Gå til innhold

Er det noen her som har lært seg diverse ferdigheter som godt voksen, for eksempel svømming, skøyter og sånt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har veldig lyst til å lære meg å svømme, stå på skøyter og strikke i 2025 (har det som nyttårsforsett). Men har ingen å hjelpe meg. Det finnes jo noen videoer på YouTube, men når det kommer til praktiske ferdigheter, så synes jeg det er litt vanskelig. Jeg lærer best når noen viser meg noe, ikke forklarer eller viser på skjerm. Men det må bare gå.

Hvor lang tid tok det for dere å lære slike ferdigheter? Og syntes dere det var flaut å prøve å stå på skøyter/svømme rundt andre når dere ser utrolig dumme ut og hele tiden gjør feil?

Anonymkode: 790ba...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Spørs hvor du bor, men svømmekurs, også for voksne er ikke uvanlig. 

Mange hobbyer har jo diverse lag og foreninger hvor man kan spørre seg fram. 

Anonymkode: 2d691...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har lært meg å svømme skikkelig etter fylte 40. Jeg har ikke gått på kurs, men sett masse videoer og lest. 

Jeg har også lært meg å sy etter fylte 40, og syr nå alle mine egne klær og alle ungene sine, med unntak av teknisk yttertøy. 

Anonymkode: b61ed...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har lært meg å svømme skikkelig etter fylte 40. Jeg har ikke gått på kurs, men sett masse videoer og lest. 

Jeg har også lært meg å sy etter fylte 40, og syr nå alle mine egne klær og alle ungene sine, med unntak av teknisk yttertøy. 

Tok det lang tid å lære? Og hvordan håndterte du den flaue følelsen av å feile hele tiden mens du prøvde deg frem i bassenget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja.Det er veldig sunt for voksne mennesker å lære seg nye ting. Det finnes kurs i omtrent alt mulig. 

Man kan komme i gang med praktiske ting basert på YouTube, men man trenger fysisk kurs og praktisk veilegning for å komme videre.

Anonymkode: 84d7f...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har lært meg å spille fiolin via YouTube, gikk greit det😊

Anonymkode: d43ce...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja.Det er veldig sunt for voksne mennesker å lære seg nye ting. Det finnes kurs i omtrent alt mulig. 

Man kan komme i gang med praktiske ting basert på YouTube, men man trenger fysisk kurs og praktisk veilegning for å komme videre.

Anonymkode: 84d7f...7be

Her jeg bor finnes det ikke kurs i svømming og skøyter, så jeg må finne ut av det selv. Er det slik at jeg egentlig bør gi opp, når jeg kun har bøker og YouTube å lære av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tok det lang tid å lære? Og hvordan håndterte du den flaue følelsen av å feile hele tiden mens du prøvde deg frem i bassenget?

Jeg var faktisk ikke så flau selv om svømme-øktene var mer som en slow motion drukningsulykke. For det er alltid folk som er minst like dårlig der, om du slutter å fokusere så hardt på deg selv, og ser deg litt rundt. 

Jeg lærer fremdeles. Brystsvømming gikk lett å lære, men jeg sliter noe helt forferdelig med puste-teknikk i crawl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her jeg bor finnes det ikke kurs i svømming og skøyter, så jeg må finne ut av det selv. Er det slik at jeg egentlig bør gi opp, når jeg kun har bøker og YouTube å lære av?

Nei? Hvorfor i alle dager skal du bare gi opp? Hva er det som er galt med å bare prøve? Selv om du tok kurs, så ville du jo se like "dum" ut på kurset? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke helt det samme, men jeg begynte å ta kurs og trene og konkurrere i hundesport i slutten av 30-årene. Ble hundesintruktør rett før jeg fylte 40 år, så det var noe helt nytt.

Jeg begynte å trene karate i en alder av 45 og styrketrening i en alder av 46 år.

Aldri for gammel. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tabris skrev (2 minutter siden):

Kanskje ikke helt det samme, men jeg begynte å ta kurs og trene og konkurrere i hundesport i slutten av 30-årene. Ble hundesintruktør rett før jeg fylte 40 år, så det var noe helt nytt.

Jeg begynte å trene karate i en alder av 45 og styrketrening i en alder av 46 år.

Aldri for gammel. :) 

Høres veldig morsomt ut :) Er det agility dere konkurrerer i? Her er det også karateklubb med nybegynnergruppe for voksne, men det krasjer med ungenes treninger :S 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Høres veldig morsomt ut :) Er det agility dere konkurrerer i? Her er det også karateklubb med nybegynnergruppe for voksne, men det krasjer med ungenes treninger :S 

En del forskjellig, hvor agility er en av de få tingene jeg ikke har prøvd. 😅

Hovedsaklig rallylydighet og smeller, men har også konkurrert en gang hver i utstilling, lydighet og nosework. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lærte meg å stå og gå på hendene i slutten av 30-årene. Pluss en del andre turn-triks. Hadde online coach. 

Anonymkode: 7b52c...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lærte meg å stå på langrenn i voksen alder. Hadde først noen som viste meg, men etter det har jeg lest litt og øvd sammen med partneren min. Vi har stått på ski i innkjørselen vår, i små akebakker i nabolaget, sammen med småbarna blant annet 😅 tenkte litt sånn: ja, jeg er voksen og det ser litt rart ut. Men sånn er det å lære 😅

Anonymkode: ff89e...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min gikk på slalåmkurs i voksen alder. Han fikk privattimer av meg. Han har blitt skikkelig god. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...