Tradegy Skrevet 14. januar #21 Del Skrevet 14. januar Hei "A". Har tenkt mye i det siste, og føler det beste for oss begge, er å avslutte vennskapet. Alt godt ønskes deg. Hilsen "B". (Høflig men bestemt. Ville unngått å blokkere som steg én, men ha lav terskel etterpå) Venner er ikke noe man skal holde ut. Når det ikke funker, så er det din fulle rett å sette grenser ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 14. januar #22 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er forståelig, vi er 23. Men hun minner meg om en tenåring og noen ganger om et barn i trassalderen egentlig Anonymkode: 06d2c...ad2 Er det én ting jeg angrer på fra jeg var i tenårene og begynnelsen av 20 årene, så er det at jeg lot meg herse med at giftige mennesker. Ikke la noen behandle deg dårlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 14. januar #23 Del Skrevet 14. januar Hvorfor er det feigt å blokke? Hvis du ikke vil ha mer kontakt med henne, ikke svar på meldinger eller ta telefonen når hun ringer, da skjønner hun hintet. Er litt rart å si til noen at man ikke vil være venn med dem lenger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #24 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er sånn det er med grenser. Du må tåle å stå i ubehaget. Men om du uansett ønsker å avslutte vennskapet, så gjør det jo ikke noe om hun blir sur? Da sier du bare klart ifra at du ikke ønsker å fortsette vennskapet, og at du ikke kommer til å svare på meldinger. Og så blokkerer du henne og lar være å åpne meldinger, og da kan hun jo bære så sur hun bare vil, det merker jo ikke du noe til? Anonymkode: 8de7b...c2f Det er veldig godt poeng. Men er bare det at vi sender snapper hver dag, og gjerne mange om dagen, så hun tror alt er «greit» nå. Så det vil nok komme som et sjokk selv om det ikke egentlig er det Anonymkode: 06d2c...ad2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #25 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er veldig godt poeng. Men er bare det at vi sender snapper hver dag, og gjerne mange om dagen, så hun tror alt er «greit» nå. Så det vil nok komme som et sjokk selv om det ikke egentlig er det Anonymkode: 06d2c...ad2 Joda, men hva så? Det bør ikke komme som et sjokk på henne om hun gang på gang har fått beskjed. Og om det blir et sjokk, så er det altså ikke ditt problem. Du er ikke forpliktet til å være venner med noen som behandler deg dårlig, og du er ikke ansvarlig for hennes følelser. Du kan si ifra på en fin måte at du ønsker å avslutte vennskapet, og om hun blir sjokkert av det, så er det ikke ditt problem. Du har ikke gjort noe galt. Anonymkode: 8de7b...c2f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #26 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har en venninne jeg har kjent i 7 år, men vi ble bedre venner for 3 år siden. Vi er tidlig i tjueårene. Hun ser på meg som sin «bestevenn» og hun har ingen andre venner egentlig. Jeg har flere andre venner, men har hatt mindre kontakt med dem de siste årene fordi hun spør ofte om å henge før jeg har rukket å avtale med andre. Hun vil heller ikke være noe særlig med mine andre venner. Hun er sjalu på dem. Hun har kommet med stygge kommentarer om mine venner, spesielt om kroppen deres. Og hun blir ofte sjalu hvis jeg er med andre venner. Hun respekterer ikke mine grenser og gjør de samme tingene flere ganger selv om jeg sier det ikke er greit. Når jeg sier ifra har hun blitt sur og tatt ting personlig. Hun blir ofte sur for småting og lager drama ut av veldig mye. Hun endrer mening om ting hele tiden, en dag hater hun venninnen min, en annen dag vil hun ha henne med på ting. Hun er også veldig «skrytete» når hun er i gruppesettinger, noe andre også har reagert på. Og hun sier også ofte ting for å «hinte» til at hun er bedre enn andre. Hun har også to ganger vært full og faktisk også voldelig og dyttet meg og sagt stygge ting som at jeg er ubrukelig og at hun hater meg. Hun klarer aldri å innrømme feil og alt er alle andres feil hele tiden. Nå er jeg veldig lei, prøver å minimere kontakten, men det er vanskelig. Etter den forrige hendelsen der hun var fysisk (i desember) tok jeg det opp og sa hva hun hadde gjort. Hun påsto at jeg fant det på, men noen minutter senere beklagde hun seg. Men hun sa ikke hva hun egentlig beklagde for. Jeg sa aldri at jeg tilga henne, men vi har likevel fortsatt å snakke på sosiale medier, og har møttes en gang etter det og hun tror alt er «greit» igjen. Venter nesten på at det skal skje noe igjen sånn at jeg har noe konkret å ta henne på, selv om jeg har mange grunner til å kutte henne ut. Noen som har erfaringer med noe liknende? Anonymkode: 06d2c...ad2 Bare si du er opptatt, eller si rett ut at du ikkje er interessert pga måten hun oppfører seg. Anonymkode: 8813b...d19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #27 Del Skrevet 14. januar Høres ut som ei jeg vet om, som også var slik i ca samme alder. Vi hadde en felles venninne, og hun her oppførte seg