Gå til innhold

Kjøpe veggklokke på finn som er i glass, hadde du gjort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I ganske lang tid har jeg vært på utkikk etter ei veggklokke på finn og det er ingen i nærheten av meg som selger den. Det er noen som selger den for fin pris men den må sendes. Den er stor og i glass i midten, men selgeren selger den i original veske og pakker den pent inn. Denne selgeren er flink til å pakke godt inn og er vant med å sende ting i glass.

Kjenner ei som kjøpte noe i glass nylig og det kom knust, om det var dårlig pakket eller ikke er jeg usikker på. 

Hva tenker dere? Tør jeg dette? Og hvilke rettigheter har jeg på finn om det skulle komme knust?

Anonymkode: ef982...b45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da må du vel ta det med posten, hvis den sendes med sporing så er det bel forsikret inntil en viss sum? 

Anonymkode: 4b399...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sender glass hele tiden og det har aldri knust. Handler om innpakning, så hvis selger er vant til det så burde det vel gå bra. En klokke er antakeligvis null stress.

Anonymkode: b6ff1...51e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer an på prisen. Jeg ville ikke gjort det for 1000 kr eller mer, men for noen hundrelapper ja. Hvis det var noe jeg hadde trengt eller ønsket med lenge og det var helt riktig. Driver butikk selv og ting i glass sendes på helt ordinær måte, blir ofte overrasket over hvordan skjøre ting pakkes og likevel kommer helt frem.

Anonymkode: d305c...98d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde gjort det hvis speditør var Posten og ikke PostNord. Har flere ganger fått pakker via PostNord som ser ut som de er mistet ut av bilen, rygget over noen ganger og plukket opp igjen.

Anonymkode: ffa96...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I ganske lang tid har jeg vært på utkikk etter ei veggklokke på finn og det er ingen i nærheten av meg som selger den. Det er noen som selger den for fin pris men den må sendes. Den er stor og i glass i midten, men selgeren selger den i original veske og pakker den pent inn. Denne selgeren er flink til å pakke godt inn og er vant med å sende ting i glass.

Kjenner ei som kjøpte noe i glass nylig og det kom knust, om det var dårlig pakket eller ikke er jeg usikker på. 

Hva tenker dere? Tør jeg dette? Og hvilke rettigheter har jeg på finn om det skulle komme knust?

Anonymkode: ef982...b45

Du kjøper under ingen omstendigheter glass med fiks ferdig på finn.no kommer den frem og er knust, så sitter du igjen med bare problemer og et knust produkt. Snakker av erfaring. 

Skal du kjøpe så kjøper du og betaler med kredittkort, får selger til å sende med posten og med forsikring. Kommer den da frem og er knust, så får du litt mindre problemer enn om du har fiks ferdig. Og bruk heller ikke Helt hjem. 

Ville reist og hentet den om det var mulig. 

Anonymkode: 53bf2...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har sendt relativt dyre deler til gammelt porselensservise mange ganger, også store fat. Ikke én eneste gang har noe vært knust når det har kommet frem til kjøper, uansett om det har vært sendt med Posten, Helthjem, Postnord eller Instabox.

Anonymkode: fd32a...51f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det hadde jeg gjort, men jeg hadde også sørget for at forsendingen var forsikret.

Dette har de fleste løsninger på, i hvert fall de jeg bruker til vanlig - så enkelt som Posten f.eks.

Anonymkode: 2fbbd...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pakker er forsikret av posten, summen varierer, mener 135,- norgespakke med posten er forsikret opp til 10 000, men dette sjekker en på posten sine sider, og kommer det knust frem kan selger reklamere til posten og få det erstattet på dine vegne.

Er selger rutinert med pakkeprosessen og i selgerrollen, så burde dette gå helt fint. 

Anonymkode: 407ae...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har sendt relativt dyre deler til gammelt porselensservise mange ganger, også store fat. Ikke én eneste gang har noe vært knust når det har kommet frem til kjøper, uansett om det har vært sendt med Posten, Helthjem, Postnord eller Instabox.

Anonymkode: fd32a...51f

Samme her. Selger vil ikke ha problemer heller. Jeg har solgt masse glass også, tynne skjøre antikke og kostbare greier - da er jeg supernøye med pakkingen. Noen kjøpere er veldig engstelige og da forsikrer jeg opp og ned i mente at jeg pakker nærmest bombesikkert. Og så pleier jeg å sende en melding når jeg ser de har mottatt pakken og spørre om alt har kommet helt frem. 

Anonymkode: 673dd...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...