Gå til innhold

Boktips for en som liker triste bøker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg trenger tips til en ny bok jeg kan lese. Jeg liker triste og tragiske historier, som får meg til å gråte.

Bøker jeg har lest som jeg elsket: "A Little life" av Hanya yanagihara, "Mammas svik", "idas dans" "jeg tenker du skjønner der selv".  Skrev de i kronologisk rekkefølge etter hvilke jeg likte best.

Forslag? :)

Anonymkode: dd23a...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

The Indifferent Stars Above av Daniel James Brown

Anonymkode: 8839a...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noveller av Ingvild Risøy. De er så triste😭

Anonymkode: 778a1...727

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørk ingen tårer uten hansker av Jonas Gardell 

Det er trist  det 😪

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spikern 

En trist, sann historie om en motstandsmann (gutt) som endte i konsentrasjonsleir, overlevde men så endte opp på gata i Oslo resten av sitt liv.

Den er både trist og hjerteskjærende. En bok jeg leste for mange, mange år siden men aldri glemmer. Vet ikke hvor lett/ vanskelig den er å få tak i.

Anonymkode: 04403...1f2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maggi2 skrev (16 timer siden):

Tusen strålende soler, Khaled Hosseini.

Er så enig, beste boken jeg har lest.

Du kan lese boken om Christoffer som ble mishandlet av mor og stefar. Den er så trist og det gjør vondt langt inn i hjerterota å tenke på hvordan han hadde det. 
Mener boka heter noe ala: Jeg tenker du skjønner det selv.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 13.08):

Hei! Jeg trenger tips til en ny bok jeg kan lese. Jeg liker triste og tragiske historier, som får meg til å gråte.

Bøker jeg har lest som jeg elsket: "A Little life" av Hanya yanagihara, "Mammas svik", "idas dans" "jeg tenker du skjønner der selv".  Skrev de i kronologisk rekkefølge etter hvilke jeg likte best.

Forslag? :)

Anonymkode: dd23a...e4b

Jeg åpnet tråden for å svare A little life, burde forstått at den var først på din liste 😅 Selv har jeg aldri grått av en bok. Ikke at jeg har så lyst til det heller, men hvilke andre har fått tårene frem hos deg? Leser du dokumentar/faktabøker også? Denne var sterk lesning:

https://www.ark.no/produkt/boker/hobbyboker-og-fritid/na-er-dagen-over-9788205527362

Anonymkode: 8fdbd...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Av triste bøker kom jeg plutselig på Broken wings også, av Khalil Gibran. Så den på teater for noen år siden, veldig sterk og trist. 

Anonymkode: 8fdbd...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Never Let Me Go -  Kazuo Ishiguro , ble filmatisert for noen år siden, med Keira Knightley og Andrew Garfield

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Splintra av Hilda Myklebust. Det er for så vidt en ungdomsbok, men fortjener å bli lest av flere. Det er en av de få bøkene hvor tårene mine rant underveis i boka. 

Anonymkode: 4e0fc...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bokhandleren i Kabul  

Anonymkode: 0021e...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

La meg synge deg stille sanger av Linda Olsson. Ikke så ofte jeg gråter av bøker, men den traff et eller annet. En av oss av Åsne Seiersrad er også godt skrevet.

Anonymkode: 34e30...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

På innsiden av barnevernet 

og de tre bøkene om Alvdalsaken

Mer sånn at jeg gråter fordi jeg har barn selv og blir så utrolig sint/trist av alt de stakkars ungene her opplevd, enn at det er sorgtrist. Men sånne bøker treffer noe i meg. 

Anonymkode: b19f5...cf1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Onkel Toms hytte. Den skal jeg aldri lese igjen😭😭😭

Anonymkode: 778a1...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ut av ensomheten av Benedict Wells. Vakreste kjærlighetshistorien jeg noen sinne har lest. Gråt mye. 

Anonymkode: 97d74...31d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Berre ein Hund og Hallingsvarten, kommer aldri til å lese dem igjen da triste bøker om dyr ødelegger meg fullstendig.

Anonymkode: 0599f...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker nok du skjønner det sjøl - historien om Christoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...