AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Vi har en enebolig utenfor sentrum. Vi har et gammelt, fint, praktisk hus. Vi vurderer å selge for å flytte til en annen del av landet. Barna våre er nå snart voksne. Vi har hatt et godt liv her, eller har et godt liv her. Vi trives i huset. vi har veldig god plass, ungene har veldig god plass. Vi har gjort oppgraderinger, men huset er allikevel gammelt. Det er ikke isolert etter dagens standard. Det er mye jobb med å holde så stort hus og hage. Tenker nå på ting som maling, takrenner etc. Har inntrykk av at folk heller vil ha mindre, nye hus/leiligheter, som er energi effektive, som er mer eller mindre vedlikeholdsfrie. Begynner å lure på om vi i det hele tatt kommer til å få solgt, i alle fall til en grei nok pris. Det blir ikke i år vi flytter. Anonymkode: 72a53...e25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Ja takk! Hvis mulig å etterisolere. Jeg er lei av å bo oppå naboer og ha det trangt med dårlige planløsninger Anonymkode: 1b34a...7d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Jeg tror det kommer litt an på geografisk område også. Her vi bor er de fleste etablert i eneboliger, men de koster jo ikke tjue millioner. Her er vel det vanligste at man flytter i lettstelt leilighet i 60-70-åra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Jeg har inntrykket av at "alle" (ihvertfall standardfamilier med barn - og de utgjør en stor andel av samfunnet) ønsker seg enebolig med en hageflekk i et boligfelt. Men boligmarkedet er som kjent treigt for tiden, det tar lengre tid å få solgt, og prisene har gått ned. Anonymkode: 2c3ab...636 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden Minst mulig hage og oppkjørsel var i alle fall et viktig kriterium for oss. Så la vi så mye stein og plattinger, og varme i oppkjørsel, som mulig. Ønsket den innvendige plassen, men uten at mye av areal var kjeller, eller overetasje med skråtak. Har ingenting i mot å være tett på naboer, det er bare hyggelig, og en trygghet. Har vokst opp med at det var veldig mye manuelt ute, og med vedfyring, og også at det ofte var kaldt enkelte steder i huset. Nå kan jeg nyte ca 22-23 grader inne, året rundt, på grunn av effektive varmepumper (og kjøling) og god isolasjon. Anonymkode: 60b8a...f73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Det kommer jo helt an på hva som er på markedet? Det er veldig mange som VIL bo i enebolig, men om de ønsker å bo i akkurat DIN enebolig er jo en helt annen sak. Vi ville ha enebolig, men vi orket ikke kjøpe et som krevde enorme mengder oppussing, lå krøkkete til i forhold til skoler, barnehage, kollektivtransport, butikker og jobb, osv. Vi kunne kjøpt enebolig langt før vi gjorde, om vi hadde vært villig til å kjøpe et grisgrendt oppussingsobjekt, men vi ventet heller til det kom en enebolig i ok standard i et mer praktisk strøk. Anonymkode: 553bf...fe7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden Det blir dyrere og dyrere med hus. Nye regler og krav som tres over hodene på oss og dramatisk økning i avgifter. Vi flyttet til stor leilighet med god planløsning, og har nå 20 000 mer å rutte med i mnd. og er ikke lenger redd for plutselig feil og mangler, eller større reparasjoner. Hus ligger også tett, merker ikke noe forskjell der, har kun gjenboere på en side av leiligheten, og lite innsyn. Masse grøntområder her også, og hagen vi hadde var ikke store flekken, så ikke noe savn der heller. Jeg forstår godt at hus ikke er så attraktivt. Anonymkode: be063...839 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Her (mellomstor sørlandsby) ser det mest ut til at enebolig er populære blant unge etablerte (altså med jobb, kanskje partner, kanskje barn), mens gamlisene selger dem og flytter inn i leiligheter. Omtrent hele boligsektoren her satser nå på luksusleiligheter, men boomerne har jo skummet fløten av boligprisinflasjonen, så de har råd til dem. Oppsiden for de unge er at det frigjør en del eldre eneboliger. Anonymkode: 20a78...475 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden Solgt får dere, men spørs om dere får prisen dere ønsker. Hvis det er mye oppgraderinger som må gjøres, og dere har bra tomt, så er det nok en stor sjanse for at det kommer utbyggere eller andre som river og heller bygger noe som er mer i dagens standard. Hvor gammelt er taket deres? Vinduer? Rør? Er bad og kjøkken etter dagens standard, eller er det også klart for utskiftning? Det er ikke nødvendigvis det at folk ønsker vedlikeholdsfrie boliger, men det er stadig færre som gidder kjøpe renoveringsobjekter. Både området jeg bor, og der foreldrene mine bor (ulike landsdeler), så rives det meste av eldre eneboliger, og det bygges tomannsboliger i stedet. Anonymkode: eca65...4d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden Skulle supergjerne bodd i enebolig jeg, men er jo realist og gidder ikke drømme engang. Har ikke 20 millioner til overs. Anonymkode: c806e...6e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden Ønsker oss hus! Men skal ikke kjøpe på flere år da.. Men ja, det er vel kanskje ikke så tiltalende for mange med store hager og mye å gjøre? Selv trodde jeg de "fleste" ønsket seg hus, slik vi gjør. Men skjønner at ikke alle er lik. Du får nok solgt skal du se. Men nå er det jo litt "uro" i rentene ( selv om jeg personlig ikke syns renta er spesielt høy) og litt mye "rart" det er snakket om at kommer. F. Eks at alle hus som ikke er vernet skal opp til A eller B I energimerking osv.. Kan jo være det holder folk tilbake? Neimen om jeg vet. Men ønsker meg hus igjen, selv om vi eide hus før vi flyttet i leilighet . Det er såklart lettere med leilighet og små nye hus, folk har vel ikke så mye tid til masse vedlikehold, men vi kommer nok til å kjøpe med årene. Lykke til med salget! 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Skulle supergjerne bodd i enebolig jeg, men er jo realist og gidder ikke drømme engang. Har ikke 20 millioner til overs. Anonymkode: c806e...6e9 En av de siste eneboligene som er solgt her,hadde en prisantydning på 1.3 million. Så en kan få rimelige hus hvis en ikke absolutt må bo i en storby. Anonymkode: 1a695...918 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #13 Del Skrevet 8 timer siden Jeg vil ha mindre hus. Ikke leilighet. Men så er det bare meg og mannen min. Huset vi sitter på er alt for stort. Jeg håper ikke andre synes det er for stort. Men det går an å lage en hybel. Da blir det mindre og får inntekt. Jeg vil bo alene så fir meg så vil jeg ikke ha noen hybel. Anonymkode: af0bd...7fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 8 timer siden #14 Del Skrevet 8 timer siden Vi ønsker det og sett på mange hus... problem er når de koster 4 millioner og du må bruke 1 million på pusse opp. Med pusse opp mener jeg slikt som du skriver ditt hus er...etter isolere... kanskje nytt tak...det elektriske er gammelt. Kansje badet må gjøres om... Vi vil ha et hus vi ikke trenger å gjøre mye på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 7 timer siden #15 Del Skrevet 7 timer siden Per nå er det enebolig med hage som er aktuelt for oss. Men her vi er i livet orker jeg ikke store renoverings- eller oppussingsprosjekter der man må etterisolere, bytte kledning og renovere bad. Da jeg var yngre var sånne prosjekter derimot helt gull 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Del Skrevet 7 timer siden Lokasjon er viktigere. Skulle selvsagt hatt en enebolig sentralt i Oslo, men det har jeg ikke råd til. Da blir det heller en knøttliten leilighet. Anonymkode: 64fa8...cca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå