fra uke 14 (tredje barn, sjette graviditet). Merker at jeg stresser når det ikke er liv hver dag.

Fastlegen sa man skulle følge med på regelmessige bevegelsene fra uke 24+.

Anonymkode: a4ef4...ee1

Det er veldig individuelt. De får ikke gjort noe uansett før uke 24+0 så er ikke noe vits å tenke så mye på det. Jeg har hatt to helt forskjellige svangerskap. Et rolig foster (og senere rolig baby) og morkaka foran, så kjente henne nesten bare kveldstid og først i uke 24+0. Visste at hun pleide å være aktiv rundt kl 20-21, så fulgte ekstra godt med da. Hun andre kjente jeg døgnet rundt, propell i magen. Der hadde jeg hatt lavere terskel for å ringe inn. Man må liksom kjenne sin baby og følge med på hva som er utenfor normalen. Ellers har vel jordmødre noen råd om ca hvor ofte man bør kjenne etter liv ila en dag. 

Anonymkode: 22b1c...32f

AnonymBruker
Skrevet

Med første kjente jeg liv allerede i uke 14, og det er tidlig. Men nr 2 nå så tror jeg nesten ikke hadde kjent nor annet enn små dunk i uke 20.

Anonymkode: 9af56...a33

AnonymBruker
Skrevet

Eg kjente ikkje liv med mine før uke 23. Morkaken var fremme. 

Anonymkode: f74bb...136

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...