bare verre og verre mot meg. Jeg skjønte at hun måtte være lesbisk og interessert i felles venninne. Jeg sa aldri noe om det, men hun var veldig opptatt av å stadig snakke om hvor heterofil hun var. Lang historie kort, hun ble så ufyselig i oppførsel (for å si det mildt) at jeg kuttet kontakten. Kom frem flere år senere at joda, hun var lesbisk. (Ikke at det er noe galt i å være lesbisk! Men det er galt å behandle andre så stygt!) Hun har aldri greid å holde lenge på vennskap, for hun skal alltid isolere en venninne fra andre og blir stygg mot alle rundt den hun har sett seg ut. Hun fremstår som veldig selvsikker for folk som møter henne første gang, men det er tydelig at det bare er en maske som skjuler hvor ekstremt usikker hun er. Hos henne er det nok også psykopatiske tendenser. Jobbmessig har hun også hoppet fra jobb til jobb, ingen holder ut med henne over tid, hun er ikke faglig sterk, og så bytter hun jobb før hun blir oppsagt. Mitt råd er å bare si til henne på en melding, at du ikke ønsker mer kontakt med henne fordi hun over tid har behandlet deg dårlig, og at etter at hun for andre gang også utsatte deg for vold i desember, så har du innsett at dette vennskapet ikke er bra for noen av dere. Be henne respektere at du ikke vil ha mer kontakt, og be henne om å ikke ta kontakt med deg på noen måte mer. Slike mennesker må man bare få ut av livet sitt, TS! ❤️ Anonymkode: 944f0...77d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #28 Del Skrevet 14. januar våg å sette grenser, og våg å være ærlig - når hun snakker dritt si "dette orker jeg ikke høre på" og skift tema eller gå.. Når hun så spør om å henge si "nei jeg orker ikke" og så om det ikke funker si "du, jeg vil vi skal gå hver vår vei for du er ikke noe grei å henge med når du oppfører deg som du gjør. Jeg ønsker deg alt godt, virkelig - men du må ønske andre godt også for selv å ha det bra. Lykke til videre" Anonymkode: 1ed97...1a4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #29 Del Skrevet 15. januar Du trenger ikke å vente på en neste gang, du trenger ikke en konkret grunn for å kutte henne ut. Du har allerede flere grunner. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Prøver å sette grenser, men hver gang bare klikker hun og sier enten at alt hun gjør er feil eller så sier hun at hun ikke gidder å snakke om det eller så ignorerer hun meg. Om det er noe jeg sier på melding bare bytter hun samtaleemne eller skriver «ok» og gidder ikke ta ting til seg. Anonymkode: 06d2c...ad2 La henne klikke og bli sur, det er hennes problem at hun reagerer på den måten der, du skal ikke måtte drive å veie ordene dine, finne deg i alt, og gjøre alt for å please henne. Så, du får kvinne deg opp og stå opp for deg selv. Ikke unnskylde deg for ting du egentlig ikke har noe grunn til å unnskylde. Om hun prøver å skifte tema, så vrir du det tilbake til det du sier/snakker om, og sier at du ikke var ferdig. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, det er riktig det. Men er litt vanskelig når det blir så dårlig stemning og drama ut av alt. Anonymkode: 06d2c...ad2 Igjen, drit i at det blir drama og dårlig stemning, for det er ikke du som lager det, det er henne. Så for din egen del, så bør du trekker deg unna, og stå opp for deg selv. Det har du fullstendig lov til og du trenger ikke andre grunner enn at hun er en dårlig venn som bare er opptatt av seg selv. Kanskje hun da lærer, og skjønner at ikke verden dreier seg om henne, og at hun må gi venner og andre rom til at dem også er en del av forholdet. Anonymkode: 5d55b...731 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 26. januar #30 Del Skrevet 26. januar Tråden er ryddet for nedsettende ytringer, latterliggjøring og tilhørende svar. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #31 Del Skrevet 26. januar Her er det du som har et problem, når du ikke har trukket deg unna for lenge siden. Du har problemer med å sette grenser, og derfor holder hun fast ved deg, fordi du ikke har klart å avvise henne. Det eneste du trenger å gjøre er å svare henne at du ikke synes dette vennskapet fungerer lenger, og at du ikke ønsker mer kontakt. Som et voksent menneske må du klare det. Anonymkode: 2873b...0d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #32 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 17.03): Her er det du som har et problem, når du ikke har trukket deg unna for lenge siden. Du har problemer med å sette grenser, og derfor holder hun fast ved deg, fordi du ikke har klart å avvise henne. Det eneste du trenger å gjøre er å svare henne at du ikke synes dette vennskapet fungerer lenger, og at du ikke ønsker mer kontakt. Som et voksent menneske må du klare det. Anonymkode: 2873b...0d5 Så hun har ikke et problem? Er veldig mange voksne mennesker som er i dårlige forhold i mange mange år, mener du også at de burde klare å komme seg ut av det fordi de er voksne? Anonymkode: 06d2c...ad2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå