AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Del Skrevet 12 timer siden Sliter mye med hodepine som jeg mistenker kommer fra stiv nakke. Bør jeg oppsøke kiropraktor eller manuellterapeut? Hvilke erfaringer har dere? Anonymkode: ddcf2...b0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Del Skrevet 12 timer siden Kan det komme fra spent kjeve også? Uansett god plan du har. Vil sikkert være lurt å kjøpe en nakke- og ryggmassasje også. Anonymkode: ea697...474 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden Det kan du jo, men det er svært ofte omvendt. At hodepine knyttet til stiv nakke egentlig er migrene som medfører stiv nakke. Manuellterapeuter har (mye) mer anerkjent kompetanse enn kiropraktorer, om du først vil til en av delene. Anonymkode: ff9f1...bef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Del Skrevet 12 timer siden Hold deg langt unna kiropraktor. Anonymkode: c46dc...156 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Del Skrevet 12 timer siden Jeg var nylig en runde hos kiropraktor med det samme (nakkehodepine/cervikogen hodepine), og jeg tror det hjalp litt. Men det er såpass ekkelt å bli knukket i nakken, så jeg vet ikke om jeg hadde gjort det igjen. Tror egentlig dyp massasje hjalp mer. Vet du hva nakkehodepinen din kommer av? Stive muskler, nerve i spenn/klem, eller skjevstilling? Kiropraktor kan være riktig, men også naprapat. Anonymkode: 5aaf0...2de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Del Skrevet 12 timer siden Osteopat eller manuell terapaut evnt naprapat Anonymkode: 7043a...066 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #7 Del Skrevet 12 timer siden Jeg hadde det slik pga matvareallergi, slet med stiv nakke og regelmessig hodepine pga dette i 30ish år. Tok en test, kuttet ut matvaren, den stive nakken og hodepinen forsvant. Hadde aldri kunnet gjette dette da jeg tok allergitesten pga noe helt annet. Anonymkode: 9a9a8...082 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #8 Del Skrevet 12 timer siden Jeg slet med det samme og gikk til kiropraktor, hvor jeg fikk god hjelp. Problemene mine sitter i brystryggen og forplanter seg til nakken. Han har ikke behandlet nakken min en eneste gang, og likevel fikk jeg stor bedring der da han behandlet ryggen Hvilken behandler som er riktig å gå til er vanskelig å si, da ingen her vet hva problemet er. Men av egen erfaring er det ingen hjelp i fysioterapi (jeg har gått til to forskjellige over tid og gjort øvelsene deres), mens kiropraktor gir umiddelbar lindring og bedring. Dessverre kommer det tilbake etter en tid, så om noen annen behandling gir mer permanent effekt vet jeg ikke. Anonymkode: cbc0c...258 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #9 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde det slik pga matvareallergi, slet med stiv nakke og regelmessig hodepine pga dette i 30ish år. Tok en test, kuttet ut matvaren, den stive nakken og hodepinen forsvant. Hadde aldri kunnet gjette dette da jeg tok allergitesten pga noe helt annet. Anonymkode: 9a9a8...082 Hva var du allergisk mot? Anonymkode: e0603...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #10 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva var du allergisk mot? Anonymkode: e0603...05c Svin faktisk. En uvanlig allergi, sikkert derfor plagene ikke var helt vanlige heller. Anonymkode: 9a9a8...082 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #11 Del Skrevet 11 timer siden Hei, jeg vil råde deg til å snakke med lege, jeg. Jeg sleit med det jeg trodde var stiv nakke og spenningshodepine i årevis. Knaska smertestillende og prøvde kiropraktor og alt lignende. Det hjalp litt, men kom alltid tilbake. Dro til legen til slutt, og jeg har en type migrene som starter i bakhodet og sprer seg fremover. Litt utypisk. Var hundre prosent sikker på at det var nakkevondt pga feilbelastning og stress. Nå har jeg riktige medisiner og det er ikke et problem lenger. Snakk med lege!! Vi tror vi kjenner kroppen vår, men det gjør vi ikke alltid😅 Anonymkode: 1424c...a47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Del Skrevet 10 timer siden Du kan også prøve massasje. Anonymkode: 7eb84...445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #13 Del Skrevet 10 timer siden Jeg har levd med det i 10-15 år. Prøvd alt Anonymkode: 429cd...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilmre Skrevet 8 timer siden #14 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan også prøve massasje. Anonymkode: 7eb84...445 Dette har jeg prøvd flere ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilmre Skrevet 8 timer siden #15 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, jeg vil råde deg til å snakke med lege, jeg. Jeg sleit med det jeg trodde var stiv nakke og spenningshodepine i årevis. Knaska smertestillende og prøvde kiropraktor og alt lignende. Det hjalp litt, men kom alltid tilbake. Dro til legen til slutt, og jeg har en type migrene som starter i bakhodet og sprer seg fremover. Litt utypisk. Var hundre prosent sikker på at det var nakkevondt pga feilbelastning og stress. Nå har jeg riktige medisiner og det er ikke et problem lenger. Snakk med lege!! Vi tror vi kjenner kroppen vår, men det gjør vi ikke alltid😅 Anonymkode: 1424c...a47 Det er så sykt - din historie er helt lik min historie. Fikk beskjed om at det va spenningshodepine i mange ååår, prøvde kiropraktor og fysio, men avsluttet etter en kort stund. knaska smertestillende, Paracet og voltaren. Da jeg var hos min nye fastlege i går, og da hun gikk gjennom diagnosene, og der sto det migrene. 🤦🏻♀️ jeg fortalte som det var, at jeg ikke visste at jeg hadde diagnosen. Hun var raskt med å skrive ut imigran til deg ❤️ er 50mg nok? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå